Thursday, April 22, 2010

Dis macunundaki Zehir



Dis macunları hic de gorundugu gibi degilmis, ben yeni duydum icinde barındırdıkları zehiri gecenlerde bloglarda gezerken bir blogda rastladım, gorumcemle gorustugumuzde O da soylemisti televizyonda doktor acıklama yapmıs heralde bununla ilgili.
Sodium Lauryl Sulfate zehirin adı ,google amcada aratırsanız direk cikiyor zaten yan etkileri, bu madde sampuan basta olmak uzere el sabunu, tars kopugu ,dıs macunu, maskara, cocuk sampuanları , bubble bath, nemlendiricilerde, gunes koruyucularında daha bircok urunde var.
Cok ucuz oldugu icin fırmalar tarafından kullanılıyormus, en acısı linkte verilen ornek, araba motorundaki yagı temizlemekte kullanilan madde ile aynıymıs bu madde.Uzun vade de kanser yapıyormus ozellikle bayanlarda gogus kanseri, ben evdeki kullandıgımız macuna baktım var ıcınde o madde, cocukların kullandıgında yok, ısın ilginc tarafı bu maddeyi icermeyen macunlar satılıyor bugun dısarı cıkıp alıcam insallah. Yani her ikiside var tercih sizin , bu kadar kolay olmamalı insan saglıgı ile oynamak.
Biz evde deterjan, bulasık sabunu, sampuan konusunu halletmistik simdi sıra buna geldi.
Sizinle paylasmak istedim duyduklarımı okuduklarımı.

14 comments:

Rana Eslem GULMEZ said...

seymacim hep diyoruz eski insanlar nasil saglikli diye zehir yememisler hic !bir ara organik almistim dis macunu tekrar ondasn aliyim.birde konserveleri hayatimizdan cikarabilsek!paylasimin icin teskur..

New York'tan said...

Emine bizde bir ara kullandık sonra bunlardan alamay baslamıstık. Katılıyorum yazdıklarına.

Şeyma Gülseren Durmaz said...
This comment has been removed by the author.
ARIFE TARIF GEREK said...

az once bende baktim dis macunumuza bizdekinde de var :(
Alacaginiz dis macununun ismini ve nerden aldiginizi da yazarsaniz pek bi makbule gecer, birde el sabunu deterjan isini hallettik demissiniz ya zahmet olmazsa onlarin isimlerini de yazar misiniz?

New York'tan said...

Rica ederim Seyma :)

Nurdan yeni geldim carsıdan :)Burt's bees ın aldım cocuklara ve kendımız ıcın ıcınde sulfatesların hıcbırı yok.99.2 natural :)

Camasırları purex markasının yesil olan natural elements yazıyor uzerınde onu kullanıyorum.Sabun bazlı deterjan, bulasık sabunu ıcınde greenworksun urunlerını kullanıyorum seventh generations da kullandım bir ara ama elime iyi gelmedi egzemam var benim

Sampuan icinde biz yesil sabun kullanıyoruz ailecek :) ama organik sampuanlar var onu kullanmadıgım icin bilmiyorum dogal urunler aatan yerlerde vardır mutlaka.

ARIFE TARIF GEREK said...

Cok tesekkur ederim Seyma hanim, walla cok hizlisiniz :)
Burt bees'in el kremini kullaniyordum, dis macununu da kullanmak farz oldu desenize,
sirf kokusu hosuma gittigi icin green works'u kullaniyordum, iyi isabetli bi karar vermisim o zaman :)
en dogali yesil sabun. birde saclari matlastirmasa fena olmayacak,
cok cok cook tesekkurler
bu arada http://sarmasikeczanesi.blogspot.com/ bu blogda da baya faydali seyler yaziyor, faydalanmaniz umidiyle
selamlar

Cilekli Sakiz USA'da said...

Haklisiniz ben de hgic dikkat etmiyordum...Tesekkurler uyariniz icin...Bu arada komsu sayiliriz ben de Philadelphia'dayim ;)

New York'tan said...

Selam komsu :) hosgeldın ,rica ederim ,dıkkat etmeye calısıyoruz bızde o kadar cok ki aartık takip etmekte zorlanıyorum.

our twins of new york said...

Himmmm! Elimizden geldigince dikkat etmek lazim kesinlikle! Guzel bir paylasimdi Seyma'cim:)
Bende camasir deterjani greenworks kullaniyorum, bazende tide. Ama bundan sonra icindekiler bolumunu dikkatle inceleyecegim ins.
Saglicakla...

Pc.: Emzirme onlugu ile ilg. olanda cok aciklayiciymis, simdi okudum:)

Ashley said...

para kazanmak için yapmadıkları kalmadı artık yaa
Ashley

TUANA BERRA' nin annecigi ... said...

Hemen dis macunuma baktim yokmus:)))
Whole Foods 'dan aliyorum Tom's naturel care...


Paylastigin icin tesekkurler Seyma'cim.

sevilay said...

yazının başlığını görür görmez hemen aklıma zehra geldi.Fırça ve macun elinden düşmüyor hiç.Şimdi gidip bizim macunda o maddenin olup olmadığına bakacağım.Paylaşım için teşekkürler...

Yelish said...

Ben sadece TOMS marka kullaniyorum , aklinda olsun.
Daha dogrusu kullaniyordum , ogrendim ki Trader Joes formulu bire bir ayniymis , hatta TOMS yapiyor mus Trader Joes icin ve yari fiyatina satiloyor TJ'da

Ayşe said...

aaa hiç duymamıştım, eve gider gitmez bakacağım..paylaşımın için sağolasın...