Thursday, June 16, 2011

Tarif denemeleri ( Patlican Pizza ve Pogaca)

Sicaklar baslayinca agir yemekler yenmiyor, hafif yemekleri tercih ediyoruz, evde duran patlicanlari nasil degerlendirim derken, adini patlican pizzasi dedigim yemegi yaptim, belki yapan vardir ama ben yeni kesfettim :) patlicanlari buyuk olanlarindan enlemesine kestim, firin tepsisine koydum uzerine zeytinyagini gezdirdim, onlar kizardiktan sonra uzerine dilimledigim soganlari , domatesleri, ve kirmizi biberleri koydum, bir de sarimsak ilave ettim, cok az salcali su ilavesi ile pisirdim firinda, cok lezzetli oldu :)


patlican pizza


pogaca

Mayali pogacalar ilgi alanima girmiyor, guzel de tutturamiyorum haliyle :) son denemelerimde husarana ugradim yapmaya yapmaya :) nette tarif arastirirken bu tarifi denedim, dedikleri gibi yumusacik oldu.

davet sofrasi

Dun sabah Mirzahan'i okula gonderdikten sonra evi toplarken telefon caldi, kahvaltiya davet edildim, boyle beklenmedik bir anda olunca hos oluyor :) Soframiz boyleydi, dost muhabbetler esliginde guzel vakit gecirdim.

Dun aksam camideydik eve donerken Mirzahan'in goruntusu sok etti beni, gozleri sismis sulanmis, surati degismis resmen, sebebini bulmaya calistik sanirim kedilerin oldugu bir ortamda onlari severken olmus alerjisi oldugunu dusunuyorum test yaptirmak lazim neden oldugunu bulmak icin, gecen sene de oynamisti kedilerle boyle bir sorun yasamamistik ama emin olmamiz lazim neye alerjisi, aksam alerji ilacimizdan verdim , sabaha gecmisti.


Su an disarida gunes ve kus sesleri, evde sessizlik hakim, dogru tahmin Ahrar uyanmadi henuz :) ben de ses cikartmamak icin sabahin sekiz bucugunda post yaziyorum :))

11 comments:

Küçük Mucizem said...

bir nevi imam bayıldı olmuş - ki ben çok severim. patlıcanın her türlüsünü

bu ne güzel bir sofra böyle.

sezobigo said...

bende ilkdefa senden öğrendim denemem lazım çünkü çok güzel görünüyor.
ne güzel arkadaaşların var beni kimse çağırmıyor dermişim:))
afiyet olsun

neval said...

sofranız ne kadar iştah açıcı.afiyet olsun

yastuf said...

Afiyet olsun !
Cok guzel gorunuyor denemk lazim.

Deli Anne said...

Pataes ve hele ki kırmızı biber, neye girse bir başka yapıyor:) Ve ne mutlu Şeymam ansızın çağıran dostlar var a oralarda.. maşallah!

sevilay said...

dostların yaptığı sürprizler çok hoş gerçekten.Alerji önemli bir konu,çok geçmiş olsun şeymacım.

Nehir İda said...

Şeymacığım seni bir akşam üzeri bir de sabah erken okumayayaım bitiriyor resimler ve yine açım ben:)

Bir Terazi Kizi... said...

Yeni evlendigimde esimin alman kitaplarinda görüp yapmistim patlicanli pizzayi,güzel olmustu ama ben sadece iki kez denedim,sofra harika görünüyor,afiyetler olsun hepinize,buralarda sabah kahvaltisi filan kalmadi,herkes disariya davet eder oldu maalesef:(ben bugün diyete ara verdim,ve bir dahaki ara neler yiyecegim gözüme kestirmeye calisiyorum iki saattir! arada kendimi simartmak bayram gibi:)

'''' UMUTSEPETİ ''' said...

Patlıcan olur da,güzel olmaz mı?
Bir patlıcansever olarak,tarifini tuttum canım..
İlk fırsatta denicem inşAllah..
Poğaçaların çok pofidik,çok güzeller :)
Sofraysa harika ,ellerine,emeklerine sağlık..
Muhabbetle..

Taze Anne said...

Hafif bir yemek olmus. Bende deniyecegim.
Sofranizda cok guzel olmus. Benim de boyle dost olayina ihtiyacim var. Ama kimseyle gorustugum ettigim yok, gorustuklerimde uzaklar. Ehliyeti almam icin baska bir sebep.

Zeynep Özmen Ünlü said...

kedının tuyune kullanılan spreyde yapmıs olabılır... tabıı kullanılıyorsa