Tuesday, September 20, 2011

Yagmurlu gun Kahvaltisi ve Kedidili pasta tarifi ..

Sabah yagmurlu bir havaya uyandik bugun, kahvaltiya gelecek olan misafirlerim icin hazirliklara basladim, disarida kapali bulutlu bir hava olsa da misafirler gelince icerideki sicak muhabbet o havayi sildi goturdu..


kahvalti2_picnik

Receller Tr'den, esimle gondermistim yiyecek dolu valizleri, ben yakalanmayim diye :) Kayisi receli annemden, kusburnu ve beyaz kiraz receli Kayinvaldemden.Zeytinlikler Fatos'un hediyesi, misafirlere kullandim ilk defa, fincanlarimda Zehra'dan , servis esnasinda cikardim, tesekkur ederim herkese :)

kahvalti 1 picnik

Neler vardi menumuzde, zeytinli kekcikler, pancake ( tarifi burada ), buzluk boregi, kozlenmis biber ve patlican salatasi, sucuklu soganli tart, kahvaltiliklar, tatli olarak, benden istenen kedidili pasta ve tatli patates :)

kahvaltipicnik

Pankek bizim evde genelde misafirden misafire yapiliyor :)


ladyf

Bir misafir, bu kisim senin icin, kedidillerini sute batirip yerlestiriyorum kelepceli kek kalibina, uclarindan biraz kesiyorum uzun geliyor, ice kivriliyorlar, kalan parcalarinida yerlestiriyorum icine, muhallebi tarifini Tarif defterinden almistim,kendime gore degisiklik yaptim , orada 3 yumurta var ben 1 yumurta ile yapiyorum, 1 litre sut, 3,5 corba kasigi un dolu dolu, 1 su bardagi seker, 1 yumurta, portakal kabugu rendesi, bunlari pisirip koyu kivamli muhallebimizi elde ediyoruz sonra 1 kasik tereyagi ilave edip karistiriyoruz, ilk sicagi gectikten sonra kedidillerin uzerine koyuyoruz ben uc kat yapiyorum arasina, genelde, muz, cilek ya da ananas yerlestiriyorum, en son muhallebinin uzerine krem santi suruyorum, istedigim meyvelerle susluyorum, parlaklik vermesi icin tart jole kullaniyorum elimde varsa :)) iste pastamiz hazir.



ladyf2

ladyf1

ladyf4


pastamm


tart_picnik


Ilk kez denedigim sucuklu soganli tart, guzel oldu, 3 tarifi birlestirip elde ettim :))


Ahrar'i caminin kresine biraktim, birazdan cikip alicam ve gunun kapanis haberi esim biraz once bana yarin icin kahvaltiya misafirlerimiz oldugunu soyledi, hemen menu olusturdum aklimda kendimi tekrar etmeyi sevmiyorum :) Hadi bana kolay gelsin :))

20 comments:

*Selinka** said...

herşey cok güzel olmuş ellerine emegine saglık mutlulukla yiyiniz. herşey harika görünüyor sevgilerimle şeymacım..

ZELİHA said...

Nasıl da özledim yağmurlu havaları :)
Hala sıcak,hala bulanıyorum...
Kahvaltılıkların,mamaların,herşeyin harika canım..
Kedidilli pastana bayıldım,soğanlı tart tam benlik bir tarif :)
Denemek lazım bu nefis şeyleri :)
Ellerine sağlık Şeymacım..
SAĞLIK VE MUHABBETLE..

New York'tan said...

Saolasin Selinka'cim :)

Zeliha'cim tesekkur ederim, benim de favori pastam, hem hafif hem muhallebili :)

neval said...

senin sofralarını ve tariflerini seviyorum,özenli ve yapılası

dilek said...

masa çok güzel görünüyo...ellerine sağlık..

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI said...

hepsi süpperrr , şu pancakeleri mutlaka deneyeceğim. ellerine sağlık. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

birMisafir said...

mrb Seyma,
pastayi adim adim tarif ettigin icin cok tesekkür ederim :) insallah bu sefer basarili olurum :D bir sorum oalcakti, dilimleri süte nasil batiriyorum? fazla süt cekmemesi lazim sanirim, yoksa yanlis miyim? ilk yaptigimda adeta süt banyosu yaptirmistim dillere :)) sonrada dinlendikce süt akti...etraf süt gölüne dönmüstü :D yoksa sence hatayi baska yerde mi yapmis olabilirim??

nasip olurda, günün birinde yolum NY`a düserse(ki, dilimde duadir:)...böyle muhtesem bir sofra bende bekliyorum, ona göre :p ;)) ellerine saglik.
Allaha emanet olun!

New York'tan said...

Neval'cim tesekkur ederim, seviyorum misafirleri :)


Dilek'cim tesekkur ederim :)

Leyla'cim dene mutlaka , seveceksin eminim :)




Bir misafir, rica ederim , kedidillerini sute batirip cikariyorum ama bekletmiyorum yani banyo yaptirmiyorum :)iki yuzunu de ayri ayri batirip cikariyorum.Insallah olur bu tarifle yaptigin pasta, sorun olursa yardimci olmaya calisirim :)

Insallah beklerim buralara her zaman :)

New York'tan said...

unutmusum yazmayi, bu pasta bir gece dolapta beklerse daha guzel oluyor, kedidilleri nemleniyor ve kek gibi aciliyor :))

Deli Anne said...

Ah benim maharetli arkadaşım.. keşke görüşebilseydik de şu mutfak acizine bir el verseydin:)

iremmiss said...

maşallah ne güzel afiyetler olsun :)

şirin butik said...

sofra çok enfes görünüyor.uzun zaman oldu böyletolantılar yapamayalı ben dışarı çıkamıyorum.pastanın farklı versiyonunu biliyordum süslü ve eğlenceli oluyor. bunu da denemek lazım.ellerinize sağlık..ev yapımı reçel hiçbir şeye değişilmez:)

LaMa said...

hafta sonu belki, o tarflara gelmeyi dusunuyoruz Turk gunu varmsi galiba. gidecek misiniz?

Newyork'tan said...

Lama'cim ben de bugun duydum, kesin olarak bilmiyorum ,aslinda haftasonu icin planlarimiz vardi, belki gideriz sen de geleceksen gorussek ne guzel olur :))

Bir Terazi Kizi... said...

Pasta nefis gercekten,misafirlerde cok sansli,cok özenlisin,kolay gelsin sana...

LaMa said...

gidemedik :( :)
o yuzden kotu ben, havalar kotu olsun diye dua ettim:P havlar nasil, yagmur yagis var mi

New York'tan said...

:)) Lama'cim guldurdun beni, hava kapali, yagmur yok dun cok yagmisti bugun inanilmaz nemli ve kapaliydi.

betul said...

seyma icimi okudun.kedidili pastayi bende yapmayi istiyorum malzemeleri aldimda duruyor kösede.simdi görünce istahim kabardi.hatta yarin dogumgünüm :)) dogumgünüme hangi pastayi yapacagim belli oldu

Limon çiçekleri said...

Canım benim,ne kadar güzel bir kahvaltı sofrası hazırlamışsın öyle,içim açıldı.Havaların kapalı olması önemli değil canım,senin havan yerinde olsun:)

banurose said...

vallahi muhtesem bi pasta eline saglik, soganli tart da bayagi iyi gorunuyor..