Wednesday, February 9, 2011

Buyuk Tehlike , Misir surubu= high fructose corn syrup




Uzun zamandir aklimdaydi bu konu ile post yazmak , sabah Turk gazetesinde de gozume carpti, Misir surubu yani high fructose corn syrup'un zararlari , 1970 yillarda beyaz seker yerine kullanilmaya baslamis daha ucuz oldugu icin, zamanla her seyin icinde yer almis, kolalarda, meyve sularina, biskuviler, dondurmalar ketcap akliniza gelebilecek her sey de var bu madde , zarari saymakla bitmiyor, kalp, tansiyon, en onemlisi obezite, Doktorun dedigi gibi doymayan sismanlar cikiyor ortaya, en acisi, yabanci ulkelerde bu maddenin kullanilmasi ile kotalar var ve Turkiye'de ki sinirin cok yuksek olmasi, Amerika'da ki % 2 iken Tr'de bu durum % 15 ler de.

Biz dikkat ediyoruz , almiyoruz icinde bu madde olan yiyecekleri ve burada artik bu maddenin icinde olmadigi yiyecekleri bulmak mumkun uzerinde kocaman yaziyor.











Bu konu ile ilgili bu yaziyi ve bunu okuyabilirsiniz.


Resimdeki pepsi gercek sekerden yapilmis kisa bir sure icin, tadini merak ettik aldik , gercekten ictiginiz diger kolalarda cok farkli, ailecek kola icen bir aile degiliz ara sira aliyoruz .

Klasik olacak ama niye eski insanlar daha saglikli, daha uzun yasiyormus, hayatlarinda yedikleri her sey dogalmis iste, hic bir katki maddesi yokmus, birakin kolayi cipsi, biskuviyi, biz yedigimiz etten ve tavuktan bile suphe ediyoruz artik, malesef....

9 comments:

KızKardeş Derya said...

Evet maalesef artık mısır şurubu, soya lesitini içeren gıdalar oldukça fazla.. Bizde almamaya çalışıyoruz ama henüz Samsunda hiç görmedim mısır şurubu içermez yazan gıdaları belki piyasaya henüz girmediler yada ben görmedim..

Bu konuya değindiğin için teşekkürler ve kucak dolusu sevgiler..

Limon çiçekleri said...

Tr de bu kadar yüksek oranda olunca şaşırdım açıkçası...dikkat etmemiz lazım.

Taze Anne said...

biz hep gingerale iciyoruz sanirim onda corn syrup yok ama yine de bakmak lazim. Bu postu yazdigin iyi oldu.

nihalasli said...

Canim sirf bu yuzden almiyoruz bizde.yani bazen dahayanamayip aliyoruz:(
boyle insani birden canlandiriyor ondan sonra dengesini bozuyor.
yazilari okuyacagim;)
her seyde var seymacim dedigin gibi corn flakes e koyma bari sonucta sabah yenen bir sey ve gune 1-0 baslamak cok fena.
bende wallmarttan organik gidalara bakiyorum bazen.

banurose said...

biz de biraktik mesrubat ve hazir meyve suyu icmeyi. sadece sikma meyve sulari iciyoruz. meyveleri de organik aliyoruz. Ayrica sadece iceceklerde degil ki tum confectionary denilen yiyeceklerde, soslarda, hazir yiyeceklerin nerdeyse tumunde...korkunc..mumkun oldugunca herseyleri evimizde yapmamiz gerekir..ben herseyi kendim yapmaya calisiyorum..vakti olan herkese oneririm..

iremmiss said...

Madem insan sağlığına zararlı neden kullanımına izin veriliyor anlamıyorum.İçerik okumadan bişey alamıyoruz.Ne yazık ne hale geldik. Almanya hollanda ve fransada yasak.

Bir Terazi Kizi... said...

Hic bilmedigim bir konu,aydinlattigin iyi oldu,gerci sanirim biz kullanmiyoruz yoksa esim hemen müdahale ederdi,artik ne yiyecegimizi sasirdik,et,balik tavuk,hepsi zararli diyorlar,hele yumurtayi artik hayatinizdan cikarin! dedi kadin gecen gün,icinde demir barindiran bukadar degerli bir seyi nasil yok sayariz bilmiyorum ama verilen yemlerle ilgili tabii...

Postlarini okuyorum ama her an yazamiyorum,Mirzahan ve Ahrar'i öpüyorum canim,sevgiler...

Deli Anne said...

Şeyma'm geçmiş olsun önce, belki Rabbim artık biraz dinlen diye bir halsizlik yükledi bünyene:) kırk yılın başında biraz tembellik lazım..

Bu konuya gelince fena oluyorum ben.. herşeyde bir başka rezalet çıkıyor.. n'apcaz biz yahu! Herşeye başlarken Bismillah desek olmaz mı? ve elden geldiğince kaçsak..

Bir arkadaşım vardı yapay hiçbirşeye el zürmez, çocuğuna da yedirmezdi. Toz mama felan hiç kullanmadılar.. Çok katı buluyordum onu ama giderek haklılığı ortaya çıkıyor.. Allah korusun hepimizi..

Nehir İda said...

Liseden sonra başlangıçta 3 sene gıda teknolojisi okudum:) Hocalardan biri bundan sonra ya herşeyi yiyeceksiniz ya da herşeyi eleyeceksiniz demişti. Başlarda herşeyi inceliyordum yiyecek bişey bulamıyorsun çok eleyince de:) Onu oku buna bak derken kabus.