Tuesday, February 14, 2012

Bir pasta-Hollanda biskuvisi ve Taco tarifi

Bu postu yazmak icin kac kere oturup kalktim bilgisayarin basina, neymis cocuklarin ikiside uyanikken yazmamak lazimmis :) , bugun gelen misafirlerim icin yaptiklarim var bu postta,

pasta

Pandispanya tarifi ( hunerli Bayanlardan )
4 Adet Yumurta
· 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
· 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
· 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
· 2 Yemek Kaşığı Kakao
· 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
· 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
· 1 Paket Kabartma Tozu
· 1 Paket Vanilya


Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.
· Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ve (yoğurtlu tarifi yapıyorsanız) yoğurdu ekleyin ve çok az çırpın.
· Toz malzemeleri (nişastalı tarifi yapıyorsanız, nişasta ile birlikte) birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
· Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.

Daha oncede yazmistim, tarife birebir uyarsaniz, yumusak ve kabarmis bir pandispanya elde ediyorsunuz. Farkli bir susleme dusunmustum ama malzemem eksikti,Turk marketine ugramakta zor geldi o yuzden boyle bir sey ortaya cikti :), pandispanyayi ortadan kestim icine hazir mousse kullandim ,dilimlenmis cilek koydum , Tr'de olsam crem ole kullanirdim, cok yakistiriyorum pastalara, uzerini krem santi ile kapladim, cilekli ahududulu sosuda tarife gore pisirip sogutup uzerine doktum,

pasta1_picnik

Hollanda kurabiyelerini Amerika'ya geldigim ilk sene yanimda getirdigim sofra dergisinde gorup yapmistim, yaklasik on seneden beri yapmiyorum, gecenlerde kitaplari karistirirken elime gecti dergi yeniden yaptim, kapali metal kutularda satilan Hollanda kurabiyeleriyle ayni lezzette, o tur kurabiyeleri seviyorsaniz deneyin.

Tarife gelirsek, bir bucuk su bardagi un, 175 gram tereyagi, 1 adet yumurtanin aki, 1 su bardagi pudra sekeri, yarim paket kabartma tozu, 1 su bardagi seker.( ben evde bulunan aci badem aromasindan da ilave ettim )
Oda sicakligindaki tereyagini pudra sekerini, yumurta akini, ve kabartma tozunu , elenmis unu ilave edip kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogurun. ( un bana az geldi biraz ilave ettim). Hamuru uc esit parcaya ayirin, bu parcalardan uzun bir rulo yapin, toz sekeri bir tepsiye yayin, rulolari bu seker uzerinde yuvarlayin, verevine kesin, cok az yaglanmis tepsiye dizin, ve pisirin, cabuk pisiyor, 20 dakika gibi bir surede, dikkat edin yakmayin :)


holland cookie

Tacolar biraz Turk usulu , Mirzahan bayiliyor, okuldan gelirken aradi beni, anne bana save yaptin mi diye :),benim yaptigim sekli ile kiymayi azicik su ilavesi ile pisiriyorum, icine soganlari ilave ediyorum, meksika fasulyesini robotta cekiyorum, onuda ilave ediyorum, taco baharat karisimini ekliyorum,( kimyon karabiber ve dahasi olan bir karisim) domateside robotta cekip ekliyorum pisiriyorum, hazir aldigim taco shellerin icine koyuyorum kiyamli karisimi, dilimlenmis domates, taze sogan yesil biber , misir , sour cream de koyarak , afiyetle yiyiyoruz :))


tacos


tomurcuk


Cok iliman bir kis geciriyoruz, subat ayinda tomurcuklanan gulum var balkonda :)





19 comments:

SİHİRLİTORBA said...

şu tako nun tadını çok merak ediyorum.bi gün gidicem inşaAllah bi Meksika lolakantasına ;)) ellerine sağlık.eminim evde yapılan çok çok daha güzeldir...pasta ve kurabiye de çok güzel görünüyor,afiyet olsun...

Filiz said...

ya ben ne zaman hünerli bayanların tarifini denesem sonuş felaket oluyor söz verdim kendime bir daha ordan bir şey yapmıcam diye :) hazır pasta tabanı kullansak olmaz mı :)
Geçen sene zor bir kış geçirmiştiniz fırtınalar falan, bu yılda biz geçiriyoruz o zor kışı :)

Deli Anne said...

Of Şeymam yaktın beni.. maşallah sen severek yapıyorsun ben onu daha iyi hissettim bu postunda.. neyleyim ki ben hiç sevmiyorum:(

FADİŞ said...

Görüntüler harika eminim tatları da öyledir, ellerinize sağlık:)

Kız Kardeş Derya said...

Allah'im çok güzeller Seymacigim ellerine saglık bu güzellikler insanın diyetini de, niyetini de bozduğum valla..;)

Sevgiler..

Kız Kardeş Derya said...

Allah'im çok güzeller Seymacigim ellerine saglık bu güzellikler insanın diyetini de, niyetini de bozduğum valla..;)

Sevgiler..

birtutamkekik said...

şeymacım,bu nasıl bir güzelliktir..
pasta aklımı başımdan aldı.
ne yazacağımı unuttum:)
emeklerne sağlık canım..
baki muhabbetlerimle..

New York'tan said...

Sihirli Torba benim en devdigim mutfaklardan birisi Meksika mutfagi:)

Filiz'cim olur tabii, burada bulsam bende denerim ama pandispanya tarifini tuttum ben :)

Mumine'cim evet seviyorum haklisin :)hepimiz sevmek zorunda degiliz ya sen ya biz okuyalim :)

Fadis'cim tesekkurler

Derya'cim sen zaten cok zarifin mmasallah ne diyeti :)

Aysegul'cum tesekkurler :)

sevilay said...

pasta çok güzel görünüyor şeymacım deneyeceğim inş en kısa zamanda ellerine sağlık...

sezobigo said...

çokk güzel görünüyor bende yapmak istedim öyle anlatmışsın ki.
ellerine sağlık

Aslı said...

Harika şeyler yapıyorsunuz bayılıyorum. Pasta, kurabiyeler çok nefis görünüyor, hele taco çok severim :) ellerine saglık..

siyahkuğu said...

çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık bütün resimler şölen gibi bak bak doyulmuyor ki:) sevgiler...

Fatma said...

çok şık harika bir pasta ellerinesağlık ama gözüm takolarda kaldı çok değişik duruyor belkide bizim ona benzer bir tarifimiz ardır
:))

esra yerebakan said...

ooo neler kaçırmışım çok istedim ama gelemedim davetin için tekrar teşekkür ederim ellerine sağlık resimlerle idare edicem artık:)

kiymetligunler said...

Pasta canimi yakti, isterim moduna girdim:))
Hollanda kurabiyesi bana pek tanidik gelmedi, doguma buyume Hollandali olsamda:))) Ellerine saglik!!

Doyumluk.... said...

Çok güzel görünüyorlar.elinize sağlık.

GÜLOANNEMUTFAKTA said...

72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

Derya said...

pastaya bittim ben yalnız.çok güzel görünüyor ellerinize sağlık:)afiyet olsun

bir kase lezzet said...

şeymacım tanıştığıma memnun oldum
mmmm ellerine sağlık
pasta mükemmel
bana da beklerim
muhabbetle kal
:))