Wednesday, October 26, 2011

Oylesine Benden ve Hosgeldin Zilhicce


Dun Timesquare'ydim R. ile , yaklasik iki ay once tanistik blog araciligi ile maillestik, sonra da bulustuk, samimi, icten , sicak bir bulusma oldu :) memnun oldum tanistigimiza , insallah gorusuruz tekrar en kisa zamanda ,otururken isikta bir otobus durdu, icinde buradan pek belli olmuyor ama orta yas ve uzeri bayanlar vardi , cam bolmeden el salliyorlardi, cok sevimlilerdi, kiyafetleri ayniydi, daha fazla detay alamadik , isik yaninca gitti otobus.



IMG_8684_picnik

Gecen hafta kardesimle alisveristeydik, o kendine bu kupayi aldi, epeyce buyuk, fici gibi ayni :) kendisine yakin buldu bu sozu universiteye kabul aldigi bu zamanlarda ..

IMG_8692_picnik

Bunu da kendime aldim :)

IMG_8683_picnik

Ahrar'a spider kostumu buldum, oyle sevindi ki gormeniz lazimdi sevincini, ilk zamanlar hic cikarmadi uyurken bile uzerindeydi .

IMG_8699_picnik


Kardesimin netten satacagi bazi urunler var , bir tanesi bu ,cok begendim, cok cici, tam benlik, rengarenk civil civil bir laptop kilifi.Siz de gorun istedim, eger ilgilenirseniz bana mail atin O'na yonlendiririm sizi.















Yagmurlu bir havaya uyandik bu sabah, hala da ara ara yagiyor, cumartesi de karla karisik yagmur gosteriyor, yavas yavas sonbaharla vedalasiyoruz sanirim.



Yarin Zilhicce ayi basliyor, o kadar faziletli bir on gun var ki onumuzde, insallah en guzel sekilde gecirir, sevabindan kat ve kat faydalaniriz.

Hz. Allah bu gunlerin hurmetine darda olan, yardima muhtac tum insanlarin yardimcisi olsun.


Bilindiği üzre hicri-kamerî ayların 12’ncisi zilhicce ayıdır. Bu ay, İslâm’ın beş esasından biri olan hac farîzasının îfa edildiği umumi afv ayıdır. Arafat’a çıkıldığı, için milyonlarca kurbanın kesildiği ve bir senelik hesapların görülüp amel defterlerinin kapandığı mukaddes bir aydır.

Zilhiccenin 1’inden 10’una kadar olan geceler, Kur''an-ı Kerim''de “leyâli-i aşere” diye tabir edilen on gecelerdendir. Diğer mübarek 10 geceler de, Ramzan-ı şerifin son 10 gecesi ile Muharrem ayının ilk on geceleridir. Rabbimizin, “On geceye yemin olsun ki...” (1) buyrurarak yeminle beyan ettiği bu mübarek zaman dilimi, bütün mü’minler için yepyeni bir manevi fırsat dönemidir.

Hadîs-i şeriflerde buyrulmuştur ki:

“Zilhiccenin ilk günlerinde tutulan bir gün oruç, bir yıl oruç tutmaya, bir gecesini ihya etmek de Kadir gecesini ihya etmeye bedeldir.” (2)

“Zilhiccenin ilk on gecesinde yapılan amel için, 700 misli sevap verilir.” “Zilhiccenin ilk 9 günü oruç tutana, her günü için bir yıllık oruç sevabı verilir.” (3)

“Allah indinde zilhiccenin ilk on gününde yapılan amellerden daha kıymetlisi yoktur. Bugünlerde tesbihi, tahmidi, tehlili ve tekbiri çok söyleyin!” (4) (Kısaca Tesbih, sübhanAllah; Tahmid, elhamdülillah; Tehlil, Lâ ilâhe illAllah; Tekbir ise Allâhu ekber demektir.)

Binaenaleyh bu ayda; günühlarımızın afvı, noksanların tamamlanması için istiğfar, salevât-ı şerife, diğer duâlar ve tesbih namazına devamda büyük hayır ve fazilet vardır.

Hacca gidemeyen mü’minlerin bu günlerde oruç tutmaları çok büyük fazilettir. O bakımdan kurban bayramından evvel 9 gün oruç tutmalı, 10. günü kurban kesilinceye kadar birşey yemeyip oruçlu bulunmalı ve orucunu kurban etiyle açmalıdır.

Hiç olmazsa 8’inci gün ile beraber, 9’uncu günü (Arefe günü) oruçlu olmak lâzımdır.

Kurban bayramı Arefe günü sabah namazından, 4’üncü bayram günü ikindi namazına kadar, bütün farzların arkasından “Teşrik tekbiri” almak, kadın-erkek her mükellef Müslümana vâciptir.


DİPNOTLAR
(1) el-Fecr sûresi, 89/2.
(2) Tirmizi, Sünen, Savm, 52; İbn Mace, Sıyam, 39.
(3) Tirmizi, Sünen, Savm, 52.
(4) Abd b. Humeyd, Müsned, 1/257.
(5) Mübarek gün ve gecelerde yapılması tavsiye edilen Duâ ve İbâdetler, Fazilet Neşriyat, İstanbul, byy., s. 44.

16 comments:

fattosh said...

Kameri aylar 11 ay degilmiydi :))

New York'tan said...

Muharrem
Safer
Rebiülevvel
Rebiülahir
Cemaziyelevvel
Cemaziyelahir
Recep
Şaban
Ramazan
Şevval
Zilkade
Zilhicce
12 tane Fattosh, sen 11 deyince sasirdim arastirdim da 12 :)

Nurdan said...

ALlah razi olsun Seymacigim boyle detayli bir sekilde zilhicce ayinin onemini bizlerle paylastigin icin bu vesileyle (senin vezilenle yani) insallah kazanacagim sevaplarimi Allah sana da nasip etsin seni bana vesile kildigi icin insallah
selamlar

New York'tan said...

Amin Nurdan'cim, ne guzel dualar etmisin, rica ederim ne demek :).

sevilay said...

allah zilhicce ayımızı mübarek etsin Faziletlerinden nasiplenelim İNŞ.

Filiz said...

her ayın, nerdeyse her günün ibadetinin ne kadar büyük sevapları var, af dilenmek için ne çok şansımız var, biz af dilemeyi bilirsek, affedilmeyen kalmayacak rabbim ne kadar merhametli, çok güzel bir paylaşım olmuş, allah razı olsun...

Anonymous said...

MERHABA
ben dün bakamadım bloglara bugun gördüm ve oruç tutamadım.. 2.günü tutsam? yoksa kaçırmış mı olurum acaba...

Newyork'tan said...

Anonymous her gunun sevabi ayri, kacirmis olmazsin :)

deren said...

faydalı bilgili her zaman takdiri hak eder,teşekkürler bu faziletli ayı hatırlattığın için şeyma...

fattosh said...

11 ayin sultani ramazan deriz ya ben orda yanildim herhalde :p ramazanla birlikte 12 oluyor haliyle tesekkurederim bilgilendirme icin

New York'tan said...

Rica ederim Deren,en guzel sekilde gecirelim insallah bu gunleri :)

Fattosh, haklisin 11 ayin sultani gibi dusununce, 11 aymis gibi oluyor kameri aylar :)

nohut oda said...

ahrar cok tatlı cok sevıyorum onu ben :)bılmıyorum alıyormusun mesajı:))

New York'tan said...

Aldim mesaji sanirim :), Ayse'ye talibim aradaki bir yas fark sorun olmazsa :)

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI said...

hakikaten o ne kadar rengarenk bir laptop çantasıııı bayıldım. güle güle giysin spider adam kostümünü :) Rabbim iyi değerlendirmeyi nasp etsn bugünleri inşallah.


Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

SEVALCE LEZZETLER said...

Merhabalar,
Zilhicce ayı yazınız için yüreğinize sağlık.ALLAH (cc)ibadetlerimizi kabul eylesin.Amin.

Bloğunuz ve sizin sayenizde değişik yerler ve kültürlerini görmüş olucaz.Küçük bey de cicilerini güle güle giysin.
Sevgilerimle...

Taze Anne said...

Cok guzel fotograflar yine. Bende cihana superman kostumu aldim.