Thursday, February 24, 2011

Isim Koyma hakki kime ait & bir dogum gunu daha..

Dun nette okudugum bir yazida anne babalarin cocuklarina isim koyarken yasadigi bazi problemlerden bahsediyordu, orada gecen su soz cok hosuma gitti, Babalar cocuklarina soyadini veriyorsa isim koyma hakki annelerin olmali diye devam, ediyordu :)) tabii bunu kabul edecek baba adayi azdir diye dusunuyorum, sadece benim sectigim isim olsun demekte bizim acimizdan biraz bencillik ama kabul edelim cogunlugumuz kendi istedigi ismi koymak istemistir cocuguna, biz de durum nasildi , babamiz daha klasik isimler istemisti ortak fikrimiz iki isimli olmalariydi, ben de degisik isimler pesindeydim :)) bulduklarimizi eledik ortaya Mirzahan ve Ahrar cikti :)),ilk isimlerini kullanmiyoruz cok uzun oluyor iki ismi soylemek.

Bugun cocuklari gezdirdim biraz disarida, istedikleri yiyecekleri aldik, Mirzahan donuti cok seviyor, benim asla yiyemeyecegim bir tatli, orta okul hazirlikta okurken kitapta donut geciyordu o zaman merak ediyorduk nasil bir sey acaba diye , bize anlatilan kizarmis hamur isi ve tatli oldugu idi, buraya geldim, katildigim bir arkadas toplantisinda donutlar vardi ama nasil cazip renkleri , hemen aldim bir tane isirdim geri nasil cikardim bilmiyorum iste o zamandan beri hic yemedim, cocuklarim cok seviyor, Mirzahan burada yetistigi icin mi bilmiyorum Amerikalilar ne seviyorsa O da onlardan hoslaniyor :))


Bu donutlar sevgililer gunu icin ozel cikti, donemlik donutlar :)) yakinda Irlanda'lilarin gunu var onlar icin yesilli olani cikar,degisiyor renkleri, susleri.

donuts



Bu resimde Ahrar'cik bir bucuk yasindaydi, zaman ne cabuk geciyor, uc sene once bugun bu saatlerde sanci cekip yuruyordum yollarda , benim dogum hikayemin en ilginc tarafi cogu insana gore sancilarim basladiginda disarida, sahilde , magazada geziyor olmamdi, annem babam gelmisti onlarla geziyorduk bir haftadir o gun icin niyetimiz New Jersey'e gitmekti ama dogumun basladigini anlayinca hastane yerine ufak capli bir mall a gitmeyi tercik ettik, Mirzahan'dan tecrubeli oldugum icin dogumun geceden once olmayacagini tahmin ediyordum evde oturup bekleyecegime hep birlikte magaza magaza gezdik, aralarda sanci cekip dinlendim annem okursa guluyordur kac ayakkabi aldi o gun bilmiyorum :)) sonrasinda isimiz bitti ikindi saatlerinde sancilar artiyor ama cok sIk degil bu sefer sahile indik orada da gezdik biraz , sonra eve geldik ve iki saat sonra hastaneye gittim, gece 12 de giris yaptim, 1 . 52 am de Ahrar dogdu, tipik bir balik burcu kendisi, sevilmeyi cok seviyor, hep ilgi istiyor, uzerini ben degistireyim ayakkabisini ben giydireyim, araba koltuguna ben baglayayim her seyi benden istiyor bazen bunaltsada bu kadar ilgisi o bizim stres topumuz onunla oynadikca gevsiyor insan, ozellikle gelip yanima anne beni seviyon demesi, eger gulerek soylememissem anne gul demesi, sarilmasi, evde ingilizce konusmadigimz halde ingilizce kelimeler soylerek ve cumleler kurarak bizi sasirtmasi, her seyiyle O'nu cok seviyoruz, Hz.Allah hayirli uzun omurler versin insallah , bahtini acik etsin .


ahrarbaby





ahrarflowers


Bir de odulum var, Okumasi en keyifli blog odulu, kiz kardes Derya gondermis Cok tesekkur ediyorum bende zevkle okudugum diger blogger arkadaslarima gonderiyorum bu odulu.

19 comments:

Rana Eslem GULMEZ said...

bencede isim hakki anneye ait olmali))
ahrar cok sevimli ben iri buyuk gozlerine hastayim)gecen gun rana gozlerini aciyor anne ahrar boyle bakiyor dedi))guldum cok )
guzel saglikli gunler diliyoruz ahrara..sevgiler...

New York'tan said...

:)) Guldurudn beni Rana :)
tesekkur ederiz :)

our twins of N.Y. said...

Allah hayirli uzun omurler versin Seyma'cim. Iyi ki dogmus Ahrar! Mutlu yillar!!! Her yasadigi gun dogum gunu tadinda gecsin.

Ps. dogum hikayeni bildigim halde ben bile guldum yazdiklarina:) Son ana kadar gezmek, gezmek..:) annenin kac ayakkabi almis olabilecegine:)) Ama tabii ilkinden tecrubelisin. bosuna hastanede beklemektense en iyisi olmus. Simdi dusunuyorumda; Seyma anne dogumdan birkac saat oncesine kadar mall gezmesi yaparsa, Ahrar ileride alisverisi coook seven bir erkek olabilir mi?:))
Dogum gunu cocugunu opuyorum cok:)_

Filiz said...

İsim koyma hakkı annede olsun desemde bencilce de diyorum kendi kendime, sonra yine düşündüm soyadını hiç sormadan koyuyorlar bencilce olmuyor :)) evet evet isim hakkı annede olsun :) bende hamileliğimin son gününe kadar çalıştım o gece hastaneye gittim :) çşükür ne açerdim ne ağrı sadece karnım büyüyordu, onada büyümek denirse, çok keyifli geçti hamileliğim, birde senin gibi bende donutları sevmiyorum, dışardan görende güzel birşey sanıyor dimi :))))

SEVGİ said...

Bir balık olarak burçdaşımın doğum gününü kutluyorum bir gün ara ile doğmuşuz arada uzuuuun yıllar olsada..
Sevimli Ahrar hep gülsün hiç üzülmesin...

iremmiss said...

Sevimli, yakışıklı Ahrar'ın doğum günü kutlu olsun. Sağıklı, mutlu,başarılı, güzelliklerle dolu bir ömrü olsun,Allah yolunu hep açık etsin inşallah.

İsim hakkı anne ve babanın haricinde kimseye ait olmamalı, kimse kimseye baskı yapmamalı diye düşünüyorum. Çocuk ortak yapımsa isimde ortak olarak konmalı :))

Red Riding Hood said...

Uzun saglikli omurler diliyorum annesi bu minik oglana.

betul said...

hayirli ömürler ahrara

pinar said...

nice yillara Allah omrunu uzun etsin:)Ahrar cokkk sekersin ya:)

sümeyye said...

nice güzel senelere saglıkla hayırla

KızKardeş Derya said...

O güzel yüzlü miniğinizin adı gibi güzel ve anlamlı bir ömrü olsun inşallah, doğum günü de çok kutlu olsun. Ödülü çoktan haketmiştiniz.. Sevgiler..

Taze Anne said...

Seymacim, dogum hikayene inanamadim. Cok soguk kanliymissin. Biz vahapla anlasmistik, kiz olursa o erkek olursa ben koyacaktim. cIHAN isminin benim icin baska bir onemi vardi. O Neva ya da Evin istiyordu kiza. Tabi oglumuz oldu. Farscaya karsi bir duskunluk var bende. Donut,lari bende hhiiccc sevmem. Bende cok merak ettim. Kanadalilar cok yiyorlar diye, yememle birakmam bir oldu. Cok sekerli ve agir geldi.

sevilay said...

Ahrar'a hayırlı bir ömür diliyorum öncelikle,sonrasında sana kocaman bir maşallah doğum hikayeni dinledikten sonra:)
İsim koyma hakkına gelince ortak olmalı bence ama hoşlanmadığım bir ismide koymazdım herhalde sırf baba istiyor diye:)

New York'tan said...

Seyhan'cim insallah faydasi olur belki ilerde gorucez bakalim , umidim yok ama :))
Annem iyi aldi ya sayisini bilmiyorum ama DSW dan goturdu ayakkabilari :)

Filiz'cim katiliyorum sana :))

Tesekkurler Sevgi :)

Iremmiss thanks :)

Bende Sevilay :)

RRh, betul, pinar sumeyye cok tesekkur ederim guzel dilekleriniz icin.

Derya'cim cok tesekkurler :)


Gul'cum oyleymisim di mi, Mirzahan'dan tecrubeli olunca gezdim dolastim :)

Deli Anne said...

O zaman bugün Ahrar'ın doğum günü.. ya da yarın mı bilemedim aslında.. öyleyse nice nice nice güzel yaşlar olsun Ahrar'a.. Sağlıkla, huzurla, muhabbetle, bereketle

arzu said...

Allah hayirli guzel bir omur versin sevimli, tatli Ahrarcik sana:)

neval said...

iyifikir :) hastanede doğumu beklemektense,mağaza gezmek.
miniğe hayırlı yaşlar dilerim.inanın şimdi neyseler büyüyünce de aynı,gelip sevdiriyorlar kendilerini
evlat işte ,baldan tatlı.

banurose said...

seymacim allah uzun omurler versin kuzucuklarina :)) kuzucuklarimiza. benim oglum da 21 subat dogumlu bir balik. benim ilgimi herkesten fazla istiyor. simdiden belli etti kendini. dogumunu okuyunca fazla degil 15 gun onceye gidiverdim :)) magazalarda gezdik dunyanin alisverisini yaptim :) parasini harcadim, ama pek ise yaramadi biliyorsun okumustun.. neyse gecti gitti hepsi..

Zeynep Özmen Ünlü said...

bence anne karar vermelı. herkes fıkrını soyleyebılır. anne secmelı, baba da uygun gorurse o olmalı. melısa adını annem sectı, ben nil istiyordum. Benim dışımda hiç kimse nil'i istemedi. Melisa olsun ama Nil ne olucak dedim. İki isim düşünmüyorduk. Nüfus kaydına iki isim geçildi. Melisa Nil.