Thursday, February 23, 2012

Gunesli Hava-pembe yuzuk - Nisastali kek

Okullar tatil ve hava bahar havasi olunca ne yapilir, tabii ki parka gidilir, Ahrar monkey bar yaparken abisi de ona yardim ediyor burada, oyle yoruldular ki dun, kumla oynadilar bir de eve gelince banyo , yemek ve uyku sirasini izlediler :)



my boys


biz


Mirzahan'in okulu tatil ama Ahrar'in kres oldugu icin degil, benim icin bir farki olmadi bu hafta yine yedi bucukta ayaktaydim :) su sabah Ahrar'i birakirken golgelerimizle oynadik yol boyu :)

browni

Browni yapmistim dun, boyle kabarinca mutlu oluyorum :)

ring

Parmaklarim buyuk ve uzun boyle buyuk yuzukleri yakistiriyorum kendime :)


nisastali kek



Dun eve geldigimde bu goruntu ilgili guzel yorumlar aldim, tarifi eklerim dedim en kisa zamanda, cok basit nisastali bir kek, sanirim uzerindeki cilekler ve sos cazip kiliyor, bundan 13 sene onceydi sanirim o zamanlar pek meshurdu, annemden aldigim bir tarif yine, denemek isterseniz iste yapilisi,


Nisastali Kek

4 yumurta
1 su bardagi nisasta
1 kahve fincani zeytinyagi
1 su bardagi toz seker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardagi un
1,5 su bardagi sut
krem santi
Ahududulu sos

Yumurta aki ve sarilarini ayiriyoruz, sarisi ve sekeri beraber , akini ise ayri cirpiyoruz, sonra birlestirip cirpiyoruz, malzemeleri ekliyoruz sut haric, tepsiye karisimi dokup pisiriyoruz, ( yuvarlak borcamda guzel oluyor, uzerine dokulecek sutu emmesi icin genis bir kap olmasi lazim, benim yukarda yaptigim cok kalin oldu bir kisi bitiremez :) , pistikten sonra uzerine 1.5 bardak sutumuzu gezdirerek dokuyoruz, sutu cektikten sonra krem santi ile kapliyoruz en son uzerine ahududulu sosu tarife gore pisirip, krem santinin uzerine dokuyoruz, istersek cileklerle susluyoruz.

Eve gelirken oldukca bakimli ve suslu bir hanim karsi yoldan geliyordu, hava guzel olunca sanirim sifon bir elbise giymis etek uclari uzunlu kisali, kisasi epey kisa ama :) ruzgar estikce kapatmaya calisiyor, ayakkabilari cok topuklu zaten yuruyemiyor, sabahin dokuzunda cektigi iskenceye uzuldum :))

14 comments:

Kız Kardeş Derya said...

Havanın güzel olduğu fotolarda da o kadar belli ki hemen o parka gelip Mirzaha ve Ahrarla oynamak istedim :)) Gölge fotoğrafı çok hoş olmuş Şeymacığım sen bu işi çok iyi biliyorsun bence.. Bu arada o Brownie'ye aşık oldum.. Bir dilim kaldıysa alabilir miyim ?

Sabahın köründe o kadar süslenebilen bayanlara da helal olsun nasıl bir azim :)

Sevgiler..

...hayal... said...

fotolar şahane :) browni de çok güzel gözüküyor onun da tarifini istesek ???

Aslı said...

Çocukları böyle oynarken görünce çok mutlu oluyorum :) Gerçekten çok güzel kabarmış Browni, ellerine saglık.

Sanırım hiç bir zaman öyle bir kadın olamıcam, kendine işkence çektirmek bir bakıma bu :)

Deli Anne said...

içim açıldı gene.. Allah daim etsin huzurunuzu Şeymam:)

Nihan said...

Şeymacım, yine mutlu mutlu okudum seni...pek çok şeyimiz o kadar ortakki,,bir oğlan daha doğurursam tam olur, o derece..:))çocukları ve seni öptüm..

Filiz said...

Şeyma senin tariflerden bir kitap basarmıyız :) çoğunu yazıyorum , birde yapmaya başlasam :)

OZLEM ANNE said...

blog linkinizi filiz'imden aldim, cocuklarinizda, isimleride cok guzel... masallah ! ayrica brownie'de cok guzel gozukuyor, ellerinize saglik xx

ikibocekbircicek said...

çilekli görüntü beni benden aldı yaz gelse ....sevgiler ..

Yaz said...

Ne güzel bir gün olmuş. Bende NY da gezmiş gibi oldum fotolara bakınca. Bu arada Ahrar' ı oğluma çok benzettim. Allah bağışlasın evlatlarınızı...

New York'tan said...

Derya'cim var browniden bekliyorum aksama :)

Hayal cafe fernando'dan aldim tarifi cok guzel oluyor .

Asli'cim bende sendenim :)

Amin Mumine'cim :)

Nihan'cim ne guzel,ayni seylerden hoslaniyoruz demek ki, bir tane olursa kiz olsun insallah degisiklik babinda :)

Filiz'cim sagolasin seviyorum tatli yapmayi, yaparsin sen biliyorum :)

Ozlem anne tesekkur ederim :)

Ikibocekbircicek buralara bahar geldi bile..

Yaz amin hepimizinkini insallah .

Mutfak dili said...

Sanirim sizde bu sene dogru durust kar gormediniz. Bizim. Austinde bu sene sicak. Nisastali kek cok guzel olmus. Elinize saglik olsun.

Nilhan - Küçük Mucizem said...

Gölgelerinize bayıldım.
Senin tariflerin benim damağıma gerçekten hitap ediyor.

Rabia said...

Seymacim dogum gununuz kutlu olsun nice mutlu yillara saglikli mutlu birsekilde hepbirlikte ulasirsiniz insaallah. tariflerin hep tutuyor eline saglik bende girip ara ara deniyorum resimlerde cok cazip yap beni diyor:)

New York'tan said...

tesekkurler Rabia'cim :) ilk basta cekiniyordum ya bendeki gibi olmazsa diye ama sevindim senden duyunca :)