Sunday, January 15, 2012

Pazar Gunu Kahvalti Daveti ve tarifleri

Dun sabah esim pazar gunu icin kahvaltiya misafirlerimiz olsun mu dedi, olsun dedim :) aslinda daha once olacakti ama ayarlayamamistik, cumartesi gunu disardaydim kardesimle, soguk hava carpti bu sefer sanirim , bir bas agrisi olustu ama ilacla kendime geldim,aksam uzeri mutfaga girip en kolay ne yapilir onlari yaptim. :)



masa


blackandwhite


kis

Soganli kis son zamanlarda kahvaltiya gelen misafirlerime yaptigim bir lezzet, tarif ozlem makinin, milfoy hamuru kullaniliyor, milfoyden tatli yapmistim bir gun oncesi , kestigim parcalar artti, onlari kullandim, degerlendirmis oldum,oda sicakligina gelen milfoyleri yuvarladim, beze yaptim, siz tepsinizin buyuklugune gore ayarlayabilirsiniz, asil tarifte bes tanedendi sanirim, ekleyerek kullaniliyordu,bence hamurlari beze yapip acmak daha guzel sonuc veriyor, hamuru tepsime gore actim,yerlestirdim.
Ic malzemesi icin 3 adet sogani ay seklinde dogradim, bir kutu kreama, 2 yumurta,ve mozarella rendesi ilavesi ile karistirdim, kasar peyniri de olur. sonra hamurun uzerine yaydim, ve uzeri kizarana kadar pisirdim, sogani sevenler icin harika ve kolay bir tarif deneyin :)
patlican sarma

Bu tarifi yazin Turkiye'deyken annemin iftari icin yapmistim,boyuna kestigimiz patlicanlari yumurta sarisina batirip sonra galeta ununa buluyoruz, kizartiyoruz, ayri bir kasede suzme yogurdu, kozlenmis kirmizi biberi karistirip patlicanlarin icine koyup sariyoruz, evde kozlenmis biber olmadigi icin dere otu ve maydonoz ilave ettim oyle sardim patlicanlari.

pankek
Hala denemediyseniz tik tik :)

Iki yeni tarif denedim iki gun icinde , kavala kurabiyeleri ve ananasli milfoyler, ikisi de cok basit cat kapi misafirler icin uygun tarifler. En kisa zamanda yer vericem blogta tariflere.

Hava cok soguk, buz gibi esiyor, ne yapilir cocuklarla bugun onu dusunuyoruz esimle :)

19 comments:

Aslı said...

Her şeyden önce masa harika görünüyor :)

Palıcandan bende yapmak istiyorum sevdigim bir kaç sebzeden biridir :)ellerinize saglık..

zeynep'in annesi (hatice) said...

önce masaya bayıldım.o masada ne olsa yenirdiellerine sağlık

New York'tan said...

Asli;cim tesekkur ederim, dene mutlaka, benimde favaorim o tarif :)

Hatice'cim cok tesekkurler :)

birtutamkekik said...

o masa,özenle hazırlanmış mamalar,ve puantiyeler,aklımı başımdan aldı şeymacım...
harikasın....
emeklerine sağlık canım...
ağız tadınız ve huzurunuz daim olsun...
muhabbetle..
:)

New York'tan said...

Bende cok severek aldim puantiyeli peceteleri, cok tesekkur ederim, hizli hazirlanan tarifler Aysegul'cum cok emekli degiller :)

** ZEL ** said...

Herşey harika gözüküyor Şeymacım ellerine sağlık..
Soğanlı kiş mutlaka denenecek,yani inşAllah :)
Peçetelerden de bulabilirim inşAllah :)
Şifa olsun canım..
Sevgilerimle..

my little world said...

patlıcan sarmaya bayıldımmm.hava çok soğuk napılır diyorsun ya patlıcan sarma yapın işte bol bol ..yiyemediğinizi gönderirsiniz:)))

STYLE M said...

seymacim, masa öyle guzel görünüyorki. cok hosuma gitti tarif ins kahvaltiya yaparim ;)
soguk havada evde bazen kizma birader oynuyoruz, her defasinda kaybediyorum ama olsun ;)

Deli Anne said...

Önce maşallah! Sonra ne mutlu sana, eşine, çocuklarına ve eşine dostuna ki haneperest kesildiğimiz şu zamanda sen gayet misafirperversin.. canı gönülden hazırlıyorsun besbelli Şeymam.. gönlüne sağlık.

New York'tan said...

Zeliha'cim teskekur ederim, sizinkilerin yaninda benimkiler atistirmalik tarifler :))

My little world benim icin sorun degilde cocuklar mutlu olmazdi sanirim patlican sarmaktan :)

Style M insallah memnun kalirsin ben cok seviyorum :)

Mumine'ya sen hep beni utandiriyorsun..

Limon çiçekleri said...

Bu soğanlı kişi hemen denemeli,krema acaba 200 ml lik olan küçük kutulardakindenmi?Ellerine sağlık canım.

Fatma said...

seymam yine masan,masa duzenin ve mamalarin harika ellerine saglik canim ozellikle soganli kis'e bayildim kesinlikle denemeliyim.shortcrust ready rolled puff'a(milfoyle) olur sanirim degilmi tatlim?....patlicanlarinda hakkini yememek lazim onlarda gel beni huplet diyor:)


buralarda cok soguk dun kucuk bebeyle disari ciktik valla evde dursak olmuyor,ciksak olmuyor...

size hayirli gunler dilerim Allaha emanet olun....

dilek said...

soğanada patlıcanada bayılırım ama kocam ikisinide yemiyor...ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar....sevgiyle

sevilay said...

sofra harika görünüyor canım ellerine sağlık hoş sohbetleriniz keyifli zamanlarınız olsun inş.

sevilay said...

sofra harika görünüyor canım ellerine sağlık hoş sohbetleriniz keyifli zamanlarınız olsun inş.

Mutfak dili said...

Gecmis olsun. Bas agrisini iyi bilirim bazen ilac bile fayda etmez.
Elinize saglik olsun. Sofra harika peceteler ne kadar guzel nerden aldiniz marsall rose..))
ortadaki 4 lu kap cok harika cok kullanisli burda bunlari bulmak bir az zor oluyor.
Sevgiler canim...

New York'tan said...

Fatma'cim olabilir sanirim :) denemek lazim

Nilhan - Küçük Mucizem said...

sana kahvaltıya gelmek isterdim. çok uzaksın arkadaşım ya.

Mutfak Havlusu said...

Çok zarif ve sade bir kahvaltı masası.Özellikle kahvaltıda insanın zihni yorulmasın istiyorum fazla herşey olunca hem gözüm yoruluyor hem midem de sanki.Ellerinize sağlık.