Thursday, November 11, 2010

Bayrama yakisir bir tatli:Portakalli tatli

Evlenip Newyork'a geldigimde valizime sofra dergilerinide sIkIstIrmistim, kek ve basit tatlilar haric mutfaga girmemistim, o zamanlar bu kadar cok degildi yemek bloglari faydalanabilecegim, yardimini cok gordum Sofra dergisinin, bu tarifi o zamanlar bulmustum cok severek yedigimiz hafif bir tatli, dondurma ile cok guzel bir ikili oluyorlar.

Size ufak bir animida anlayatayim, evlendik geldik Ny'a bir iki hafta sonra esim arkadasini cagirdi yemege son anda haber vermisti, ben de ne yaparim derken kofte ve bulgur pilavi aklima geldi, basladim yapmaya koftelere sogan ekleyin yaziyor , ben onlari yemeklik dograyip ilave ettim , aklima gelmedi rendelemek :) yaptim kizarttim kofteleri saginda solundan cikti soganlar :) bulgur pilavi faciaydi cunku kitaptaki olcuye gore yapmistim bir kazan oldu neredeyse bitmedi tabii o pilav :)) her kofte yapisimda aklima gelir bu hadise :))


006


Evdekiler tatliyi benim kesmemi beklemeden kesmisler dogru duzgun iki kare buldum fotograf cekmek icin :) yaninda bademli dondurma ile servis yaptim.Tarifi burada da var ben yumurta sayisini 4 de indirerek yaptim hep, cok geliyor cunku 5 bana gore :).
Yapacaklara afiyet olsun.

16 comments:

betül said...

:)) ellerine saglik. bak smdi sahane sofralar hazirliyorsun. zaman yemek gibi pisiriyor insani dimi

ZELİHA-UMUTSEPETİ said...

Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor tatlı..
Anın da yüzümü gülümsetti :) Sanırım hepimizin var böyle acemilikleri..Ayrıca nedense bazı tarifler yapılınca mahalleyi doyurmalık oluyor.:)
Mutlu akşamlar diliyorum..
sevgiler..

zeynep said...

nekadar güzel gözüküyorr:)

New York'tan said...

Haklisin Betul insan neler ogreniyor zamanla :) tesekkurler :)

Zeliha ilk zamanlar olcuyu beceremiyordum ama artik ogrendim :)

Thanks Zeynep :)

Kral Çıplak said...

Benim geldigim zaman, ucaga yuk koyma kapasitesi 33 kiloydu. 4x33 koyup geldik. Yillardir tutugum bi yemek tarifi defteri vardi, anca onu getirebilmistim.
Hey gidiiii, yazin beni 7 yil oncesine goturdu. Cicegi burnunda gelindim vallaha:)))Simdi kart oldum artikin, ikinci cocugum dogacak yakinda...
Yaslandiiiiiiiiim:(Cok yaslandim:(

our twins of N.Y. said...

ben 4-5 yil icin diyebilirim ki evine her geldigimde guleryuzun, hos sohbetin, misafirperverligin basta ve en onemlisi bunlarin oldugu dusuncemi igneleyerek artisi olarak da lezztli mi lezzetli sunumlarinla da harikasin...

New York'tan said...

Kralciplak ben bazilarini elimde getirmistim dergileri yani sonra cantanin sapi kopmustu onlari elimde tasidim gumrukten cikana kadar ne yorulmustum ozaman niye birakmadiysam orada bir yere :)
Yok canim 7 yilda yaslanilir mi hic :) benimde 10 senem bitiyor bak daha dun gelmis gibiyim :)


Seyhan'cim ya cok tatlisin duygularimiz karsilikli, senin gibi bir arkadasa sahip oldugum icin cok sansliyim :)

kiymetligunler said...

Seymacim,

ellerine saglik! Anilarin bana hic yabanci gelmedi:)) Her Turkiye tatilinde sofra ve lezzet dergileri alinir, saklanir ve kullanilir, komsularla paylasilir hatta:))
Kofte icinde sogan durumu bazen hala basima gelir, acele mutfaga girince olur boyle seylerrrr der gecerim....

CAFE PEPELA said...

Cici adaşım!
:) Tatlı hatıralar bunlar değil mi?
Evliliklerimizin ilk günler,ilk ayları mutfak açısından da epey renkli ve maceralı oluyor.Öyle öyle pişiyor,tecrübe kazanıyoruz.
Tatlın nefis görünüyor,ellerine,gönlüne sağlık.
Kalbi selamlarımı gönderiyor,cici bayramlar diliyorum şimdiden..

ZELİHA-UMUTSEPETİ said...

Hayırlı akşamlar Şeymacığım,seni mimledim :) yanıtlarsan sevinirim,:)
Kolay gelsin canım,sevgilerimle..

New York'tan said...

Kiymetli gunler hepimizin varis boyle maceralari demek ki :) bu sene gelirken aldim yine duty free den yemek dergisi :)

Evet adasim tatli hatiralar :)

thanks Zeliha :) en kisa zamanda insallah

Red Riding Hood said...

Hiç böyle tatlılar denemedim uzun süredir.Eve gidince bu sefer deniycem .Eline sağlık Şeyma.

Deli Anne said...

Huzurlu anne, seni görmeden yüzyüze, rüyamda gördüm,bak etkin ne kuvvetli..our twins'in dediklerini ben ta çok uzaklardan hissettim.. insan nasılsa yansıyor bloguna da demek ki.. güzeldi de rüyam.. Diyarbakır'da Halid Bin Velid'in oğlu Hz. Süleyman camisi vardır bilmem bilir misin? hatta o camiide sayısız şehit sahabe de bulunur. O camide ve etrafında gördüm seni ve kendimi.. hayrolsun

sevilay said...

çok füzel görünüyor,bende tatlıyla dondurma yemeği çok severim.afiyet olsun

New York'tan said...

RRh memnun kalirsin insallah :)

Delia annecim ne guzel bir ruya gormusun , cok mutlu oldum guzel yerlerde guzel bir ayda olmus hayirlara gelsin insallah :)

Sevilay'cim bende cok severim dondurma ile serbetli tatlilari

*selinka** said...

sevgili şeymam bu kadar tatlı yiyip nasıl öyle güzel incecik kalabiliyorsun anlamadım,gitti.maşallah canım gülkız şeyma biz dondurma yiyemiyoruz.herkes yemesi sakıncalı dediler inan ki kullanamıyorum.senin orda bulman tatlıdan bile güzel sevgilerle canım.öptüm...