Monday, November 30, 2009

Ortaya karısık

Noel yaklasıyor, magazalar evler ısıldamaya basladı yavas yavas ..


Bu hafta yaptıklarım :)Katmer pogaca
Cevizli ekmek
Kremali sutlac, bircok blogda tarifi var, asıl tarif kime ait bilmiyorum ama bunu yedikten sonra normal sutlac yiyeceginizi zannetmiyorum, krema muhtesem bir tat veriyor , kesinlikle deneyin :) damla sakızıda ilave ediyorum bazen .
Portakalli tatlı, serbetli olmasına ragmen cok hafif, serbetinde kekinde portakal suyu var,
tarifi
4 yumurta,4 fincan un,4 fincan seker,1 cay bardagı portakal suyu,2 corba kasıgı rendlenmis portakal kabugu rendesi,1 paket kabartma tozu,yarım cay bardagı portakal suyu,1 kahve fincanı sıvı yag
Serbeti
4,5 su bardagı seker,4 su bardagı su, 1,5 su bardagı portakal suyu,rendelenmıs portakal kabugu
yapılısı
ilk once serbeti kaynatıp sogutuyoruz,portakal suyu haric dıger malzemeleri kaynatıp sogutuyoruz, pistikten sonra ilave ediyoruz, dolaba koyuyoruz soguması icin, kek yapar gibi diger malzemeleri sırasıyla ekleyip , karıstırıyoruz, 180 derecede pisiyoruz, fırından cıktıkdan sonra soguk serbeti dokuyoruz, krem santi veya dondurma ıle servis yapıyoruz, ben bademli dondurma ıle servis yaptım, Esra'cım dondurmayı kendım yapmadım hazırdı :) resimdeki cilekli dondurma :)
Ahrar kovadan icmeye calısırken esimle aramızda kova koyduk adını:) dun Burgerkinge gitmistik, veggie burger favorimiz.
Her yerde calısırız, mekan ayırt etmeyiz :)

13 comments:

Rana Eslem GULMEZ said...

bende macysin resmini cektim cok hosuma gitti civil civil.sanirim bu hafta ayni yerleri gezmisiz ama karsilasmadik hic))kremali sutlaci bende bir kere yapmistim iyiki hatirlattin yapiyim en kisa zamanda.bana cebizli ekmegin tarifini mail atarasan sevinirim.sevgiler..

* YeLiZ * said...

ayyy nasil guzel olur sizin oralar simdi.
Oglanlarin keyfi yerinde , anne mutfakta harikalar yaratiyor.
Bizede kargolasan ya su mamalardan :))
Sevgilerr
NOT Nasildi alisveris ?

sümeyye said...

ahrarın elınde ki sütlaç ve kompozisyon çok güzel!!

HALE ATMACA said...

Ahrar'ın kovalı resmi süpperr...bayıldım.
Ne marifetlisin maşallah...darısı benim başıma.: )

New York'tan said...

Emine ben gecen hafta gitmistim Macyse bu fotoları kardesim cekmis :) cevizli ekmegi portakal agacından yaptım.

Yeliz sen daha guzelini yaparsın mamaların :) daha cok cocuklara aldım gapten, kendime bir canta bir de juicyin anahtarlıgını aldım :)

Tesekkurler Sumeyye

Sevgili Hale yaptıgım mamalar basit seyler baklava borek acmıyorum yani, beceremem zaten :)
tatlıya duskun bir aileyiz o yuzden denemelerim olur tatlı uzerine :)

hayal said...

Seyahatte olduğumdan uzak kalmıştım bloglardan, çok geçmiş olsun, iyileşmişsin sevindim :)

New York'tan said...

Tesekkurler Hayal :)

Nurdan Tatlar said...
This comment has been removed by the author.
New York'tan said...

Nurdan tatlar cevabı yazdım bir onceki posta istersen buraya paste yapayım.

New York'tan said...
This comment has been removed by the author.
New York'tan said...

KREMALI SÜTLAÇ;

Malzemeler;

* 1 lt süt
* 2 çay bardağı pirinç
* 1 Su bardağı toz şeker
* 2 çorba kaşığı nişasta
* 200 ml krema (1 küçük kutu olanlardan)
* 1 paket şekerli vanilin

Yapılışı ;

1. Pirinçleri üzerini geçecek kadar su ilavesi yaparak ezilemeyecek şekilde haşlayın.
2. Tencereye sütü,toz şekeri ve haşladığınız pirinçleri koyarak orta ateşte kaynatın.
3. Nişastayı bir kaseye üzerini geçecek kadar su koyarak eritin ve kaynamakta olan tencereye yavaş yavaş akıtıp hızlıca karıştırın. 2-3 dk kaynadıktan sonra kremayı ekleyin.
4. Birkaç dakika kaynattıktan sonra tencereyi ocaktan alıp içine vanilini ekleyip karıştırın.Servis yapacağınız tabaklara kaselere paylaştırın ve arzu ederseniz üzerine tarçın serpip buzdolabında soğutun. binbircesniblogspottan aldım tarıfı Nurdan tatlar :) ıcıne damlasakızıda ılave ettim .
Dondurmayı hazır aldım, kendım yapmadım .
Telefonum iphone, memnunum internete girmesi en buyuk avantaj onun dısında pek iyi telefon kullanıcısı degilim :)
yardımcı olmusumdur insallah
sevgiler

Ashley said...

Geçmiş Bayramınız Kutlu Olsun,güzel fotolar ;)
Sevgiler
Ashley from Caledonia

New York'tan said...

Thanks Ashley :)