Sunday, January 1, 2012

Gofretli Cilekli Yas pasta

cilekli 2



IMG_3346_picnik


cilekli pasta

Dun aksam misafirlerimiz vardi, ne onlar ne de biz yilbasi gecesi oldugunu aklimiza getirmemisiz dun icin sozlesirken , Ny disindan geldikleri icin trafikte sorun olur diye dusunduk ama gelirken yasamamislar fazla ,insallah giderkende yasamamislardir.Gofretli cilekli yas pasta yaptigim ikramlardan biri idi.



Pandispanya Tarifi ( hunerli bayanlardan )

4 Adet Yumurta
· 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
· 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
· 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
· 2 Yemek Kaşığı Kakao
· 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
· 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
· 1 Paket Kabartma Tozu
· 1 Paket Vanilya( portakal rendesi kullandim )

Yumurta aklarini cam bir kasede krem santi kivamina gelene kadar cirpin ( kesinlikle cam kase olmali, yoksa ne kadar cirparsaniz cirpin katilasmiyor, tecrubeyle sabit.)Sekerin yarisini ilave edin ,eriyene kadar cirpin.Ayri bir kasede yumurta sarisilarini,kalan sekeri ,kaynar suyu seker eriyene kadar cirpin,seker eridikten sonra yagi ve yogurdu ilave edin, cok az cirpin.Toz malzemeleri eleyin, yumurta aklari ve sarilarini birlestirin , cirpma teli ile cok az karistirin.(yazar tahta kasik tavsiye ediyor). unlanmis yaglanmis kaliba dokun karisimi, 180 derecede 45-55 dakika arasi pisirin,( ben 350 fh 55 dakika da pisirdim,) 40 dakikadan once acmayin firinin kapagini.

Kremasi icin pastaci kremasi kullanmistim ama sekeri yogun geldi bize, siz hangi kremayi seviyorsaniz onu kullanin, pandispanyayi ikiye ayirdim ( bir gun once pisirdim pandispanyami) arasina krema surdum cilekleri yerlestirdim. uzerine diger pandispanyayi kapattim yine kremayi surdum, kenarlarina da ince tabaka halinde surdum kremadan , gofretleri yanyana dizdim. krema tutunca dusmuyorlar.Uzerine hazir glazur kullandim,( ev yapimini tercih edicem bir dahaki sefere ) cilekleri benmari usulu erimis cikolata ya batirdim ve pastanin uzerine yerlestirdim. File bademle susledim.


Bu pandispanya tarifinden yumusak ve nemli bir kek elde ediyorsunuz,puf noktalara uyunca istediginiz gibi yumusak ve kabarmis pandispanyalariniz oluyor.

22 comments:

çiğdem said...

çok güzel duruyor. bayıldım
ımm iştahım kabardı

New York'tan said...

Cok tesekkurler Cigdem,imkan olsa da tadina baksan :)

çiğdem said...

keşke ah keşke :)

birtutamkekik said...

şeymacım bu ne güzellikk...
aklımı başımdan aldı bu pasta benim:)
ellerine sağlık canım..
o fotoğraklardaki renk cümbüşü ve fon muhteşemmm olmuş..
emeklerine sağlık...
:))
hayırlı seneler tatlım...
:)

nohut oda said...

kedidilinden sonra buda cok iyi fikirmiş..harıka gözüküyor

Aslı said...

Tek kelimeyle nefis görünüyor, hiç aklıma gelmezdi böyle gofretlerle yapmak. Ellerinize saglık :)

Deli Anne said...

Gene harikulade bir iş çıkarmışsınız marifetli Şeyma hanımcığım:)

Bir Terazi Kizi... said...

Bu ne muhtesem görüntü.ellerine kollarina saglik canim,afiyetle yediniz,yeni yilda sana ve ailene bolca saglik ve huzur dilerim ,sevgiler Seyma.

New York'tan said...

Tesekkurler arkadaslar :)

deren said...

allahım bu ne?maşallah şeyma sana,ellerine sağlık...

Taze Anne said...

harika gorunuyor ben bunu denemek isterim.

Mutfak dili said...

Masallah ne kadar guzel elinize saglik. Austin sizie baya uzak yoksa bir dilim de olsa ymeke icin gelirdim..
Texsas Austinden Sevgiler...

light anne ve kaymaklı kızanları ... said...

hahaha ben de kendi yaptığım pastayla gurur duyuyordum ki bunu gördüm...koltuğumun altına sıkıştırdım gururumu ve gidiyorum..ama ne enfes bişi o öyle ya..ben sadece yanlarından yesem de olurdu.....

nagehan kadıoğlu öge said...

çok güzel görünüyor, eminim bir o kadar da lezzetlidir. elinize sağlık
sevgiler

New York'tan said...

Deren'cim cok tesekkurler, zor degil cok basit, gofretler sanirim cekici yapiyor bu pastayi :)

Gul'cumdene bencede biz cok sevdik :)

Mutfak dili ne guzel olurdu,hem de kitadasimisin :)

Light anne deme oyle, utandiriyorsun beni :)

Nagehan cok tesekkur ederim :)

kiymetligunler said...

Goruntu super Seymacim, send me a piece canim:))

Anonymous said...

Seymacim facede gorunce dedim tarifini alip yaPmali bu adreste varmiki dedidim gorunce cok sevindim tesekkurler iyiki koymussun en kisa zamanda yapacagim ins
Sitende harika tebrikler Rabia

sevilay said...

süper görünüyor şeymacım ellerine sağlık.

esra yerebakan said...

şeymacım pazartesi itibariyle hergün musaitim hangi gün uygunsun istediğin yer ve saatte görüşmek üzere sabırsızlanıyorum:) konuyla ilgili mail yazdım
buarada ellerine sağlık pastan nefiss görünüyor...

Filiz said...

al bunu mutfağına koy, yemelik değil seyirli olmuş, nasıl bir görüntü bu böyle :(( ya mutfakta azıcık becerikli olsam ne olurdu

büşra said...

süper olmuş, diyetteyim :S

Sezo bigo said...

offf offff bu ne görüntü böyle şeyma yeme yanında yat olmuş:)