Friday, February 5, 2010

Hamsi tava

Kırkyılda bir aksam balık yiyelim dedik, balık yemeyen bir aileyiz balıklardaki civa miktarı yuzunden neyse aldık hamsileri Turk marketinden , netten baktım nasıl yapılır hamsi tava , buldum guzel bir tarif ,Asaf ayıkladı balıkları :) ben pisirdim babamızda salata yaptı. Isın komik tarafı Asaf'ı markete gonderdik mısır unu icin oda getirdi cornflour yazıyor neyse buladık ilk parti balıkları ama mısır ununun sarı olması lazım diyorum bu beyaz , markası degisik oldugundandır falan dedik ,sonra paketi okuduk tekrar arapcasında nısasta yazıyormus, uzerındede puding resmi var efendim biz hamsileri nisastaya bulayıp yapmısız :) fena degildi tadı ama:)), sonra tekrar gitti Asaf markete aldı mısır ununu :))

Bugun babamız elinde posetle geldi, kahvaltılıklarımızı almıs :)
Persembe gunu Mirzahan'ı okuldan aldıktan sonra Asaf ve cocuklarla beraber alısverıs merkezine gittik, gıderken trafıge takıldık ama herkes uyudu sessız sedasız gittim, gelirken yol acıktı ama cocuklar sıkıldı ıkı saat surdu gelıs bırbırlerıne satasmaya basladılar ,bagıra cagıra geldik :)

Alısverıs merkezi hafta ici daha sakin kimsecikler yoktu ,sogukta etkili bir sebep .
Mirzahan'ı almaya gitmistim gecenlerde Ahrar uyuyordu kardesime bırakmıstım, uyanmıs ben gittikten sonra aglamıs gelene kadar , gozyasları ondan :)
Bilin bakalım bu ne :)
Bulgur pilavının sebzeli halini seviyorum


Babamız is donusu Manhattan'da 14.street de gormus, elıyle kumlardan yapmıs yapan kisi , ne kadar zahmetli gorunuyor bakarken .

15 comments:

Rana Eslem GULMEZ said...

DUR BEN SANA TRABZON MISIR UNU VERIYIM.UNUTURSAM HATIRLAT BANA UYKUSUZLUK UNUTKANLIK YAPIYOR OK?BIDE TAZEMIYDI HAMSI BU YIL HIC ALMADIM ?

New York'tan said...

Tesekkurler Emine :)
Tazeydi galiba inan hic anlamam ben baliktan ama evdekiler begendi tadini :)

nohut oda said...

çilekli tatlı nasıl güzel gözüküyor ..eline sağlık..
balık önemli biz her pazar yeriz ama orda zor oluyor sanırım temın etmek?
sevgiler

deniz misal said...

balık severim ama hamsi tava bir başka(ben yapmıyorsam tabi :))

kahvaltılık deyince bizde de nutella bir numara, elden ele kapışıyorlar kavanozu.

bir de o miniciğin pembe yanaklarındaki yaşlara kıyamadım ben.
Allah ayırmasın evlatlarımızdan

selinka said...

ellerine saglık,başka ülkede oluyor,bazen karışıklık,bende şehriye corbasına eşimin ittaga ettigi un diye patates nişastası eklemişim,birde diyorum ki eşime buranın unu nişasta gibi cok degişikk yaptıkca kabarıyor.allah cocuklarımızdan ayırmasın.sevgiyle mutlu kal.

ZarpandiT said...

ayy o sokak harika :D
bu arada yerim ben onu yav şişmiş yüzü gözü aynı ben :D

bizim kahvaltılıklarımıza ne kadar benziyor hemşom bunlar :)) nutella bol bol peynir ve sucuk :)) hehehe :)))

bu ne demişsin bir tahmin : sütlü bir tatlı bol hindistan cevizi ve çilekle süslenmiş hemde! yummy:)

our twins of new york said...

Hamsilere cok guldum:)
biz balik cok seviyoruz, civaya ragmen(( ama ben ayiklamasindan da ayrica buyuk haz duyarim. yazin adaya gittigimizde Mahmut reisin tuttugu baliklari kimseye birakmam, ben ayiklarim, kac kg. oldugu onemli degil. (genellikle 2-3 kg. olur) Benim sevgili Hamis yengemde ayiklayamaz, anliyorum seni:)
ozellikle hamsiyi kucucuk oldugu icin ayrica severim ayiklamayi, kilciklarini da zevkle cikaririm yaparken:)

Ahrar'in burnu kizarmis aglamaktan kiyamam((

SEVGİ said...

HAMSİYE AİLECE BAYILIYORUZ YAVAŞ YAVAŞTA ZAMANI GEÇİYOR ...Çilekli pastamıydı o görünmeye çalışan güzellik ...
trafik her yerde sorun oralar da aynı yani ,uzayamı gitsek acaba...
kıyamam ben o aylayan gözlere annesi yazık ya..

sümeyye said...

ellerinize sağlık :)

ab-ı hayat said...

Hiç kıyamam ben o gözyaşlarına miniğin...Tavuğu nişastalı denemişliğim var ve çok beğenmiştim ama balık nasıl olur bilemiyorum.
Aşağıdaki pastanın çilekli kısımları desem:)) bildim mi?


sevgiler...

selinka said...

malesef ki bugün cevap yazabiliyorum.pazar günü hep hasta yattıgım için anca toplandım.canım burdaki helaller bile belki güvenli degil.cami o işlerle meşgul deyil,okullar da sadece kendi işiyle meşgul sadece 1arap pizzacı var oda allah bilir ama helal diyorlar eşim bazen kızıyor bana türkiyede herşey cok düzgün sen de anlıyorsun sanki diye.burda ülkerin var ama inan türkiyeyle hiç alakası yok,kalite o kadar kötü ki anlatamam.demekki hakkımızda verilen hüküm bu neyapalım bunada şükür diyelim.allah bugünümüzü de aratmasın sevgiyle mutlu kal.

Red Riding Hood said...

Nişastalı hamsi ha :)Denemek lazım ,
O sokak harika bu arada

New York'tan said...

Denemeyin arkadaslar nisastali balik, misir unlu daha guzel :)

Evet cilekler kedidili pastamin uzerini susluyordu ama fotosunu cekemeden bitti :)

Seyhan ya insan nasil zevk alir baligi temizlerken :))

our twins of new york said...

Anlatilmaz, yasanir Seyma:)) ha haaaa

DAMLASAKIZLIKURABİYEM said...

yeniden merhaba.fotoların içimi açtı.özellikle de hamsi tava.ama nişastasız olanını tercih ederim:))bu arada oğluşlar büyümüş (ben uğramayalı )hele hele ahrar beyimiz 2.yaşına gelmiş bile.maşallah sizlere.sevgiler...