Wednesday, May 19, 2010

Tatlı Tarifi : Ceviz Ezmesi

Resim 424





Ceviz Ezmesi

2 su bardagı ceviz (dovulmus)

2 su bardagı irmik

2 su bardagı toz seker

2 su bardagı su

1 su bardagı hindistan cevizi

Su ve sekeri kaynatıyoruz , icine irmigi ilave edip karıstırıyoruz helva gibi oluyor sonra cevizi ilave ediyoruz.( Ben tarcın ilave ettim, sevdigim icin ). Borcama hindistan cevizi serpiyoruz ben bol kullandım yukarıdakı olcuye uymadım, uzerine yaptıgımız karısımı yayıyoruz tekrar uzerine hindistan cevizi koyuyoruz. Servis yapacagımız zaman kare kare kesip servis yapıyoruz.

Tarifi annemden aldım,O da sofra dergisinden almıs, arkadaslarım geldiginde yapmıstım, hepimiz begendik tadını :)

8 comments:

sevilay said...

kolay bir tatlıya benziyor.Denenecekler listesine girdi bile:)

sümeyye said...

bomba bomba! guzel olmaz mı!!

Rana Eslem GULMEZ said...

denedim gercekten lezizdi.seyma en cok bunu sevdim ben.optuk..

betül said...

kolay ve icinde irmik oldugu icin deneyip favorilerime ekleyecegimi düsündügüm bir tatli...tarcin tarcin... en sevdigim kokusuna doyamadigim tek baharat buna pek yarasir eminim.eline kolun a saglik(bu arada tarifi türkiyedeki anneme de yolladim misafirleri icin...:)))

our twins of new york said...

Sevgili Seyma'nin annesi teyze;
tarif icin tesekkurler... Cok kolay ve icinde irmik ile ceviz oldugu icinde lezzetli bir tatli oldugu kesin.
Canim arkadasim ne guzel resimlemissin tatliyi. Ellerine saglik...
Not: Cuma gunu mehter takimi varmis camide:)

New York'tan said...

Begenırsın ınsallah Sevilay :)


O kadar da diil Sumeyye masum bir tatlı :)


Emine'cimafiyet olsun .


Betul'cum insallah begenirsiniz cok hafif bir tatlı :)

Seyhan'cım gelıyosun dimi cuma gunu mehter dınlemeye :)

ARIFE TARIF GEREK said...

Burdur'a ait yoresel bir tat, ilk defa orda yemistim, yogun ceviz tadinda guzel bir tatliydi, gerceginde irmik yok diye biliyorum, bu da ev yapimi olsa gerek, ellerine saglik cok guzel gorunuyor

Yelish said...

Simdi annem yanımda
oOoOoOooo dedi , ben bu tarifi yaparım ! ;)
Ohhh bende bi guzel yerim hehe
ellerine saglık ! Opuyorum