Thursday, September 8, 2011

Gozumuz Midemiz bayram etsin mi :) Cok guzel bir tarif ..

Bugun okullarin acilmasi serefine Mirzahan icin sevdigi yiyecekleri yapmak istedim zira dun aksam uyutmadi bizi kendisi, heyecan yapti ,dorduncu sinafa gecti gerci , alismis olmasi lazim :) sanirim okulun ilk gunu heyecanini hep yasayacagiz biz, annesi de oyleydi :)) gece dortte Ahrar uyandi o da aksam uykusuna erken gectigi icin, ilk basta yat uyu dedim uykusu acilinca garip garip isteklerde bulundu limonata gibi, ben hayir yok derken yumusak kalpli babasi kalkti limonu suya sIkIp uzerine seker ekleyip limonata yapmis oralari hayal meyal hatirliyorum sonra Mirzahan geldi yanimiza ben uyuyamiyorum diyerek sabah yediye kadar devam etti bu surec, ben telefon alarmina uyandigimda ikiside iceride tv izliyordu , okulun ilk gunu boylece baslamis oldu :) Bu sene kendisi yuruyerek gidip gelecek Mirzahan, bir hafta beraber alistirma turlari yapacagiz insallah sonra kendisi gelip gidecek.


Bu keki cok seviyorum, muhallebili her turlu tatliyi sevdigim icin olabilir, yumusak nemli dokusu, portakal aromasi ile harika bir tat. Tarif mutfakguncesinden daha oncede fotograflamistim o zaman cupcake seklinde yapmistim.

IMG_7538



IMG_7543

IMG_7549

Orada neler oluyor acaba :))



IMG_7553

IMG_7556

Pizza son anda aklima geldi evdeki malzemelerle ortaya cikan sonuc :)



Portakalli kek ( Mutfak Guncesin'den )

3 yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 çay bardağı portakal suyu
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
1-2 çay kaşığı portakal kabuğu rendesi

Muhallebisi için;
1 su bardağı portakal suyu
3 yemek kaşığı tozşeker
1,5 yemek kaşığı nişasta


Önce muhallebiyi hazırlayıp ılınmaya bırakın. 1 su bardağı portakal suyuna, nişasta ve şekeri ilave edip, karıştırarak pişirin. Kabuk bağlamaması için arada bir karıştırarak ılıtın.

Yumurtaları şeker ile birlikte mikserle, yüksek devirde 3-4 dakika çırpın. Diğer malzemeleri ekleyip, düşük devirde topak kalmayıncaya kadar karıştırın. Kenarları yağlanmış, altına pişirme kağıdı serilmiş kalıba dökün. Ilınmış olan muhallebiyi de kaşık yardımıyla kekin üzerine bu şekilde dökün. Üzerine fındık serpin ve 170 derece fırında pişirin.

Not: Muhallebinin kıvamının oturması ve kek ile iyice bütünleşmesi için keki dilimlemeden önce mutlaka 2-3 saat dinlendirin.



Simdiden guzel hafta sonlari hepinize ...

19 comments:

Seyhan said...

canim oncelikle yeni ogretim yilinda Mirza'ya basarilar dilerim...
kekin enfes gorunuyor. insallah en kisa zamanda denemek isterim:) opuyorum

Deli Anne said...

Evet ben de Mirzahan'a üstün ve hayırlı başarılar diliyorum Şeymam. Bu sene daha rahat olacaksın inşalalah o zaman, okula götür getir olmayacak. Bir de komşuyla uğraşıyordun ama o da sonlanmıştı zaten değil mi?

Kek konusuna hiç girmeyeyim.. olur da kiloyu verirsem (sağlıkla inşaallah) ilk hedefim budur:)

*Selinka** said...

inş.herşey güzekl olur sevgili şeymam cocuklar hep aynı bizimkilerdede oluyor bazen bu gece gezmeleri sevgilerimle canım...

Nilhan - Küçük Mucizem said...

kekte portakal limon aromasını çok seviyorum. o yüzden bu keki en kısa zamanda deneyeceğim.
ben de keşke deli annem gibi kiloları kafama takabilsem. offff

Mirzahan'a başarılı bir eğitim öğretim yılı diliyorum.

şirin butik said...

güzel bir başlangıç olmuş.ıslak kekleri bende çok seviyorum.TR'de çocuklar yürüyerek çok zor gidiyor korkudan oralarda refah iyi düzeyde galiba?

Red Riding Hood said...

Kek güzel olmuş,afiyetle yersiniz inşallah(belkide çoktan bitti) .
Mirzahan'a yeni eğitim döneminde başarılar diliyorum,umarım Üniversiteli olduğu zamanlarıda görürsünüz annesi.
Sevgilerle

neval said...

senin tariflerini seviyorum ,hep tutuyor çünkü,eline sağlık

KızKardeş Derya said...

Ahhh ahh o kek ne kadar güzel öyle :) bide o keke merakla bakan çocuk varsa keki daha cazip kılıyor:) Ellerine sağlık ve afiyet olsun.

İkiz Annesi said...

Mirzahana yeni dönemde başarılar dilerim Şeymacım.
Kekin nefis görünüyor ellerine sağlık:)

dilek said...

hayırlı, çok başarılı bir okul yılı diliyorum...veee kek şahane görünüyor...hemen yapmalı hemen:)

birMisafir said...

Mirzahan`a Rabbim zihin acikligi bahseylesin. sevki insallah hic kirilmaz, güzel yerlere gelir ve en önemlisi hayirli bir insan olur. bugün 4e gider...bi bakmissin göz acip kapayana kadar okulu bitmis...zaman cok cabuk geciyor...tecrübeyle sabittir! ooof offff :)
bende pastayi ilk deneyecek olanlardanim insallah :) icinde bir de ceviz ve tarcin hayal ediyorum :) ellerine saglik..insallah afiyetle de yemissinizdir ;)
not:darisi Ahrar`in basina insallah! :)

sevilay said...

mirzahana yeni döenmde başarılar.Kek çok güzel görünüyor denemek lazım:)size afiyet olsun

Kiraz Çekirdeği said...

Resimler çok güzel görünüyor canım kek istedi, Mirzahan'a başarılar, Allah zihin açıklığı versin diyorum...

banurose said...

ben kesin deniycem seymacim, eline saglik..yeni ders yili hayirli olur insallah..

birMisafir said...

mrb Seyma,
dün sabah is yerimin düzenlemis oldugu büyük bir organizasyon vardi ve bende arkadaslarim icin bu portakalli keki yapip götürdüm. ilk tedirgindim cünki ilk defa yaptigim icin tadinin nasil olacagini kestirememistim. sonra keki, ofis mutfagimizda, servis tabagina aldim ve dilimledim. gerisi 5 dakika bile sürmedi ve bitti. göz acip kapayana kadar, silip süpürdüler keki. hepsi cok begendi, bayildilar.ben ise sadece yarim dilim yiyebildim. onu da tadi nasil olmus bi bakiim diye yedim :))) tarif istediler, nerden aldigimi sordular, hemen blogundan bahsetiim :) hemen bugün yine yapacagim insallah! paylasimin icin cok tesekkür ederim :))
yalniz senin su klasik pastan varya, etrafi kurdelali, onu ben bir sefer yaptim ama nerde hata yaptim anlamadim, kedidillerinin sütü cok akti. tadi ise aslinda fena olmamisti. mümkünse onu ilerleryen zamanlarda tekrar step-by-step paylasabilir misin?
bu arada unutmadan söylemek istiyorum, portakalli kek tarifinde 2 su b.un yaziyor ya, ben ancak 1,5 kullanabildim. ölcek olarak ayni bardagi kullandigim halde, 1,5 bardak un kafi geldi :/ neden öyle oldu cözemedim :D

tekrar cok tesekkür ederim ve ailenle sana güzel günler diliyorum :)

New York'tan said...

Bir misafir, rica ederim, begenmene sevindim , o tarif benimde favorim, ben tarifi mutfak guncesinden aldigim gibi yazdim, bende azaltiyorum unu, Amerika'da ki un miktari daha yogun oldugu icin, demek ki sanada fazla gelmis, aslina bakarsan ben unu hep yavas yavas eklerim her tarifte :))

Bu sali gunu misafirim var, o zaman yapmayi dusunuyordum kedi dili pastayi , insallah ceker resimlerim tarifide yazarim :))

birMisafir said...

ben bu keki dün tekrar yaptim ve bu sefer üstüne benmari usulü cukolata hazorlayip döktüm. fena olmadi :) unu bende gecmise dayanan tecrübelerim sebebiyle azar azar eleyerek ilave ediyorum :D kati oldu su getir, sulu oldu un getir olaylarina maruz kalmamak icin :D
diger tarif icin de simdiden tesekkürler :)selamlar...

Anonymous said...

Seymacim selamlar... Blogunu arada ziyaret ediyorum bir turlu yorum birakmak kismet olmamisti. Bu tarifi denedim dun. Cok lezzetli bir kek oldu. Ellerine , klavyene saglik paylastigin icin:)

BEYHAN

Kız Kardeş Derya said...

Bu postunu ilk okuduğumda ben bu kekden yapacağım dedim bugüne kısmetmiş, az önce çay saatinde yedik.. Çok teşekkürler misafirlerden sayende bir sürü övgü aldım.. :)Bu yorumu da atmak için sabırsızlanıyordum :)) Öperim ve tekrar teşekkürler..