Tuesday, September 27, 2011

Galetali Pogaca tarifi ve Gunluk Hayat

Biliyorum blogum yemek blogu degil,bu aralar pasta borek fotograflari var blogta, gunluk hayatta yemekle ic ice olunca, yeni tarifler denedigim, mevcut olanlari tekrar tekrar yaptigim gunler oluyor, hayatimin parcasi bunlar begendiklerimi sizinle paylasmak istiyorum :)gecen hafta iki gun ust uste misafir agirladigim bir gun yaptim bu pogacalari tarif annemden , ilk zamanlar cok yapiyordum, hamurla ugrasmayi sevmiyorum, acmayi da bilmiyorum o yuzden bana kolay ama lezzetli tarifler lazim oluyor.Bu da onlar birisi, deneyin seveceginize eminim. Bu da 2005 yilinda basladigim blog hayatinda tarifini verdigim ilk tuzlu sanirim :))




pogaca


Galetali Pogaca

150 gr margarin veya tereyagi oda sicakliginda ( ben tereyagi kullaniyorum )

1 yumurta sarisi icine, aki disina

1 cay bardagi yogurt

1 cay bardagi sivi yag

2 yemek kasigi sirke

13 yemek kasigi un ( tarifteki olcu bu ama ben hep yavas yavas ekleyerek yapiyorum, pogaca hamuru kivaminda oluyor hamur, ne sert ne yumusak )

1 paket Kabartma tozu


Yapilisi

yumurta aki haric tum malzemeleri ekleyip hamur yapiyoruz, 1 gece dolapta bekletiyoruz, bu pogacanin ozelligi bu , sabah dolaptan cikardiktan sonra peynirli ici hazirlayip, pogacamiza yuvarlak sekil verip icini koyup kapatiyoruz .Hamur dolaptan cikinca sert oluyor biraz, yapmadan azicik yumusamasini bekleyebilirsiniz kolay sekil vermek icin, pogacalari once yumurta akina sonra galeta ununa batirip firina veriyoruz, uzeri kizarinca aliyoruz firindan.Benim galeta unum karisik maydonozlu baharatli, onu kullanmistim, sadesi bitmisti, resimdeki yesillikler ondan :) Afiyet olsun yapacaklara :)



lahana

Bruksel lahanasi bizim ailede cok yapilan bir sebze degil, gecen hafta esimle manava ugradigimizda aldim, esim tek basina gittiginde genelde patlican, havucvarsa fasulye aliyor, bu sefer beraber gittik ben de kereviz, pirasa, bruksel lahanasi ilave ettim, zeytinyaglilar icin :)
Zeytinyagli halini begendik esimle , cocuklar malesef yemiyor.



Havalar inanilmaz nemli, bunaltici evde oturmak en iyisi, dun sabah arkadasa gittik, elimde hediyem ve yaptigim tatli da vardi, yuruyerek gitmek zorunda kaldim ve sicaktan bayilacaktim malesef, dun sabah sekizde telefon geldi arkadastan Seyma, tatli turu birseyler yapip getirebilir misin diye, olur dedim ama evde malzemeler eksikti istedigim tatli icin ,sonra aklima Leyla'nin Cakma revani tarifi geldi, kendisi oyle demis ama cakma degil bence gercegiydi :)) serbetli tatlilari aksamdan yapmak lazim,o zaman tadi oturuyor ama firsat bu firsat diyerek yaptim sabah, 4 saatlik dinlenme payindan sonra tatlinin tadina baktim, cok begendim, tam bana gore, yumurtasi az, hafif bir tatli, tabak tabak yiyebilirsiniz, Fotograflayamadim malesef, cok acele ciktim evden.Thanks for the recipe Leyla :))


Haftada uc gun Cami'nin kresine yardima gidecegim insallah, dun basladim, cok sevimli ufaklar, bicir bicir konusuyor hepsi :))

Kanit dizisi var ya tv de onu izliyoruz, CSI full izlemis biri olarak zamaninda, cazip geliyor bu tur diziler, cocuklar uyuduktan sonra izlemeye calisiyoruz, gecenlerde Mirzahan denk geldi, orada maktul geciyor, maktulun adi, isi vs.. cocugum bana anne bunlarin adi da hep maktul baska adlari yok mu dedi :)) cok guldum anlattim sonra gercegi :))

Sanirim hepimizin ayni derdi her gun ne pisirsem, hem cocuklar sevsin yesin hem benim istedigim olsun derken eleye eleye azaliyor bizim secenekler , Mirzahan giderken anne bruto yapar misin dedi, evde malzemelerim var, olur dedim, bugunu kurtarmis olduk boylece, onu da fotograflar paylasarim biz cok seviyoruz Meksika mutfagini :))


Ahrar uyuyor :) nasil sessiz ortam :))sabah dokuza bile gelmemisken yazdim bu postu, sabah sabahta yazasim varmis demek ki , neyse artik ben gorevim basina doneyim, bugun temizlik gunu pazartesileri sabah dolu olunca bugune kaydi malesef :) bu hafta persembe cuma okullar tatil, Yahudilerin bayrami var, 4 gune cikti tatilimiz .Hala yaziyorum :) artik biraktim, size iyi haftalar olsun :))

20 comments:

durumutfak said...

ben yaparım bunu:)

Nehir İda said...

Ben hep açken bakıyorum :))
İyi tatiller sana da kolaylıklar şeymacığım. Çocuklar evdeyken yorucu:)

*Selinka** said...

pogaca denencek:)))) sevgili şeymacım.ellerine saglık.
bu cocuklarla benimde başım belada her yemekte bayılacak kadar acıklama yapmak beni cok sinirli yapıyor,tatlı cok kullanmamalı,erken yaşlanır vucut icin,sebzede yemelisin laflarından ben bile baygınlık gecirip tam anladılar diye düşünürken ne olur dersin anne cocopops yiyebilirmiyim.her sabah ve akşam aynı dert almasam hiç bir şey yemiyorlar,haftada en fazla 3de anlaştık ama hergün sorulmazmı:(((((
dua ediyorum saglıklı besinler yesinler diye.:)))))
aman ne cok dertliymişim
sevgilerimle
öpüyorum canım.

nohut oda said...

cocuklar uyuyunca anca kendımı dınleyebılyor planlarımız yapabılıyoruz da ondan bu kadar yazasın gelmıstır benımde oyle oluyor:)

sezobigo said...

hıımmmmmmmmm nefis görünyor merak ettim.bu arada maktul muydu herkes hahahaaa:)çok güldüm

Nihan Sarı said...

ben seviyorum senin tariflerini..deniyorum da...hatta bazen tarif vermiyorsun..şeyma bunu nasıl yapmış acaba diye düşünüyorum..kreşte kolaylıklar dilerim..

bir güzel çift said...

fotoğraflar süper özellikle brüksel lahanası müthiş görünüyor.Ellerine sağlık...

Bir Terazi Kizi... said...

Bende seviyorum senin verdigin tarifleri,cünkü resimleride harika oluoyr,aklimda kedi dilili pastan,yapilacak,bu tuzluda cok güzel,ayrica anlatimlarinda akici,sen sanki yakinimizdaymissin gibi geliyor bana bazen:))

New York'tan said...

Insallah Duru mutfak, begenirsim umarim :)


Ebru'cum haklisin nasil degerlendiricez onun planini yapiyorum simdiden :)

Selinka'cim benimkiler sebze yemegi yemiyor malesef, kendim cok sevmeme ragmen, etcil cocuklar :)) corbada yiyorlar sadece , o da anlamadiklari icin .

Gulcan'cim kesinlikle :)

Sezo'cum evet maktuldu herkes bir muddet :)

Nihan'cim istedigin tarifler olursa bana soyle ben sana yazarim :)

Bir guzel cift tesekkurler :)

Saolasin Terazi kizi, icimden geldigi gibi yaziyorum :))

banurose said...

eline saglik.. benimki de yemek blogu degil ama hayatimiz icinde en buyuk zmani yemek yapmak aliyor nerdeyse :))

Deli Anne said...

Sen ne yazarsan yaz içinde huzur var nasılsa.. ayrıca tariflerin de özel oluyor çok.. ben gayet memnunum.. öperim Şeymam:)

ha bugün tvde New York'ta Türk günümü ne öyle birşey gördüm.. kapalıçarşı Ny de felan diyordu. Dedim bakiim Şeymam olur mu orsa amma göremedim:)

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI said...

1-O poğaçalar harika harikaaaa, hemen not aldım tarifini.

2-Brüksel lahanasına bayılırım. Şimdi buralarda mevsimi değil gelmedi daha pazarlara,şöyle bol bol limonlu , buzz gibi bir tabak salata fena olmazdı.

3-Demek çakma revanim güzel oldu ha , çok sevindimmm :)afiyet bal şeker olsun Şeyma.

Kahve Dükkanı öper seni...

Zeynep Özmen Ünlü said...

keşke böyle şeyler yapan komşum olsa. vakit darlığından yemekleri bile anneme yaptırıyorum. yanı yapıp getırse , apartmanı pogaca kokutsa...

Limon çiçekleri said...

Maaşallah çok aktif ve hamarat bir annesin Şeymacığım sana gıpta ediyorum.Poğaçalar dikkatimi çekti ve güzel olduklarına eminim.en kısa zamanda deneyeceğim,ellerine sağlık,kolay gelsin.

sumeyye said...

boyle bazen elımı daldırıp tatmak ıstıyorum ama!

İkiz Annesi said...

Canım ne güzel olmuş o poğaçalar ellerine sağlık.Sende benim gibi koşanlardansın Allah ta işlerini rast getirsin inşallah.
Kanıt ve csı aynı türden hoşlanıyoruz demek:)

Aygül said...

Seymacim super gorunuyor pogacalar. ozlemisim yazilarini

Red Riding Hood said...

Oh Delisyö ! Çok severiz biz Brüksel Lahanasını,sende çok güzel yapmışsın görüntü şahane.Eline sağlık.

e. t. said...

ben galeta unlu böreği biliyordum.
Börek hazırlandıktan sonra aynen yumurta akına ve sonrada galeta ununa batırılıyor. Fırından çıkınca hemen yenirse muhteşem oluyor.
Poğçayıda deneyeyim. Eline sağlık

mete han said...

Yararlı paylaşımlarınızla bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz.Dell teknik servisi firması olarak başarılarınızın devamını dileriz.