Thursday, December 29, 2011

Tatil rehaveti ve Istanbul'daki Sahabe-i Kiram ziyaret yerleri

ahrarsus

Blog dunyasi ayri kaldik bu aralar, tatile girince nette fazla zaman geciremiyorum firsat olmuyor.Sabahlari dokuz civari kalkiyorum , kahvaltilar daha ozenli oluyor saatleri uzuyor sonrasinda cocuklarla beraber disari cikiyoruz, dun esim sen cok yoruldun arkadasina da davetlisin sen git tek basina ben oglanlara bakarim dedi sagolsun :))

Ahrar okula aglayarak gitsede mutlu bir sekilde geliyor fotodaki kahverengi adami elinde getirmis bak Ahrar yaptim diye :) sol taraftaki mor susde abimize ait.

Hava cok sogudu dunden beri,cok esiyor,keskin bir ruzgar var.



Bir de mimlerim var birisi Nihan'dan yeni yil mimi, on iki dilek isteniyor ama benim istedigim 3 dilekle hepsi yerine gelir insallah :)) birbirine bagli zincir misali :), sahsima aitler kendime kalsin ama herkes icin hayirli uzun omurler dilerim sevdikleri ile beraber, bir de ne dilekleri varsa gerceklessin insallah.



FB de gordugum bu iletiyi herkesle paymasmaya calistim, Istanbul'da ki sahabe-i kiram'in yerleri, her Istanbul'a ugradigimizda ziyaret etmeye calisiyoruz ama bilmediklerimizde cokmus ogrenmis olduk, ziyaret ederseniz, bize de dua edin oldu mu :)

‎1.Eyyub Sultan – Halid b. Zeyd - (R.A) Hz. : Eyyub Sultan Camii avlusundadır.

2.Ebu’d-Derda (R.A) Hz. :Eyup, Zalmahmut Paşa Cad. No: 49’dadır.

3 Ebu’d-Derda (R.A) Hz. :Üsküdar Karacaahmet Türbesi yanındadır.

4.Edhem (R.A) Hz. : Eyup Nişanca Mah. Abdurrahman Şeref bey cad. No:26’dadır.

5.Arpacı Hayreddin (R.A) Hz.: Eyup Nişancı Mah.Arpacı Hayreddin Sk. No: 2’dedir.

6.Ka’b (R.A) Hz.: Eyub Ayvansaray Ya Vedüd Camii karşısındadır.

7.Muhammed el-Ensari (R.A) Hz.: Ayvansaray Cad. No:53’dedir.

8.Cabir b. Abdullah (R.A) Hz.: Ayvansaray Çember Sk. No: 2 ( Cabir Camii içindedir.)

9.Ebu Zerri’l-Ğıfari (R.A) Hz.: Ayvansaray Çınarlıçeşme Sokağındadır.

10.Ebu Şeybeti’l-Hudri (R.A) Hz. :Ayvansaray Toklu İbrahim Dede Sokağındadır.

11.Abdullahi’l-Ensari (R.A) Hz.: Ayvansaray Toklu İbrahim Dede Sokağındadır.

12.Ahmed el-Ensari (R.A) Hz.: Ayvansaray Toklu İbrahim Dede Sokağındadır.

13.Ahmed el-Hudri (R.A) Hz. :Eğrikapı Kandilli Türbe Sk. No: 29 ‘dadır.

14.Hafir (R.A) Hz. : Eğrikapı dışında sura bitişiktir.

15.Abdü’s-Sadık b. Amir b. Same (R.A) Hz. : Eğrikapı dışındadır.

16.Şu`be (R.A) Hz. : Eğrikapı Avcıbey Mah. Şişhane Cad. No: 35’ dedir.

17. Hüsam b. Abdullah (R.A) Hz. :Eğrikapı Salmatomruk Paşahamam Cad. No: 1 ( Bahçe içindedir.)

18. Ebu Said el-Hudri (R:A) Hz. : Edirnekapı Kariye Camii Türbe Sk. No: 20 ‘dedir.

19.Abdullah el-Ensari R.A) Hz. : Edirnekapı Salmatruk Sultanhamam Hasan Hüseyin yokuşundadır.

20.Hasan-Hüseyin Kardeşler (R.A) Hz. :Edirnekapı Salmatruk Sultanhamam Hasan Hüseyin yokuşundadır.

21. Abdurrahman Paşa (R.A) Hz. : Edirnekapı Kelleboyu Sokağındadır.

22. Cafer b. Abdullah (R.A) Hz.:Balat Hoca Kasım Günani Mah. Hoca Kasım Mescidindedir.

23. Çiftesultanlar (R.A) Hz. :Kocamustafapaşa Camii bahçesindeki demir kafes içindedir. (Sünbülefendi Camii )

24. Ali Tabi (R.A) Hz. : Şehzadebaşı Camii avlusunda büyük çınar ağacı altındadır.

25.Abdurrahman Şami (R.A) Hz. : Sultanahmed Kabasakal Sokak köşesindedir.

26.Baba Cafer (R.A) Hz. :Eminönü Canbazhane Sokak No: 56/1 Zindan han içindedir.

27.Abdurrauf Şamdani (R.A) Hz. : Eminönü Zindan han arkasındadır.

28.Süfyan İbni Ubeyne (R.A) Hz. : Karaköy Yer altı Camii içindedir.

29.Veheb İbni Hüşeyre (R:A) Hz. : Karaköy Yer altı Camii içindedir.

30. Mesleme b. Abdülmelik (R.A ) Hz. : Karaköy Arab Camii bahçesindedir.

31. Abdülvehhab (R.A) Hz. : Üsküdar dere boyundadır.



Ahrar bagiriyor icerden bana, anne you dont listen to me diye ( cereal yiyecek ve benim yedirmemi istiyor) kalkip oglumu listen yapayim bari :))

4 comments:

New York'tan said...
This comment has been removed by the author.
sevilay said...

istanbulda yaşıyorum ama çoğu yere gitmedim allah affetsin.İnş gidince dua edeceğim senin içinde.:)

Newyork'tan said...

:) insallah Sevilau'cimunutma bizi:)

Aslı said...

Edirnekapı ve Kocamustapaşa'dakileri biliyorum ve gittim. Zaten iki semtte bana çok yakın.

Bende size eşiniz ve o çok yakışıklı iki oglunuzla çok mutlu yıllar diliyorum :) tabi tüm sevdiklerinizlede...