Saturday, March 27, 2010

İki tatli bir tarif

Cilekli cheesecake, burada cheesecake tabanı hazır satılıyor, icini kendim hazırladım, pisirdim uzerine cilekli sos yaptım.




Neskafeli Kek

Bu tarifi annemden almıstım ailecek cok severek yedigimiz bir tatlı.

4 yumurta
4 Fincan seker
3 corba kasıgı yogurt
1 su bardagı ceviz
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kasıgı neskafe
yarım tatlı kasıgı tarcın

Serbet
3 su bardagı seker
3 su bardagı su
yarım bardak portkal suyu
1 portakal rendesi


Yapılısı
Yumurta ve sekeri cırpıyoruz sonra diger malzemeleri ilave ediyoruz, fırın veriyoruz , pistikten sonra kek ılıyınca kesiyoruz ve ılık olarak serbetini dokuyoruz. Ben tatlıya baslamadan serbetini yapıyorum hatta aksamdan yapıp oda sıcaklıgında bekletiyorum, ertesi gun kek pistikten sonra dokuyorum uzerine, serbeti fazla kaynatmıyoruz.

11 comments:

selinka said...

sevgili seyma Allah aşkına bu tatlıları yiyip zayıf kalabiliyormusun ellerine saglık sevgiyle cok mutlu kal.

ARIFE TARIF GEREK said...

Ben cilekli cheese cake'in de tarifini istiyorum, cok harika duruyor, bugunlerde acayip cheese cakeciyim :))
Elinize saglik...

New York'tan said...

Sevgili Selinka bunlarin hepsini ben tek basiam yemiyorum evde kalabaligiz cabuk bitiyor :) ama tatliciyimdir affetmem almiyorum kilo ayni kilodayim yillardir hareketli bir yapim var eritiyorumdur belki :)


Arife tarif gerek, bir cok yabanci yemek sitesini gezip evdeki buldugum malzemelerle yaptim evdekiler begendi sana tam olcu veremesemde icine koyduklarimi soyleyim
uc yumurta koydum tariflerde 4 de kadar cikiyordu sayisi ama ben yumurta kokusunu sevmedigim icin az koyarim hep sonra iki tane cream cheese paketi, bir caybardagi pudrasekeri, azicik heavycream ve cilek puresi koydum uzeri icin yaptigim pureden bir kismini icine karistirdim :) karisimi cheesecake taban doktum pisirdim,cilek sos icin bir box cilegi rondodan gecirdim birazini icine dokmustum kalan kismina bir yemek kasigi nisasta ve seker ilave ettim senin damak tadina kalmis cok sekerli yapmadim ben hafif eksimdi oldu tencerede pisirdim soguyunca cheesecaken uzerine doktum sosu dolapta beklettim soguk servis yaptim. begenirsin insallah :)

sümeyye said...

yahu evde hep bır mı yasıyosunuz gecen postta okumustum :) kac oda var kı :D

bu arada tatlılar hakkaten guzel..ben cogu zaman yapamıyorum yıyen olmuyo dıye :S

our twins of new york said...

Seyma
ben boyle guzelliklere ic geciriyorum. Esim diabetic oldugu icin mumkun mertebe yapmiyorum. Yaptigim zaman benden cok yiyor ve sekerimiz 450'lere cikiyor. En son 2 gun once fistikli irmik helvasi yapmistim, baligin ustune gider diyerek. S. teyzelere verdim. ben yedim, esimede cok az kucuk bir tabaga koydum. Gece kalkip tencerede kalani bir guzel yemis, sabah yine en yukseklerede seyir ediyordu hastaligi((( O yuzden dedim ki yapmiycam artik, ben bile istesem yapmiycam. Ama su gunlerde acayip canim tatli istiyor, her ay olur:)) Yakin olsan "kaldi mi Seyma bir dilim de bana ver" derdim:)
optum canim

ARIFE TARIF GEREK said...

Tatli yiyipte kilo almayan var midir acep diye kendi kendime sordugum sorunun cevabini yazdiginiz yorumda aliverdim,
Masallah hem iki cocuk annesi hemde tatli yendiginde kilo almayan bir bunye, ne guzel ne guzel :))Bende cok tatli duskunuyum, blogumdan da anlayacaginiz uzere ha bire tatli tarifleri veriyorum :D bende almiyorum ne guzel derken nazar degirdim kendime, birinin bu gidisata durrr demesi lazim...

Tarif icin tesekkurler, onceki cheese cake denemelerim yogunlastirilmis milke oldugu icin istedigim sonu vermiyordu acikcasi, netden buldugum tariflerse bol peynirli dolayisiyla bol kalorili, hani belki sizinki bir alternatif olur diye sorim dedim, sagolun cok detaylica anlatmissiniz :)
Bir sonraki cheese cake tarifim belli oldu ne mutlu bana :)
Atlanta'dan selamlar...

New York'tan said...

Sumeyye Tatlıyı hep cok sevmısıdır evde mutlaka olması lazım yemekten sonra illaki o gun evde yoksa fırsat bulamamıssam yapmaya eti cin bile yerim :))

Seyhan yakında olsan paylasırdık tatlıları :)

Arife tarif gerek, tatlıyı yerim ama abartmam tepsinin dibini gormem yani :) kısın alıyoruz malum hava soguk daha cok tatlı yeniyor yazın veririz rahat rahat :)

Rica ederim :)

nohut oda said...

portakal suyu ve nescafe farklı bır tat olmalı..
ellerıne saglık

Yelish said...

ohooooo
NY arkadasim dokturmus gene
Bana bak bu kadar tatliya 34 beden falansan eger , cildiriciim haberin olsun :)

Ashley said...

Ooooooooofff ooooooooooof ölüyorum yaa bunları görünce !

selinka said...

sevgili seyma sen ve diger izleyici arkadaşlarını hediye cekilişne davet ediyorum.lütfen yayınlarsanız.cok sevinirim.herkes duysun ben yeni oldugum için tanışma fırsatım olsun istiyorum.sevgiyle cok mutlu kalın.