Thursday, January 19, 2012

Birazda buradaki Hayatimizdan, Newyork'tan :)

Yurt disinda yasamakla ilgili mailler aliyorum bazen, nasildir, kolay midir zor mudur :) anlatmak icin basa donmek lazim, ben evlendikten on bes gun sonra geldim Newyork'a sene 2000,dile kolay 12 sene olacak bu yil ama sorsaniz o kadar hizli gecmis ki daha dun gibi .
Kolay alisiliyor mu en cok sorulan soru, eger ugrasacak bir seyleriniz varsa vaktin nasil gectigini anlamiyorsunuz,ilk geldigim sene Turk'ler vardi ama bu seneki kadar degil,cogaldik,gencler cogaldi, nufus artti.Cami olmasa zorlanirdim sanirim, bizleri birbirimize baglayan, cocuklarimizin her disari ciktigimizda camiye mi diyerek sormasindan anlayin hayatimizdaki yerini, ikinci evimiz bizim ,Ny'a gelen herkesin birgun yolunun gectigi, yemegini yedigi yer Fatih camii :)
Yiyecek mevzuna gelince ilk gelen hic birseyden tad alamaz, memleketle kiyaslandigi icin,ekmekler kokar meyveler sebzeler naylon gibi gelir, sonra alisilir,biz alistik artik, ne zaman Tr'e gidiyoruz pazardan alinan meyvelerin tadina bakiyoruz o zaman farki anliyoruz. Her turlu meyze sebze mevcut yaz kis , hepsinden bulunuyor.

Kiyafete ve alisverise gelelim, bana en cok sorulan soru,bu biraz yasama tarzinizla ilgili, aradiginiz kiyafete gore degisir, benim burada uzun kollu bluzlar ve etekler bulmam zor, bulsamda zevkimi yansitmasi sorun, benim tercihim her zaman Tr olmustur ama buradaki markalarin Tr'deki fiyatlarini ogrenince cok sasirmistim, ozellikle genclerin tercih ettigi markalarin :) ayakkabi ve canta alinir Tr'e kiyasla ucuz oldugu icin , tekstili,sus esyalarini tek gecerim ulkemde neler var neler, yazlari ziyaret ettigim evlerdeki guzelligi sIkligi gorunce anliyorum :)


Saglik konusuna gelince sigortaniz varsa iyisiniz, yoksa insanlar bir sekilde aliyor devletten durumlarini kotu gostererek,herkese bakiyor devlet, dogumlar bedava oluyor, iyi yanlarindan biri diyelim :) dis cok pahali her sigorta kapsamiyor disi, bunun icin Tr'e gidip dislerini yaptiran insanlar biliyorum daha ucuza geldigi icin :)

Yurt disinda is veya okul icin gelmis belli bir amaca ulasmak icin bulunuyorsaniz ne ala yoksa para biriktirip donecegim diye vasat islerde calisip bir odali evlerde, gecici esyalarla gecen omrunuz oluyor gencliginiz oluyor, gozlemlediklerim boyle.

Bu ulkeyi seviyorum, bulundugum ortami, arkadaslarimi,cevremi sevdigim icin, ayni sartlar baska ulkede olsa orayida severdim eminim.

Cocuklarin Amerikan vatandasi olmasinin bence faydasi ilerde universite okumak isterse diger disardan gelen ogrencilere gore daha az para vermesi ya da vermemesi, bir de Amerikan baskani olabiliyorlar :))

Newyork'ta yasayan Amerika'nin baska eyaletlerinde yasayamaz deniliyor, buradaki hareketlilige alisildigi icin...

Yurt disina gitmeyi universite yillarinda cok istemistim , bas ortusu magduru oldugum icin o zamanlar cok istemisim demek ki kader beni tek basima gondermedi yaninda esin olsun demis :))

Kisaca ozetlemis oldum sizlere buradaki hayati :)


cloud

Bugune donersek, bulutlarin bu halini cok seviyorum, pamuk gibi :))


Picnik collage


Bunlarida fikir olsun diye paylasiyorum , bildigimiz seyler, Kumpiri Mirzahan cok seviyor ama icinde sadece misir olacak nasil kumpirse artik o :) dun istedi benden patatesleri hasladim, icine tereyagi ve mozerella ilave ettim , mozarella ne kadar cok olursa tadi o kadar guzel oluyor, yagdan da kacmiyoruz :) tepsiye yaydiktan sonra patatesli karisimi uzerine misirlari ilave ettim sonra tekrar mozarella rendeledim, eriyene kadar pisirdim, ketcap ve mayanozle susledim afiyetle yedik, tepsinin yarisini Mirzahan yedi :)

Dun arap marketinden alisveris yaparken helal joleleri gorunce aldim, evdeki yumusamis cilekleri degerlendirmek istedim, cilekleri robotta cektim, joleyi tarife gore yaptim cilekleri icine ilave ettim, kalibima doktum karisimi donunca uzerine hazir puding yaptim, sabaha ters cevirdim kalibi , cok lezzetliydi inanin esimle yarisini bitirdik, hem hafif hem kolay bir tarif.

Hepimize mutlu hafta sonlari olsun :)

20 comments:

Deli Anne said...

Sonda gene bombayı patlamışsın Şeymam:) Ne mutlu diyorum, ve maşallah diyorum bir de bareakallah:)

Nihan said...

Şeymacım,gelemedim sana bir süredir..çok yoğundum..son 3 postunu okudum..ellerine sağlık..c.tesi misafirlerim var..kavala kurabiyesini de menüme ekledim..badem yerine ceviz kullansam olur mu..sevgiler,,

Limon çiçekleri said...

Son fotolar beni benden aldı Şeymacığım.Senin gibi bende 2000 yılında geldim Antalyaya ama yurtdışı olmamasına rağmen ben hala buraya alışamadım ve sevemedim.Ne kadar doğası ve havası güzel olursa olsun,ne kadar meyve ve sebzenin en güzelini yesekte ben illede memleketim diyorum yani Kayseri.Yurtdışında olsam kafayı yerdim herhalde.İş güç hallerinin yoğunluğu beni sürüklüyor yoksa bugün kaçıcam.Geldiğim ilk yıl depresyona girdim ve tedavi gördüm..O kadar yani.Demem o ki sen iyi alışmışsın,hemde dünyanın bir ucu..Bravo sana.Birde özel olacak belki ama eşin Türkmü merak ettim.Çocukların ismi alışık olduğumuzdan farklı olunca...Seviyorum seni..

neval said...

çilekli tatlı pembiş pembiş çaldı gönlümü :)

İkiz Annesi said...

Yurtdışında olmanın en zor yanı sevdiklerini özlemektir sanırım kolaylıklar diliyorum sana.
Yine döktürmüşsün maşallah ellerine sağlık canım.

sezobigo said...

oohooo o kadar şey okudum resimlere baktım kaldım halbuki yorum yapacaktım hepsi şu pembe rüya gibi şeyde uçtu gitti:))

gunlukcugum said...

Benimde aklimdaydi Boyle bir post hazirlamak) yorumum seymacim buraya gelen pisman gelemeyen pisman!
Turkiyede Hersey daha guzel aile faktoru cok guzel... Tabiki arkadasliklar guzel ama kan baginin olmasi baska bence... Birde birikim thy gidiyor)) Turkiyede soyle bir inanis var amerikadayizya burda luks icindeyiz ))) Ben bir basliyorum ilk once camasir makinasi bulasik makinasi mevzularina herkes sok)
AMA suda bir gercek burdaki duzen , saygi insana deger ,kariyer yapan kisinin karsisina siyaset farkli dusuncelerin onunu tikamamasi ! Insallah turkiyemde daha guzel bir seviyeye gelir...
Atalarimiz ne demis bulbulu Altin kafese koymuslar vatanim demis!

New York'tan said...

Mumine'cim sagolasin,yapimi basit lezzetler iste :)

Havva'cim tesekkur ederim,yani alistim kolay mi bilmem ama alisiyorsun mecbur :)Bu soruyu soran ilk kisi sen degilsin,esim Turk,Konya'liyiz ikimizde:)

Neval'cim afiyet olsun :)

Aylin'cim kesinlikle,elham. her sene gidince azaliyor biraz.

Sezo'cum :)

Haklisin Emine, Fimlerdeki Amerika insanlarin hayalindeki :)

Amin insallah ...

New York'tan said...

Nihan'cim olur heraklde,kavalanin ozelligi bademden olmasi ama seninki cevizden olsun ne farkeder :))

fattosh said...

Amerikayi iyi ozetlemissin bende altina imzami atiyorum ..

deren said...

"Yurt disinda is veya okul icin gelmis belli bir amaca ulasmak icin bulunuyorsaniz ne ala ..." diye başlayan paragraf tüm ülkeri kapsıyor,ende bunu gözlemledim.
Birde senin şansın cami gibi bir güzelliğe sahip olmanız bence.biz burda bunun sıkıntısını çekiyoruz...

esra yerebakan said...

şeymacım döktürmüşsün yine özellikle tatlıya bayıldım çok da kolaymış iki gündür misafirim vardı biri filipinli biri de pakistanlı türk işi şeyler yaptım ama tatlıyı daha önce görseydim onu denerdim mutlaka ellerine sağlık.bu arada amerika özeti tam isabet çok güzel kısa ve öz anlatmışsın sevgiler... :)

Tarkanın Annesi said...

Şu jöleli pastan harika görünüyor. Evet işte herkes bir yerlerde yaşıyor ve ne güzelki ben taaa Bursa'dan yaptığın pastayı o gün neler yaptığını okuyabiliyorum. İşte b u blogları bu yüzden çok seviyorum.

Anonymous said...

Ny'da yasamak bana gore gurbette yasamak degil :) keske ben de orada yasasam. hem turkiye'ye bir ucakla gidiyor hem de her yer turk dolu. ayrica istedigin seyleri kolayca bulma imkanina sahipsin. ben amerika'nin hic de ucra olmayan bir sehrinde yasamama ragmen, cogunlukla istedigim hic bir seyi bulamiyorum. et, tavuk desen cok kotu lezzetsiz. miden bulaniyor o derece :) hatta gecen gun aldigim helal kiymadan midem bozuldu. turk urunleri satan sadece bakkal gibi bir yer var. orada da secenekler cok kisitli. turk camisi yok ve herkes birbirinden cok uzakta oturuyor. oyle pek sIk da gorusemiyoruz. istanbul'dan buraya en kisa yol 16-17 saat :)

Newyork'tan said...

Fatma'cim gozlemlerimiz ayni demek ki :)

Deren haklisin, yoksa gecen omur oluyor farkina varamiyorsun, evet cami bizim herseyimiz elhamd.


Sagolasin Esra'cim yogunsun bu aralar masallah :)

Tarkan'in annesi cok dogru, iyi var bloglar :))

Isimsiz arkadasim haklisin, ondan diyorum ya Ny'da yasayan baska bir yerde yapamaz diye, her sey elimizin altinda elhamdullillah, insallah sizin o taraflarada gelir bu imkanlar :)

Aslı said...

Çocukların Amerikan vatandaşı olması en büyük artı bence. Hani demişsinya başkan bile olunabilir diye, ah keşke öyle isterimki :) New York'ta bir arkadaşım var o da orda dogup büyümüş ve öyle alışmışki kesinlikle yadırgamıyor ve çok seviyor orayı. Yinede arada ah İstanbul diyor tabi :)

Tatlının görüntüsü nefis bu arada ellerine saglık..

anne eli gibi said...

bende dün gece kavala kurabiyesi yaptım,çok güzel bir lezzettir,ellerine sağlık..
not:benim bademlerde baya bir kavruk olmuştu:)

banurose said...

Yurtdışında yaşamak fikrini ne güzel özetlemişsin Şeymacım. Bu tür soruları olanlara çok fikir veren bir yazı olmuş.
İngiltere'de bizim etrafımızda çok az bizim kültür yapımıza yakın insan vardı, biz çok zorlanıyorduk. Çoğu zaman yalnızdık o yüzden.Ve döndük sonunda..Şimdi Türkiyede mutluyuz çok şükür..

♥Unicorn♥ said...

Green card lottery'i bu yıl kazandık eşimle.mülakat tarihimizi bekliyoruz ama bir yandan da ne yapalım diye düşünüyoruz.eşimin de benim de burada iyi birer işimiz var, oraya gidince herşeye sıfırdan başlamamız gerekecek, çocuğumuz olmasa da henüz, cesaret edemiyoruz.eşim ben tır şöförlüğü falan yaparım diyor, ben sınıf öğretmeniyim ama orada öğretmenliğe kabul edilmenin ne kadar zor olduğunu duymuştum.diploma denkliği vs bir sürü şey istiyorlar.bir yandan da ikimizin de çocukluk hayalimiz ny'da yaşamak.iki sene önce gelmiştik hatta fatih camiinde namaz kılmıştı eşim, tadı damağımızda kaldı.yine geleceğiz bu yaz kısmetse bu GC işlemleri için ama bilemiyorum işte.herşeyi geride mi bırakmalı, çocuğu orda mı doğurmalı, iş bulabilir miyiz :) tatlı çok güzel görünüyor eline sağlık.

New York'tan said...

Unicorn'cum gelen bin pisman gelmeyen diyecegim buraya :)

Green karttan dolayi alti ayda bir giris cikis yapmak zorundasiniz, burasi ile baglantiniz hep olacak, esinin isi ne bilmiyorum ama tir soforlugu yapacagina Tr'deki isine devam etse daha guzel olur, burada iyi para kazaniyorsan hayat guzel, en iyi evlerde oturursun, cocugun iyi okullara gider, hepsi birbirine bagli zincir gibi diyeyelim,gelmeden isleri arastirsaniz mesleklerinize gore,seceneklerinizi gorursunuz, Turkiye'de ki yasam standardinizi yakalayama bilirsiniz bir sure, yani bazilari bunu sorun yapiyor haliyle bazilari sikayet etmiyor.Geldiginizde tekrar sartlari degerlendirin, gozden gecirin,zor bir karar, Allah yardimciniz olsun,hayirlisi olsun :)