Tuesday, January 17, 2012

Bende denedim Kavala kurabiyesini ve tatli asigi Seyma

Kavala kurabiyesini uzun zamandir denemek istiyordum, arkadasim FB de bugun ne pisirelim gurubunun kavala kurabiyesini paylasinca, elimde malzeme varken yapayim dedim, cok basit yapimi, evdekiler begendi, benimde hosuma gitti tadi, badem severler yapsin :)


IMG_3968


IMG_3985

Tarif boyle , sadece vanilya kullanmadim, bir de benim bademler biraz fazla kavruk oldu :)

Malzemeler:
1 su bardağı un

½ su bardağı file badem

3 yemek kaşığı tereyağ

4 yemek kaşığı pudra şekeri

1 yumurta akı

½ paket vanilya

1 çay kaşığı kabartma tozu

Süslemek için pudra şekeri

Yapılışı :
Unu ve bademleri bir tavaya koyup sürekli karıştırarak kavurun.

İsterseniz bütün badem de kullanabilirsiniz.
Kavrulan malzemeyi soğumaya bırakın.
Soğuyan malzemeye pudra şekeri,kabartma tozu,vanilya,tereyağ(oda sıcaklığında olmalı) ve yumurta akını ekleyip kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurun.

Hamur yumuşak olur toplanmazsa biraz un serpebilirsiniz.

İster ay şeklini, isterseniz genel usulden kurabiye kalıplarınızla herhangi bir şekli verin.

Yağlı kağıt serili fırın tepsinize dizin.

Önceden ısıtılmış 175 C fırında yaklaşık 15-20 dk. pişirin.

Soğuduktan sonra pudra şekerine bulayarak servis yapın

Afiyet olsun.





marsmallow_picnik

Beni bilenler tatliyi ne cok sevdigimi bilir , seker zararli biliyorum ama tatli yemek ihtiyac benim icin :) helal ananas aromali marsmallowlar en son Turk marketi alisverisinde alindi.


candies_picnik

Buzlugu temizlerken elime gecti akide sekerleri, yazin sicakta erimeye baslayinca atmistim dolaba, kurularin arasinda kalmislar.Sevindim gorunce :)


bags_picnik

Yeni dogan bebekler, yeni evlenenler, ev alanlar derken hediyemiz eksik olmuyor, evde bulunduruyorum hediye cantalarindan gecenlerde dolabi duzeltirken farkettim, bu ara puantiyelere takmisim :)



Dun konusurken aile icinde Mirzahan babasina annem cok caliskan dedi, bulasik yikiyor yemek yapiyor vb. :) ben coook caliskanim coookk :))


Pazar gununden, park hala boyle yesil ama cok soguk hava.

18 comments:

birtutamkekik said...

kavala kurabiyenden aldım şeymacım bi tane:)
ellerine sağlık canım.
akie şekerlerinin rekleri baş döndürücü.
:))
çantalar birbirinden şık..
çalışkan anne şeyma,ya gönülden sevgi ve selamlar:)

Limon çiçekleri said...

İşte bu kurabiyeyi denemem için bir bloggeren daha denemesini bekliyordum:)Bende çok niyetleniyorum yapmak için ama kısmet olmadı,bir gün olacak inşallah ama yakındır artık.Ellerine sağlık..Marshmallow tutkunuyum bende:)Bayılırım.Çantalarada bayıldım..

Deli Anne said...

sondan başlayayım: benim çocuklarım diyemeyecekler böyle dedim okur okumaz.. yemek yapıyor vs. maşallah hakkaten çalışkansın Şeymam..

Bir de akide şekeri.. geçen gün birden aklıma geldi.. osmanlı şekercileri var ya.. oraya gidip almak fotoğraflamak istedim.. bayılırım görüntüsüne.. tevafuk işte koymuşsun sen:)

Aslı said...

Benim gibi yapamayanlarda gider hazır alır :) bugün aldım ben bu kurabiyeden çok severim :) ellerine saglık bence nefis görünüyor. Tatlı, şeker bayılırım evde hep bulunsun isterim ama kilolar :(

Çantaların desenleri çok hoş :)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! said...

hmm enfes görünoyor bende cok severim! ellerine saglik ve afiyet sekeler olsun ♥
sicacik sevgi ve selamlarla..

sevilay said...

en kısa zamanda deneyeceğim tarifi şeymacım çok kolay görünüyor:)Bu arada mirzahana katılıyorum evet canım annen çok çalışkan maşallah hemde çok marifetli:))

Fatma said...

o cantalardan bizdede eksik olmuyor seymacigim...

kurabiyeler misss sekerler gel beni avucla diyor...

bende esimle evlendigim gunden beri seker manyagi oldum...

oncesinde agzima surmezdim ama su siralar yine minimuma indirdim seker ihtiyacimi...

saglicakla kalin kuzum...

New York'tan said...

Aysegul'cum tesekkurler, bende seviyorum sekerlerin renklerini :)

Havva'cim kurabiyeye cok duskun degilimdir pastalar kadar, olsa da hayir demem,ben begendim cayin yaninda guzel oluyor :)

Mumine'cim hepimizin yaptigi isler, bulasik camasir tec. ayrica evinde beyaz koltugu olan birinin caliskan olmamasi mumkun degildir :)

Asli'cim hazirini bulsam alirim bende :)

Hasretli lezztler tesekkur ederim

Sevilay'cim hepimizin yaptigi seyler dedigim gibi de babayla kiyaslayinca cok calisiyor gibi gorunuyorum sanirim onun gozunde :)

Fatma said...

ellerine sağlık canım merak ettiğim kurabiyelerden deniycem tarifi aldım teşekkürler
sevgler:)

Filiz said...

şeymacım ben profeterol tarifi arıyorum sen kavala kurabiyesi koymuşsun oldu mu şimdi :)) valla çok güzel görünüyor bunu yazıyor ve denicem.
Tabi ya anneler ne işe yararki zaten bitmeyen mesailerinde, temizlesinler yıkasınlar ütülesinlar :) ama ne güzel adı çalışkanlık olmuş :)
akide şekerlerini dondurucuya atman ne güzel fikir hiçde bozulmamış :)

arzu said...

Mirzahan cok sekersin:)evet Seyma biz cok caliskaniz, seni bilmem ama laf aramizda bizim ev halkida cok tembel:)

KızKardeş Derya said...

Mmmm kavala kurabiyeleri, marsmallowlar ve ve akide şekerleri harika göründüler gözüme.. Bu hediye poşetleri Samsunda çok pahalı maalesef bende çok bulundurmak istiyorum ama çok mümkün olamıyor, seninkiler çok ciciymiş kıskandım :) Son olarak Mirzahan'a katılıyorum çok çalışkansın bence de ;))

Sevgiler..

Taze Anne said...

Seyma cok guzel gorunuyor kurabiyeler. Cihanda insallah birgun babasina annem cok caliskan der :)

yastuf said...

akide sekerlerine bittim.susamlilari cok seviyorum ben.
bu arada burdanda caliskan gorunuyorsun seymacim masaallah..

Nilhan - Küçük Mucizem said...

ben de tatlısız yaşayamayanlardanım. kaymaklı ekmek kadayıfı hariç yemeyeceğim tatlı yoktur heralde. kurabiyelerin nefis görünüyor.
çalışkan anne :)

firdevs said...

Bu kurabiyenin bir benzerini ben de yapiyorum . Hatta hamileligimin sonlarinda sekerim yuksek cikinca bu kurabiyeler gozumde tutmustu :) Benim tarifimde un kavrulmuyor . Bir de boyle denerim :)

Akide sekerleri de cok guzel gorunuyorlar :) Benimde bir paket konya sekerim duruyor :) Acmaya kiyamiyorum :)))))

nohut oda said...

herkes guzel yapamaz bu kurabıyeyı ben denemeye bıle kalkmam sahsen masallah sana ..

fattosh said...

Akide sekerlerine vuruldum :)