Tuesday, October 18, 2011

Sizin evin yagi nasil :)

Bizim evde sivi yag olarak zeytinyagi kullaniliyor,sadece kek ve pastalar icin baska yag kullaniyorum.Esim market alisverislerinde yag bolumu onunde uzunca vakit geciriyor, ben baska reyonlari geziyorum o incelerken, her cesit zeytinyagi mevcut evimizde :)kendisi dogal yasami cok sever, dogal urunleri de oyle :)


Bu kahvalti icin kullandigimiz zeytinyag karisimli tereyagi :)



IMG_8451


IMG_8449


Bunu ben aldim , istem disi, esimden etkilenip aldim sanirim, zeytinyagli ilaveli mayonez :)


El sabunumuz, kremimiz hepsi zeytinyagindan yapilmis urunler , aklima gelenler bunlar simdilik :)

IMG_8456


Bu kutular, kuru uzum kutulari, cogunlukla cocuklarin beslenme saati icin kullaniliyor, cocuklara kuru uzum yedirmeye calisiyoruz faydalansinlar diye, sade olarak cok sevmiyorlar, bizde alternatifleri arastirinca limon aramoli olanin bulduk, portakal ve seftalili olanida var, Mirzahan her gun goturuyor okula, Ahrar cani isterse yiyiyor :) Cranberryli olani da babamiz icin, ben hepsinde yerim farketmez :)

Siz de nasil yag durumlari :)

14 comments:

*Selinka** said...

bende takıntılıyım yag konusunda:))))))
zeytinyagı yemeklerde hemde sızma dışında başka kullanmıyorum
pastalarada tereyag( burdaki) kullanıyorum,
pilav icinse trden gelen tereyag kullanıyoruz,
sadece kızartma icin aycicek kullanıyorum
aslında cok eşli bir yag kullanıcısıymışım:)))))

sevgilerimle şeymacım:)))))
öpüyorum...

Nihan said...

canım sadece zeytinyağı kullanırım ben...arada çok az tereyağı..bizde böyle..önceki postunda fotoğraflar çok güzel..bayağı beğendim..:))

KızKardeş Derya said...

annem yıllardır yemekler için doğal köy tereyağ alır bildiğimiz tanıdığımız bir köyden,bazende kaymakdan kendisi yapar tereyağ.. salatalar için bir çorba kaşığı ayçiçek kullanır.. bunun dışında zeytinyağ çok az kullanılır evde, bazen özel balık yemekleri için yada balıklar yanında yapılan salatalar için.. :)

banurose said...

Yemeklerde sadece zeytinyagi, pasta boreklerde ise tereyagi.

neval said...

anlaşılan hepimiz yağ konusunda bilinçliymişiz

Rana Eslem GULMEZ said...

bende yagi azalttim baya ama malesef pastalarda kullaniyorum..tereyegimi trabzondan getiriyorum..en onemlisi kizartma icin tefal actifry kullaniyorum cok memnunum...

.ankara düşleri. said...

merhaba;
bloğunu çok uzun bir süre olmadı keşfedeli ama pek sevdim:)
ben de yemeklerde genel olarak zeytinyağı kullanmaya çalışıyorum.
kızartmalarda ayçiçek yağı.
margarini hayatımdan tamamen çıkarmaya çalışıyorum ama hamur işlerinde de margarin olmazsa olmaz malesef ki.
becelin zeytinyağlı margarini var kahvaltılık bir ürün ama artık onu kullanmaya çalışıyorum hamurişlerinde.
eşim margarin kullanamamızı istemiyor çünkü.
bazı durumlarda tereyağ da kullanıyorum ama her zaman değil.
bazen eşim sevdiği için pilavlara bir parça atıyorum falan.
zeytinyağını annemler ayvalıktan özel getirtiyorlar ev yapımı harika bir zeytinyağı.
ama ben marketlerde satılan komiliyi kullanıyorum.
zeytinyağı gerçekten çok faydalı.
sabunlarını ve kremlerini ben de çok seviyorum.
elleri ve vücudu yumuşacık yapıyor.bayağı uzun yazdım ama konuyu güzel seçmişsin :))
sevgilerle :))

büşra said...

ben de yağ olayında çok hassasım.Z.yağı dışında sıvı yağ kullanmıyoruz.Margarini de hiç sokmuyoruz eve, sadece tereyağ.Bimin tereyağından çok memnunuz :))

Newyork'tan said...

Selinka, bende pilava mutlaka tereyagi kullaniyorum, yemeklere de tereyag ve zeytinyag karisimi :)

Thanks Nihan'cim :)

Derya'cim bende severim tereyagini :)

Banu'cum zeytinyagciyiz demek ki :)


Evet Neval'CIM :)

Emine, getirdigin yag bir sene yetiyor mu masallah :) haklisin edinmek lazim activfry ben kizartma yapmam ama cocuklar isteyince yapilabilir.

Ankara dusleri tesekkur ederim :)
Margarini ben hic kullanmiyorum onun yerine tereyagi :)

Busra'cim ayniyiz yag konusunda :)

Taze Anne said...

Seyma bizde aynen oyleyiz, yagbolumunde vahap durur. Yemeklere hep zeytinyagi salataya extra virgin kullaniyoruz. Ama gecen gun vahap dediki artik uzmanlar tereyag vucut icin saglikli diyorlarmis tabi abartmadan. Vahap hep tereyagi iyi derdi.

Rana Eslem GULMEZ said...

seyma yagi annem eritiyor hem hic tadi bozulmuyor hemde eridigi icin cook az ama hacim olarak cok yag getirmis oluyorum)
valla seymacim aklima takildi masallah titizssiniz yag deterjan konularinda ama yagli pizzalari nasil yiyorsunuz ailecek?

Rana Eslem GULMEZ said...

seyma yagi annem eritiyor hem hic tadi bozulmuyor hemde eridigi icin cook az ama hacim olarak cok yag getirmis oluyorum)
valla seymacim aklima takildi masallah titizssiniz yag deterjan konularinda ama yagli pizzalari nasil yiyorsunuz ailecek?

Newyork'tan said...

Guzel fikir Emine'cim , getirirken dokulmuyor o zaman sivi olunca.

Pizzayi her gun yemiyoruz :), haftada bir pie aliyoruz , her gun versen yer Mirzahan da o ayri konu :)

Benim esim yagi sever hem de cok,tereyag ve zeytinyagi olmak sartiyla :) Ona kalsan kuyruk yagi falan kullanacak yemeklerde :)

Şehrinaz said...

bende margarin hiç kullanmıyorum yemeklerde ve pastalarda zeytinyağ ve tereyağ kızartma için fındıkyağı en sağlıklısı sevgiler...