Thursday, February 3, 2011

Ev yapimi yogurt& Iyi ki Dogdun Mirzahan.

Yurt disinda yasayinca ozlediginiz tatlari arayis icinde oluyorsunuz, yogurt bunlardan biriydi ilk geldigim seneler, Amerika yogurtlarini yiyememis biri olarak evde yogurt mayalamasini ogrenmis bir muddet devam ettirmistim son yillarda artik Turkiye'de yedigimiz yogurtlardan burada da uretilmeye basladi bir Turk firmasi tarafindan o yuzden artik mayalamiyordum ama gecen ziyaretine gittigimiz teyzeden arkadaslar yogurt mayasi alinca ben de aldim, aksam gelince yaptim yogurdumu, guzel oldu kivami , tadi kaybetmezsem mayami devamli yapmayi dusunuyorum.

Tahin pekmez eksik olmuyor bu aralar kahvaltimizdan, cocuklar yemiyor ama biz buyukler seviyoruz :)



Picnik collage

icey

Sabah kalktigimizda boyle buzluydu her yer , aksama yumusadi hava biraz.





Eveeeet bugunun anlam ve onemi buyuk bizim icin, 9 sene once bugun Mirzahan'im katildi aramiza , ilk goz agrimiz minicik bir bebekti simdi kardesine sahip cikan bir abi oldu, her daim merakli, surekli soracak bir sorusu olan :), caliskan , basarili, goz yaslari gozunde hazir olan hassas bir oglum var ve buyumeye devam ediyor, Hz. Allah hayirli uzun omurler versin insallah.



baby mirzahan

02.02.02 de hastaneydik ama O 02.03.02 de dogdu :)

Mirzahan benden browni istedi bugun icin , oglum isterde ben yapmaz miyim :)

24 comments:

Taze Anne said...

Iyki dogmus Mirzahan. Ben de brkac defa yogurt mayaladim ama vahap balkan yogurdunu cok sevdi. Bosuna mayalama onlarinki daha guzel deyince sinir oldum :)

our twins of N.Y. said...

Oncelikle Iyi ki dogdun Mirzahan! Mutlu yillar! Allah hayirli, uzun, saglikli bir yasam nasip etsin...
Canim seninde dogurma gunun ve ilk anne olus gunun kutlu olsun:) Mutluluklar pesinizi hiiiiic birakmasin...

Bende evde yogurt mayaliyorum. Tencerelerim cok buyuk degil orta boy. ve bir tencere yogurt bize 2 gun, bilemedin 3 gun gidiyor:) Ben degil esim cok severek tuketiyor. Bir ara bende takmistim. Yan taraftakiler her aksam kase kase bal dokup yiyince canim cekmisti. Ama birkac gunden sonra eski huyuma geri dondum.
Ev yogurdu bencede dha lezzetli. Birde buranin sutu, Turkiye'nin sutunden daha guzel o yuzden daha iyi tutuyor diyorlar ustadlar:)

Kon-Tiki (Ashley) said...

Daha nice sağlıklı yaşlara Mirzahan :)İyki doğmuşsun.Happy Birthday .

Ashley & Red Riding Hood

reyhane said...

Nice güzel yaşlar gelsin Mirzahana' a

neval said...

hayırlı yaşlar alsın küçük delikanlı.yoğurtmatik almıştım bir heves,lakin başedemedim.

Ayla said...

İyi doğmuş Mirzihan,Allah sevdikleriyle birlikte sağlıklı, mutlu ,başarı dolu bir ömür nasip eder inşallah.

karamel mutfak said...

nice saglikli guzel seneler olusun olsun insallah .malesef yogurt olayindaki sikintiyi biz hala yasamaktayiz ve nedense ende yaptigim yogurtta hep sulu oluyor ve daha bir cozum yolu bulmus degilim.sevgiler.

nihalasli said...

Iyi ki dogmus Mirzahan..Canim bu Turk firmasi hangisi :) Sanki duydum ama yunanca bir isim gibiydi o mu? Ben mayaliyorum hala bilmedigim icin..

Cafe Pepela said...

Uiyy!
Mirzahan'a da bakın:)
MaşaAllah ya!
Avuç içi kadarmış,kocaman adam olmuş.Tatlısı..
Hayırlı / uzun ömrü olsun inşaAllah yavrularının.

Vallahi benim de bir gün yoğurt mayalayacağım aklımın ucundan geçmezdi ama gurbet mutfak deneyimlerimizi zenginleştiriyor:)
A bir de annelik!
Ekmeğimizi,peynirimizi,bebe bisküvimizi,simidimizi bile evde yapar olduk:)
İnsana eşsiz bir mutluluk ve huzur veriyor ama..
Değil mi?

Kalbi sevgi ve selamlarımla

esma said...

Hayirli omurler Mirzahanciga...rabbim nice saglikli mutlu sevdikleri ile bir uzun omur nasip etsin...

Esma

Tuna said...

Dünyanın en akıllı,en muhteşem, en yakışıklı yeğeninin doğum gününü kutlar, birdahaki doğum gününde beraber olmak dileğiyle Dayısından ve Fatos Ablasından bol mutlu ve hayırlısı seneler diler, sevgiyle saygıyla gözlerinden öperiz:) İyiki doğdun Mirzahanım
FATOŞ&Tuna KELEŞ

KızKardeş Derya said...

MaşAllah çok güzelmiş bebekkende; Mirzahan ve hala çok yakışıklı.. Adı gibi güzel bir ömrü olsun sizinle,sevdikleriyle. Benim yerime öpün yakışıklı oğullarınızı. Sevgiler..

New York'tan said...

Gul mayan iyi olursa yogurt guzel tutuyor, yani hazir yogurttan mayalayacaksan iki uc kere yapman lazim :)


Seyhan'cim cok tesekkur ederim, ben senin tursulara da hayranim :) neren aklima geldiyse simdi .


Ashley'cim cok tesekkurler selamlar anneye :)


Reyhane ve Ayla cok tesekkur ederiz .

Neval'cim onu ilk defa senden duyuyorum yogurtmatik :)

Karamel mutfak bir teyzemizuzerine havlu kagit koyarsan fazla olan suyu emer demisti.

Nihal'cim merve buradaki adi, bir cok urunu var sucuk salam gibi helal onlarda.


Adasim cok tesekkur ederim,son senelerde burada her seyi bulur olduk, elhamdulillah :)


Esma'cim cok tesekkurler :)

Tuna ve Fatos cok mutlu ettiniz , tesekkur ederiz guzel dilekleriniz icin insallah seneye hep beraber kutlariz bizde :)cok cok selamlar.


Derya'cim cok tesekkur ederim :)

sümeyye said...

Allah nıcelerıne ulaştırsın saglıkla hayırla bereketle :) koccaman olmus sahıden :) maşallah
bu arada tahın pekmeze bende sardım bu ara fena halde :)

Deli Anne said...

Ay Şeyma'm diyorum niye böyle bir bağ hissediyorum senle (ve ben dünü 3 şubat sanarak yazmışım altta) Selim ile Mirzahan aynı gün doğmuşşşş..

Nice nice nice güzel günler olsun önlerinde yavrularımızın.. sağlıkla, huzurla, muhabbet ve bereketle.. ay bi de güzel ahlakla, imanla.. ve sevdikleriyle :)

Selim'e de bugün eti puf üzerinde mum yaktım, iki üç hediye verdk.. akşam da dondurma ısmarladık.. yetti de arttı.. hafta sonu kalabalık bir toplantımız olacak inşaallah.

öperim çok.. seni de tebrik ederim..

nohut oda said...

daha cok yaslarını gorursunuz ınsallah mutlu yıllar mırzahana..

firdevs said...

Mirzahan'in dogum gunusu kutlu olsun :) ne kadar esmer bir bebekmis :p benim buyuk oglumda boyle esmerdi . :)) fransa'da gunes goremediginden beyazlasti :))))

clklircl said...

iyiki dogmus iyiki dogurmus annesi koca adami.
bu arada blog adresim degisti
www.cileklizurafacizgilimaymun.blogspot.com

LaMa said...

nice mutlu yillara mirzahan! oralara yolum dussn minciklicam yanaklarini :))
bebisler kucukken ne cirkin oluyorlar, deigl mi:) Tabi bizlere dunya tatlisi geliyor ama aradan yillar gecip fotolara bakinca gercek ortaya cikiyor:) cirkin ordek yavrulari, hepiciinizi optum

Nurcihan said...

Allah ogluna hayirli ömürler nasip etsin. Masallah..her ikisi de birbirinden yakisikli.Rabbim nazarlardan korusun. kendileride, esleride, isleride hayirli olur insallah :)
eskiden annem de cok yogurt mayalardi. disardan yogurt almak diye birsey söz konusu dahi olamazdi. ben ama anneme cekmemisim bu konuda. hep hazir aliyorum. su son haftalarda, ne hikmetse, yakinimda veya uzagimda kim varsa herkes yogut mayalamaktan bahsediyor:) hatta mayaladigi yogurttan ikram eden bile var :) bu gibi seylere özenmiyor degilim...fazla gitmez, bende baslarim mayalamaya. tek sorunum; ev yogurdu`nun nasil yapildigini bilmiyor olmam :D ilk isim bunu bilen birinden (uygulamali) ögrenmem olacak (:

soguk almanya`dan sicak selamlar...

Nehir İda said...

Sevgili Şeyma yeni yeni geziniyorum bloglarda geç kalmışım ama doğum günü kutlu olsun Mirzahan'ın. Allah uzun ve sağlıklı bir ömür versin. Herşey gönlünce olsun dilerim.

Nihan SARI said...

Amin canım inşallah.
kuzularınızla beraber nice seneler dilerim.mutlu sağlıklı huzurlu.
Mirzahan ı çok öpüyorum.

banurose said...

happy birtday to mirzahan..
Yogurt meselesine gelince, ozellikle corbalarda kullanmak icin ve saglik acisindan tek tercihim. Hos londrada buluyoruz herturlu turk markasini ama ben ev yapimini tercih ediyorum. ORganik sutten olunca daha da bi guzel oluyor. Bi tanidigim da sutun icine 1 organik double cream ekliyor. boyle manda yogurdu gibi oluyor. Ben daha oyle tutturamadim. Ama denemeye devam...

* YeLiZ * said...

offf kacirmisim dogumgununu :(
5gun gecikmis olarak kutluyorum ben de
Iyi ki dogmus ! mutlu seneler dilerim.
O bebeklik fotosu nedir oyyyleee,bayildim (masallah)