Wednesday, October 13, 2010

Hayatin Icinden &Turk kulturu Hakkinda Tavsiye :)

Resim 1285

Pazar gunu cocuklari parka goturduk hava guzeldi.Giderken yanimizda ya scooter ya skate ya da bisiket aliyoruz topta olabiliyor bazen yukumuz cok yani :), Ahrar abisi ne kullanirsa aynisini istiyor O da vermek istemiyor haliyle ufak capli krizler yasiyoruz bazen. Sahildeki parkta genelde hep sinif arkadaslariyla denk geliyor Mirzahan zaten arkadas bulmada zorluk ceken birisi degil , Ahrar da onu takip ediyor abi istemiyor atlatiyor onu kaciyor yanindan hakli tabii kardesi olsun istemiyor arkadaslari ile oynarken bir de ona goz kulak olmak var :)) O gun skatele iyi oyalandi Ahrar aslinda tehlikeli onun icin kask yoktu yanimizda ama zemin yumusak olunca onemsemedik fazla.

Newyork'un havasi cok degisken sabah kalkmisiniz yagmur var esiyor soguk oglene gunes acar sicak bastirir, bu gunlerde oyle bir gun serin bir gun sicak, bu sabah epey serindi, cocuklari ben birakiyorum okula Mirzahan ve arkadaslarini , biz asagiya iniyoruz arkadaslari hala evde oluyor cok yavas cocuklar, yapilari oyle galiba hemen hazirlanip cikamiyorlar :) Derslerimiz agirlasti artik, odevler daha cok gecen seneye gore her hafta testleri var, cuma gunleri Ela denen dersleri var ondan test oluyorlar , gramer agirlikli , test sonuclari genelde hep tam puan oluyor masallah ogluma, 100 uzerinden degerlendiriliyor sonuclar doksana kadar tolere edebilirim demistim daha once Mirzahan'a, sen calisinca en iyisini yapiyorsun, eger dusuk sonuclar gelirse haftasonu ps3 oynama sansin azalir demistim , dun bana diyor ki arkadaslarimin anneleri hic oyle yapmiyormus dedi bende her soylenene inanma dedim :)


Dun aksam sosyal bilgiler dersi icin nette tam iki saat arastirma yaptim, cocuklar kendi kulturleri hakkinda resimlerle bilgi verecekler, biz bayragimizi, ulkemizin haritasini, parasini, Istanbul'dan resimler, sahillerimizden resimler, yiyecekler burada kendimi tutamadim, ayran, cay, kahve, manti ve lahmacun burada Turkish Pizza olarak geciyor, daha ekleyecklerim vardi ama sirf yiyeceklerden ibaret olmasin diye bu kadar yeter dedim, daha cok isimlerini duyduklari ama eminim Turkiye'de olmadigi bildikleri seyleri arastirmaya calistim, mesela truva ati Troy burada herkes tarafindan biliniyor, Turkiye de oldugunu bilen azdir mutlaka sonra donen semazenler Whirling Derwish olarak biliniyor bunu da ekledik, folklor , halilarimiz, ciniler baska vardi bir kac tane daha ama aklima gelmedi simdi varsa sizden de alayim fikirler neler olabilir baska ?




Resim 1284

Resim 1286


Dondurma arabasi arabasinin sesini duyar duymaz iki oglumda kosarak yanimiza geliyor :)

10 comments:

Ashley said...

Kolonya olsun , çay bardağı olsun :D

sevilay said...

Büyükler küçük kardeşleri genelde istemiyorlar sanırım:)Kuzenleri de zehraya aynısını yapıyor çoğu zaman:))Demek türk kültürünü araştırıyorsunuz,herşeyi yazmışsınız sanırım şöyle bir düşündüm de,aklıma sadece istanbul ve boğaz geliyor.

Nihan SARI said...

Şeyma,kapı komşusu gibi olduk seninle.çok hoşuma gidiyor hehe.bak bilirsin Selen in blogunu,benim blogdan geçebilirsin.yavuzdoğan ailesinin endonezya maceraları blogun adı.çok güzel fikirler yazmış arkadaşlar.
kitap çıksın sana ben göndermek isterim inşallah..:))

Deli Anne said...

Ahrar bayağı atraksiyon yapıyor gibi duruyor burdan, kasksız üstelik:) Bizim Selim çok emniyetçidir, 3 tekerlekli scooter'ı bile denemeye yanaşmıyor nerdeyse düşeceğim korkusuyla.
Kolaylıklar, sevgiler.

New York'tan said...

Ashley'cim cayi ekledim bardagin icinde :)

Sevilay sadece Istanbul resimleriyle anlatabilirdik Istanbul'u :)

Nihan'cim senden aldigim bir elektrik cok samimi ve sicak buluyorum seni :)
Biz de blog komsusu olalim :)

Deli anne , evet denedikleri tehlikeli seyler aslinda ,biraz gozu kara bunun :)

Aygül said...

Şeymacım ödevler başladı yeni sezonla beraber.Bizimde sunum vardı konu İstanbl.Bir şeyler yapmaya çalıştık.Kolay gelsin.Ahrar'ın dondurma yiyişine bayıldım.

Aygül said...

Bu arada Emin'in sunumu güzel geçmiş.Kız kulesini,ayasofya camiini,boğaz köprüsünü,galata kulesini anlatmış.30 Tane alkış almış:)))Öğretmeni aferin demiş:))Mutlu geldi okuldan:))

New York'tan said...

:) aferın Emin'e, Istanbul'dan bizde ayasofya, cami manzaralı bir istanbul resmi koyduk :) cok sey var tabii eklenecek ama Tum Turkiye hakkında olunca fazla genis tutamadık :)

Peri Tozu Fotograf said...

Ben bayiliyorum bu zeytin gozlu, yakisikli oglana =)

hilal said...

kapadokya, oradaki balonlar da değişik ve ilgi çekici olabilir..şimdilik bi bu aklıa geldi:)
sevgiler, zevkle izliyorum sizi keyifle,sağlıkla büyütün ufaklıkları