Sunday, October 30, 2011

Kar'i karsiladik Ekim ayinda ve begendigim, denedigim lezzetler

Cumartesi gunu yagmurla basladik gune sonrasinda kara cevirdi ama bildiginiz kis kari yagdi Ny'a, cok erken oldu hazirliksizdik, agaclar hala yesil, cogunu yapragi uzerinde, renkleri bile degismedi , botlar, montlar, sapkalar cikti :)


IMG_8771


IMG_8768


Mirzahan hamburger istiyordu uzun zamandir, netten arastirdim , All recipes'den akdeniz usulu burger tarifini denedim, kiymanin icine, rendelenmis sarimsak, zencefil, karabiber, taze nane, maydonoz, kekik ve bread crumb ilave ederek koftemizi yaptim, dolapta dinlendirdikten sonra hazir oldu , firinda pisirdim. Zencefil degisik bir tat verdi. Ekmegin icine sadece koftesini koydum masayada malzemeleri herkesin burger zevki farkli :), icine tursusunu domatesini isteyen koydu.
IMG_8892



IMG_8743





Bu baharat karisiminin kokusu cok guzel, icinde karanfil, nutmeg ( bir cok baharatin karisimindan olusan baharat , genelde kis ayinda kullaniliyor) var, et yemekleri ve kekler icin kullaniliyormus, tavuklu pilava cok yakistirdim.

pastam1

Persembe gunu cok yagmur yagdi, evdeydim , evde olunca kendimi mutfakta buluyorum cocuklara pasta yaptim, bu pandispanya tarifi simdiye kadar denedigim tum tariflerden daha guzel oldu.Arkadaslarla nette gorusurken evde sIkIldik, toplanalim dedik, bu pastadan onlarada kismet oldu. Deneyin derim, yumusak ve lezzetli bir pandispanya.


1 dilim

Icine evde kalan son cream ole'yi kullandim, meyvem bitmisti :)



IMG_8490

Bu ekmek bizi bizden aliyor pazar gunleri, son kesfimiz, zeytinli ekmek..

hallowen
IMG_1234
Hava soguktu bugun, cocuklar evde enerjilerini atamayinca, disari ciktik, sahildeki parka yuruduk, kimsecikler yoktu, sessiz sakin, yolda giderken gorduk bu evi, en dikkat cekici bu evin suslemesiydi, gece karanliginda girmek cesaret ister :)

Yarin cadilar bayrami, evler ,sokaklar, cesitli hayvanlar, cadilar, wampirler vb. yaratiklarla dolu olacak :)

IMG_1235

IMG_1242



Iyi haftalar olsun hepimize :)

15 comments:

Aygül said...

Pasta süper görünüyor.Ellerine sağlık.Kar ise görmek istemediğim bir manzara. sonbahar ve kış gelince ben iyice karamsar oluyorum onu farkettim:)

Newyork'tan said...

Tessekkurler Aygul'cum, cocuklar icin alelacele hazirladim :)

Burada da erken geldi aslinda kis :)

Limon çiçekleri said...

Şeymacığım fotolar süper görünüyor.aklıma geçen yılki kış maceralarınız geldi.Ne zorlu günlerdi sizin için.Pastada enfes görünüyor..Ellerine sağlık.Şu cadılar bayramınıda hiç anlamış değilim.Çirkin ve itici:(Çocuklar korkmuyorlarmı?

Taze Anne said...

Kar gelmis bile ne guzel.. Halloween susleri cok seker, burger hele karnimm acikmis onu hissettim...

Deli Anne said...

haberlerde alt yazı geçiyordu: 3 kişi ölmüş bir de galiba.. sahiden pek erken gelmiş kar Şeymam.. Allah kolaylık versin.. kimselerin üşümediğini bilse insan çok zevkli our evden yaşamak karı ama hele ki senin evinde.. pastalar, çörekler eşliğinde:)

balböcükleri said...

güzel ve ilginç bir post olmuş
hamburgerde zencefil denenmeli mutlaka

hilal said...

şeymacım hangi pandispanya tarıfını yaptın klasik sadeyı mı? bende denemek istiyorum ama.. cadılar bayramı gerçekten çok urkutucu geliyor banada..siz alıştınız galiba:)
sevgiler

sevilay said...

şeymacım yemek bloğu açsana bizde nasiplenelim tariflerden:.)kar çok güzel görünüyor.Bu sene kış erken gelmiş:)

New York'tan said...

Hilal'cim yogurtlu sade olani denedim,nisastali yapacaktim ama evde yokmus ona dondum, birebir uydum tarife ve yapilisina :)

Nihan said...

Şeyma, kar fotoğrafları ne güzel...ayrıca ellerne sağlık..:))

İkiz Annesi said...

Ellerine sağlık canım hepsi çok güzel görünüyor.
Ben İzmir'li olarak kara hasretim keşke azıcık buraya da yağsa..

Anonymous said...

bu blogun atmosferini seviyorum seyma,nedeni bilinmez durgun sade dinlendirici..
redridinghood

LaMa said...

pastanin disi cok guzel gorunuyor, krem santi mi kullandin?ben oyel smooth yapamiyorum,yazik banaa :(

New York'tan said...

Cool Whip kullandim Lama'cim, Turk krem santisi her zaman elimde olmuyor cokta kullanmiyorum zaten :)

Özgür Tatlar said...

bende birdutu pandispanya tarifi deniyorum ama hic tam istedigim gibisini tutturamadim.birde sizin tarifi deneyeyim.o evde ne korkunc oyle cadilar bayrami icinmi oyle hazirlamislar.sevgilerimle..