Tuesday, January 24, 2012

Ananasli Milfoyler-Deniz tuzu-Isimlerin anlami :)

Cumartesi gunu kari yagdirdik, pazartesi gunu yagmur yagdi ve bugun gunes acti, bahar gunu gibiydi, boyle olunca hic yazlik kislik kiyafet ayirimi yapamiyorsunuz, elinizin altinda olmasi lazim hepsinin :)


ananas


Gecen haftalarda denedigim anansli milfoyler, tarif sofra dergisinden, milfoyler yuvarlak kesiliyor su bardagi ile, firinda hafif kizara kadar pisiriliyor ( kapagi acik pisirilsin demis ama ben cocuklar evde oldugu icin yapmadim), kremsanti tarife gore hazirlaniyor, pisen milfoyun uzerine krem santi koyuyoruz sonra ananas dilimi ve uzerini diger milfoyle kapatiyoruz.Simdi ben soyle bir sorun yasadim, milfoyleri ananas dilimlerinin sekline gore kestim, su bardagimla ayni boyda idi ama pisince ananaslardan kucuk kaldilar, cekti milfoyler :) ben de iki kesip oyle yerlestirdim icine , bir de krem santi yerine krema kullanmayi planliyorum bir daha ki sefere.kremsanti hafif kaldi sanki, tadi ve goruntusu guzel pratik bir tarif :)

tuz_picnik

Onceki senelerde bloglarda deniz tuzunun faydalarini okuduktan sonra kullanmaya baslamistim deniz tuzunu , en basit haliyle " Deniz tuzu hiçbir şekilde işlenmemiş, rafine edilmemiş, doğal mineral zenginliğini koruyan tuzdur. Sofra tuzu ise rafine edilmiştir, yani bütün mineral zenginliğini kaybetmiş tuzdur." devami burada .

Diger dikkat ettigim diger noktada iyotlu olmasi, tuzu cok kullanan bir aile degiliz, yemeklerim tuzsuz olur benim, sonradan ilave ederiz.



letters_picnik

Bu jeller pencere camindan buzdolabina oradan balkona transfer edip duruyor Ahrar tarafindan :)


* Bir onceki postta aldigim esya canta idi :)

* Esimin Turk olup olmadigina dair sorular aliyorum bazen cocuklarimin isminden dolayi :)) , esim Turk :) cocuklarin isimlerinin anlamina gelince Mirza beyzade beyefendi demek, han'i biz ekledik Mirzahan oldu, Ahrar ise ozgur -hur demek ,Ubeydullah Ahrar hazretlerinden etkilenerek koymustuk bilgi icin . Iste boyle isimlerinin anlamlari :)


Rebiulevvel ayina girdik bugun, Peygamberimizin dogdugu ay, 3 subat da mevlit kandili ayni zamanda Mirzahan'in dogum gunu,ne guzel tevafuk olacak insallah :)

16 comments:

Mutfak dili said...

Eline saglik canim pratik kolay harika görüntü..
BEn tuzu çok kullanırım maalesef ve bunun zararınıda görüyorum zaman zaman. Resimdeki Morton tuzu kullanırım. Demek sizin oraya da gitmiş..)))
İsimler bana hiç yabancı gelmedi hatta şaştım Mirzahan bizim azerbaycanda çok kullanılan isim. ismi okuyunca ilginç dedim türklerde de varmış dedim.
Rabbim hayir evlat etsin hepsini..
Sevgiler..

nohut oda said...

şeymacım sonradan ilave etmek daha sağlıksız ama ende tuzsuz en fazla bir tatlı kaşıgı atarım ama sonradan eklemeyiz.hele domates salatalıga hiç atmayız..

SEVALCE LEZZETLER said...

Nefis bir görüntü ellerine sağlık canım.Görünce önce minik alman pastası sandım,ama milföydenmiş:)Ben muzlusunu yapıyorum çok güzel bir lezzet.
Tuz konusunda çok haklısın.ben de tansiyon sorunundan dolayı tuzu az kullananlardanım.
Çocukların isimlerinin anlamları ne kadar güzel.RABBİM sağlıkla mutlu yaşamlar versin,sizlere bizlere hepimize.
Rebiulevvel ayımız da hayırlara vesile olsun.
Sevgiler...

Deli Anne said...

Aaa, şeymam unutmuşum ve ne mutlu bize.. çocuklaırmızın doğum günü aynı ve bu sene ne mübarek bir doğum günü ile birleştiler.. Dün farkettim nerdeyse zil takıp oynayacaktım evde.. İnşallah hayırlara vesile olur bu durum..

ananaslı milföylerden bir tane kaptım ve gittim:)

neval said...

tatlı hafif ve nefis gözüküyor,eline sağlık.sofra dergisine göz atmayalı o kadar çok olmuşki. ananas sevmeyenlere çilek ya da muzla yedirebilirim zannımca.

Peri Tozu Fotoğraf said...

İnternet aleminin en yakışıklı iki kardeşi diyeceğim artık :) Harflerini sevsinler onların :)

Sevgi Can said...

Ellerinize saglık..görüntü muhteşem..sizi uzun zamandır takip ediyorum..oğullarınızın cok tatlı maşallah..sevgiler

ikibocekbircicek said...

bende bu tatlıyı yapmıştım ama arasında tavuk göğsü ve muzlu... isimler doğum yapmadan önce çok dikkatimi çekmişti alternatiflerimin arasına koymuştum her ikisinide .. gerçekten çok hoşlar ...
tuz olayına çook dikkat etmem gerek ama bitürlü olmuo :(

New York'tan said...

Mutfak dili biz ismi ilk koydugumuzda Azerbeycanda kullanildigini soylemislerdi bizede :))

Bende koymam domates salataliga, tussuz derken tuz atarim ama tadi olmuyor Gulcan'cim o yuzden isteyen ilave ediyor sonradan :)

Seval'cim tesekkurler bende tarifi gorunce alman pastasina benzetmistim :) amin cunlemizinkini insallah.

Amin Mumine;cim ben de cok sevindim,gecen sene Ahrar'in ki ile denk gelmisti :)

Neval'cim bloglar olunca sofra dergisi unutuluyor degil mi :)


Peri tozu cok tesekkurler :)


Sevi can hosgeldin ,tesekk
urler :)

Bir cicek bende bir dahaki sefere krema koymayi planliyorum , daha guzel olacagina eminim.

Aman dikkat tuza.

Aslı said...

Tarifi çok begendim milföy'den olması benim için kolaylık, yapabilirim :) Bizdede annemden dolayı hep tuzsuz yemekler daha sonra isteyen ilave eder. Haliyle alıştık tuz fazla kullanmıyoruz, kaya tuzunu kullanırız.

İsimlerin anlamlarını bende çok merak ediyordum çok güzeller çünkü, anlamları daha da güzelmiş :)

dilek said...

tarif basit ama lezzetli görünüyor. Ananas yerine muz da olabilirmi acaba? ne güzel kar-yağmur-güneş hepsini yaşıyorsunuz biz sadece buzul devrinde yaşıyoruz sanki:) İsimlerin anlamları çok güzelmiş. Allah sağlıkla 2. çocuğu kısmet ederse düşünebiliriz:) ve mevlüt kandili ne kadar yaklaşmış hiç bilmiyordum...sevgiyle

kiymetligunler said...

tarife icin tsk ederim simdiden, kesin denerim insallah!
Simdiden Mirzamizin dogum gununu kutluyorum, gercekten guzel tevafuk!

mrscoskun said...

ahrar ismi benimde çok hoşuma gitmişti hatta sahabe ismi oldugunu ögrenince dahada sevmiştim:) isimleriyle yasasınlar küçük yakışıklılar:) mirzanında dogumgününü kutlarım... sevgiler...

gunlukcugum said...

seyma ben bu tatliyi muhallebiyle yapiyorum en son uzerine pudra sekeri serpiyorum ismi yalanci laz boregi oluyor)

hilal said...

aa ben gecen yorum yazmıştım, hata olmuş gönderemedim demekki..tekrar yazıyım bende o zaman :)

martta geliyorum şeymacım :) belki kısmet olur görüşürüz ny da..bende dönüşe bol bol tuz alıyım idiyorum :) burda çok pahalı

New York'tan said...

Hilal'cim cok guzel bir haber, cok isterim tansimayi bulusmayi, Ny'da kalacak misin :)