Friday, April 30, 2010

Cicekler &Un kurabiyesi

Resim 292


Resim 312_picnik
Balkon camı onu ciceklerim, cıceklerde vardı sadece yesillik yoktu Ahrar balkona cıktıkca koparmıs :)

Resim 313_picnik
Limonlu Kekik , ikisinin karısımı cok guzel kokuyor


Resim 315_picnik

Lavanta, balkona cıkınca kokusunu almak ayrı bir keyif :)
Resim 316_picnik
Pencere onu cıcekleri


Resim 339_picnik

Resim 346_picnik


Resim 349


Resim 338

Bu un kurabiyesini tatdıktan sonra elinizdeki un kurabiyesi tariflerini unutun , o kadar iddialıyım cunku o kadar un kurabiyesi denemesinden sonra pastanede satılanlara en yakın tarifi buldum , nette bulmustum tarifini ama hatırlamıyorum nereden aldıgımı uzun zamandır elımde bu tarıf.Bu kurabıyeler aksam Akıkası olan Ikbal bebege gıdıyor :)

250 gr tereyagı ( oda sıcaklıgında)
1 cay bardagı sıvı yag
4 kasık nısasta
3 yemek kasıgı pudra sekeri
vanılya
aldıgı kadar un
ve uzerı ıcın pudra sekerı
Yapılısı
tereyagı sıvı yag ve pudra sekerını karısıtırıyoruz elımızle sonra dıger malzemelerı eklıyoruz unu yavas yavas ekleyıp hamuru toparlıyoruz hamur hemen toparlanmıyor korkmayın cok sert olmayacak bır hamur olsun, sonra rulo yapıyoruz, verevıne kesıp fırına verıyoruz 150 derecede pısırıyoruz uzerlerı kızarmasın, pısınce fırından alıp sıcakken pudra sekerıne buluyoruz. Afıyet olsun:)

14 comments:

SEVGİ said...

Çiçekleri halletmiş Ahrar
çocuk yakndan incelemek istemiştir annesi ...
İyi balkondan aşağı atmıyor saksıları onun yaşındayken benim küçük oğlum bu tür denemelerde yapıyordu ...
Kuraiyelerse şeklen lezzetli olduklarını gösteriyor zaten ellerine sağlık..

New York'tan said...

Henuz onları dusunemıyor galıba Sevgi insallah aklına gelmez :)
tesekkurler :)

iffetin günlüğü said...

Kurabiye tarifini aldım.Sadece yayınlanan değil,ayrıca tavsiye edilen tarifler ilgimi çekiyor..
Bu arada annesi, bir çiçeği daha koparıyor ufaklık:)

Rana Eslem GULMEZ said...

un kurabiyen gercekten guzel!ahrar ise sabah sabah guldurdu beni)rana eslemde hala kopartiyor ama bizde amac degisti)sevmek icinmis))

ARIFE TARIF GEREK said...

O kadar iddiali yazmissiniz ki, denemezsem gozume uyku girmez :)
COk severim un kurbiyesini, birde bu sekilde deniyim bakiyim, gercekten de soylediginiz gibi olacak mi??
Tereyagini oda sicakliginda mi tutuyoruz yoksa eritip mi hamurun icine koyuyoruz? Birde 150 derece demissiniz bu derece bizim icin mi yoksa TR icin mi gecerli? yani kisaca 150 F mi 150C mi??

New York'tan said...

Nurdan tereyagı oda sıcaklıgında oluyor, 150. derece Turkıye ıcın ben 350 fah.pısırıyorum.Insallah memnun kalırsın tarıften :)

betül said...

annesi belki sana vemek icn toplyordur malum anneler günü yaklasti yavrucak hediye ariyor sana bak:)

sevilay said...

çiçekleri de görseydik keşke ama belli ki ahrar daha çok sevmiş onları:)kurabiyeyi de deneyeceğim en kısa zamanda:)

our twins of new york said...

Ciceklerin yerinde yeller esiyor:))
Seyma'cim lemon thyme'yi home depot'tan mi aldin? bizim burdakine baktim thyme icin yok(( Bende sweet basil aldim. ama thyme de istiyorum. limonlusu olsun almisken:)

New York'tan said...

Betul Allah'tan pencere onune uzanamıyor :)

Sevilay ınsallah memnun kalırsın.
Seyhan homedepotan aldım bende nane almak ıstıyordum goremedım cok guzel kokusu var :)

ARIFE TARIF GEREK said...

Yarin fellah koftesi tarifi almak icin arkadasima kahvaltiya gidecegim, giderken elim bos gitmesin diye senin yaptigin bu muhtesem kurbiyeden yapacagim, umarim basarabilirim
tesekkurler verdigin bilgiler icin, tereyagimi disari cikartayim da oda sicakligina gelsin :)

Red Riding Hood said...

Bendeki tarife çok yakın bir tarif olmuş.Yaz geliyor kilo sorunu olanlar yemesin şu kurabiyeleri artık ! :D
Elinize sağlık,sofra düzen hersey çok hoş

arzu said...

Seymacim, un kurabiyesi harika oldu, tesekkurler paylastigin icin:P senden aldigim hic bir tarif kotu olmadi zaten:)

New York'tan said...

Begendıgıne sevındım Arzu'cum :)
tatlıyı cok sevıyorum sıkca denıyorum evde begendıklerımı paylasıyorum sızınle :)