Wednesday, February 1, 2012

Domates corbasi&Irmik helvasi&Cocuklar

corba

Bu domates corbasini onceki senelerde kesfetmistim ara ara yapiyorum, cok lezzetli, degisik bir tarif, Cafe Fernando'dan .Domates mevsimi degil ama tuketiyorsaniz mutlaka yapin, kekikler esimin yazin Turkiye'den topladigi taze kekikler :)


corba1



cikolata

Dolabi temizlerken elime gecti, cocuklar nasil goremediyse artik :) evde yalnizdim , tek basima yedim, pisman degilim :))


helva


Kotu haber firinim bozuldu onceki gun, ne zaman yapilir, yapilmaz da degistirilir mi bilmiyorum, beklemedeyim, firin kullanilmadan yapilan tatlilar bulma gayretindeyim, irmik helvasi yaptim bugun, bu tarif benim damak tadima cok uygun. Sana mutfagindan;

1,5 su bardağı irmik
- 100 g Sana Yağı
- 1,5 su bardağı şeker
- 2 su bardağı sıcak su
- ½ su bardağı iri çekilmiş fındık
- 1 adet portakalın kabuğunun rendesi
- 1 paket vanilya
Hazırlanışı
1. Derin bir kâsenin içine şekeri, vanilyayı, 2 su bardağı sıcak suyu koyup, bir çırpıcı veya mikser yardımı ile şeker suyun içinde eriyene kadar karıştırın. ( ben ocakta seker eriyene kadar isitiyorum)

2. Yayvan bir tencerede Sana Kase kızdırıp, içine iri çekilmiş fındıkları ilave edip, fındıkları bir taşım kavurun.

3. Fındıklar renk alınca içine irmiği ilave edip, irmik renk alıncaya kadar orta ateşte kavurun.

4. İrmikler hafif kahverengi renk alınca içine sıcak şerbeti ilave edip, karıştırın.

5. En son olarak helvanın içine portakal kabuğu rendesini ilave edip, karıştırdıktan sonra tencerenin kapağını kapatıp, kısık ateşte göz göz olana kadar pişirip, demlendirin.

6. Demlenen helvayı, karıştırıp, servis edin.



emine hanimin kahvalti  daveti 004


Babam annemin kahvaltiya gelen misafirleri icin hazirladigi masanin fotografini cekmis bana gondermis:) Hamur isi tuketmiyorlar,dikkat ediyor hanimlar kilolarina, genelde salata agirlikli bir masa, keske daha yakindan cekseydin dedim babama:) tatli olarak kavala kurabiyelerinden yapmis annem :)


IMG_0180


Mirzahan'in okulunda her sene fen proje odevi oluyor, her sinif katiliyor,sergileniyor, birinci ikinci ucuncu seciliyor, bu sene konusunu kendi belirledi ben karismadim,bir ay oncesinden basladim araliklarla soyledim az kaldi basla istersen yavastan diye tamam anne olur anne dedi hep, gecen hafta teslim tarihine bir gun kala oturdu basina yapti, daha guzel bir konu olabilirdi ama dedigim gibi karismadim bu sene :))

IMG_0192


Bugun 15 dereceyi bulan bir sicaklik vardi Newyork'ta, sasirmis durumdayiz,sortlar kisa kollular cikti piyasaya :) Turk haberlerinde kar goruntulerini izledikce imreniyorum gecen senede boyle olmustu , istedik bu seferde bir firtina geldi yerden kalkmadi, simdi istemeye korkuyorum hani dualarin kabul oldugu bir saate gelir diye :))

Hava guzel olunca cocuklarla disari ciktik, Ahrar'i yeni acilan Turk kuaforune goturdum, ilk defa burada sacini kestiriyorum, bayan ve Turk olmasini ozellikle istedim, istedigim gibi kesti ama Ahrar uyudu :)), yazin Tr'de kestirdigimizde de uyumustu :) bende uyurmusun cocukken, soya cekim sanirim, kuafor zorlandi keserken uyuyunca basini desteklemek zorunda kaldik :)

11 comments:

Deli Anne said...

ayy bebeğim uyuyakalmış ciddi ciddi.. dudaklar büzüşmüş:) beri yandan kadın olmalı kuaför, misla bak Selim'i berbat etti erkek berberi.. oğlum kabak gibi oldu. gıcık oldum Şeymam:)

New York'tan said...

Mumine'cim haklisin bayanlar cocuk sacini daha guzel kesiyor :)uzulme uzar hemen insallah .

FADİŞ said...

Bizim buralarda kar var lapa lapa, İzmir'e en son on yıl önce yağmıştı kar, şimdi seyrediyoruz bu güzelliği:) Kıyamam kuzuya, saçlarıyla uğraşılınca uyuyuvermiş annesi, Deniz'de ilk seferinde böyle uyuyup kalmıştı, öperim onu da, iyi günler.

Bir Terazi Kizi... said...

cok tatli uyumus Ahrar,bu arada helvada süper görünüyor canim cekti benimde tatlisiz günüm gecmez oldu bu ara iyi geliyor...

annecigininde ellerine saglik ne güzel bir sofra,sevgiler,yardimin icinde tekrar tesekkürler Seymacim.

Mutfak Havlusu said...

Ufaklık çokm tatlı uyumuş,ilginç ve tatlı bir huy.
Babanızı da uzaklatdan da olsa bir blogger gibi yapmışsınız helal olsunn size:-)

Limon çiçekleri said...

Benim eşimde saçıyla uğraşınca uykusu geldiğini söylüyor.Şaşırmıştım.Demeki olabiiyormuş:))domates çorbasını çok severim.Ellerine sağlık.Denemeli..

New York'tan said...

Fadis'cim gazeteleri okuyorum,kar sevinciniz var mansetlerde hep :) tadini cikarin.


Rica ederim :))


Oyle olmus degil mi mutfak havlusu :)


Havva'cim benimde oyle olur kuafore gidince,bir gevseme hasil oluyor :))

Mutfak dili said...

Cok tatli olmus uyumus hali ama..
Helva cok guzel olmus bu aralar benimde canim cekiyir ama annem burda degil yapsin bende pek tutturamam diye yapmiyorum..))
Sofra mukemmel hemde kahvalti bu kadar yemek..))
Kari bende ozledim bizim Texsasda hic yok yine bazen sizin oraya yagiyor. Dun evin sicakligi 81 F di. Disarisi zaten 70 F yazdi resmen.
Domates corbasi da masallah. Bende cok severim evde benden baska sevende yok maalesef..
Her sey cok guzel canim Eline saglik Sevgiler...

Aslı said...

Her çorbayı çok sevdigim için :) bende yapıyorum bu çorbadan özellikle bu soguklarda harika oluyor. Annen çok zarif bir masa hazırlamış ne kadar güzel. Hele o bembeyaz örtü, sunum nefis.

Mirzahan'ın projesini kendi üstlenmesi bence çok daha iyi.

Ah o Ahrar inan gördügüm ilk yerde yemek istiyorum onu :) maşallah canım ya, resmen uyumuş :)

Ashley ★ said...

Hanuta !! En sevdiğim gofretimsi :D Toffifee bir hanuta iki :D

Mutfak dili said...

Canim kandilin mubarek olsun. Duan kabul bulsun isterdim duanda menimde ismim bulunsun. Iyi geceler/..