Monday, March 12, 2012

Aksam Yemegi daveti-Cesminigar Corbasi-Damla sakizli Muhallebi

Cumartesi gunu kararlastirilmis pazar gunu icin hazirlanan bir aksam daveti masasi bu, henuz yapim asamasinda bu karede :) niyetim yemeklerle beraber her seyiyle cekmekti ama o karmasada aklima bile gelmedi, siyah masa ortusunu cok sevdim, bir muddet bunu kullanicam sanirim davetlerde :)

masa


salata

Davet menumde neler vardi

*Cesminigar corbasi
*biftek( duduklude , kakule-karabiber ilavesi ile pisirdim)
*pilav
*Patates puresi ( krema ile yapin , farki goreceksiniz :)
*zeytin yagli barbunya
*etimekli patlicanli salata
*Yesil salata
*damla sakizli muhallebi


Cesminigar corbasi mercimek corbasinin islem gormus hali,yillar evvel Sofra dergisinde gorup yapmisti annem , o gunden beri davetlerimin corbasi oldu diyebilirim, tadan herkes cok begeniyor.Nihal senin icin de geliyor bu tarif :))

Çeşminigar Çorbası tarifi

Malzemeler
1 su bardağı kırmızı mercimek
4 su bardağı su
1,5 su bardağı süt
2 yumurta sarısı
1/4 limon suyu
2 çorba kaşığı tereyagi
2 soğan
Tuz, karabiber
Yapılışı
İncecik doğranmış soğanları 2 çorba kaşığı tereyaginda pembeleşene kadar kavurun. Soğanlar pembeleşince, unu ilave ederek un sararana kadar kavurun. Mercimekleri ayıklayıp tencereye alın. 5 bardak su ve et suyu ile tuz ilave ederek mercimekler yumuşayana kadar pişirin. Çorbanızı ateşten aldıktan sonra süzgeçten geçirin. Çorbayı yeniden ağır ateş üzerine alın. Diğer yanda yumurta sarılarını çırparak limon suyu ile karıştırın. Tencereye önce sütü daha sonra yumurta sarılarını azar azar ve sürekli karıştırarak ilave edin. Çorbayı bir taşım kaynatarak ateşten alın. İsterseniz küçük bir tavada çok az margarini eritip küp şeklindeki ekmekleri kıtırlaşana dek kavurduktan sonra çorbayla birlikte servis yapabilirsiniz.


IMG_0626

Damla Sakizli Muhallebi ( Annemin tarifiyle )

Yarim paket yag
2,5 fincan un
2 fincan seker ( ben biraz daha ilave ettim )
2 adet damla sakiz
1 kilo sut

Yagi eritiyoruz, unu koyup kavuruyoruz sonra sekeri ilave ediyoruz, sutu ekliyoruz damla sakizi ile beraber pisirip, 20 dakika cirpiriyoruz mikserle, onemli olan iyi cirpilmasi bu tatlinin.





IMG_0619


Bu oglus park sonrasi banyo yapti annesine mutfakta yardimci olmaya calisti ama iki cocukta evdeyken misafir agirlamak zor is, dun yeniden hatirladim :))

Bu daveti Dun Umre ziyaretinden donen Annem icinde hazirlamak isterdim, insallah bir dahaki sefere diyelim oldu mu Anne :)


Gunesli Bir Newyork sabahindan Gunaydinlar; Tunaydinlar size :))

(Burada yaz saati uygulamasina gecildi dun, aramizdaki fark 6 saate dustu bir sureligine :)

18 comments:

Nilhan - Küçük Mucizem said...

ben puantiyeli peçetelere de bayıldım.
ve etimekli salatayı merak ettim.

çeşminigarı deneyeceğim.
Allah kabul etsin Şeymacım. o da olur inşallah.

Sevgiye Dair said...

masanız çok sade ve şık olmuş..ellerinize sağlık..oğlunuz da pek bi tatlı maşallah..

Düşlerimden İnciler said...

ilk işim çorbanı yapmak olacak.Çok merak ettim..Daha önce duymamıştım ,ilgimi çekti :)
Ellerine sağlık Şeymacığım :)

ab-ı hayat said...

Her şey harika görünüyor,ellerine sağlık canım.Siyah masa örtüsü çok yakışmış,peçetelerle tamamlanmış :::))))

Oğluşun pek tatlı,maşallah...Geçenlerde benimde iki çocukla (büyük kızımın okulu kar tatilindeydi)kalabalık bir grup ağırlamam gerekti,epey zorlandım:::)))

sevgiler....

Mutfak dili said...

Canim annenin ziyareti kabul olsun. Eline saglik olsun. Masa cok guzel. Ayrica siyah cok guzel olmus gercekten. Tabaklar peceteler. Mumluklardan benimde var cok seviyorum onlari..
Oglusun zaten masallah tatlimi tatli..
Sevgiler canim..

ikibocekbircicek said...

sabah kalktım uzun uzun düşündüm buğün ne çorba pişirsem die ? en iyisi mi mercimek yapıyım die karar verdim .. keşke önce blogu açmış olsaydım :( çook merak ettim çorbanı .. en kısa zamanda denicem ellerine sağlık ... buarada siyah masaörtüsü nekadarda güzel tamamlamış puantiyeli peçetelerle ...çok zevklisin ...
minik helper ında çok şirin ama iki çocukla hazırlıklar zor deyince tedirgin oldum bende oğluş yürüsede kucakta hazırlıklardan kurtulsam die beklerken zor günler beni beklio anlaşılan :)

gunlukcugum said...

Cesminigar corbasini gecen yildan beri surekli yapiyorum...esime ismi zor geliyor israrla mercimek diyor))
Yedikleriniz Sifa olsun...ahrar cok tatli cikmis...

Nihan said...

Şeymacığım, masa örtünün rengini ben de çok sevdim,,harika bir sofra,,hem görsel hem lezzet anlamında..peçetelerin süper..:))

Aygül said...

Ellerine saglik. Boyle yardimciyi issiririm bol bol:)) kizimiz yok ama seyma oglanlar yardimci olucak herhalde:))))

Deli Anne said...

Allah kabul etsin anneciğinin umresini ŞEymam.. o güzel gülüşlü çocuğu da öperm.. çorbayı da deneyeceğim inşallah.. öperim:)

Aslı said...

Allah kabul etsin, hayırlısıyla dönmüş ne güzel..

Peçetelerini bende çok beğendim ya, çok güzelmiş :)

Şeyma lütfen benim için Ahrar'ı öpebilirmisin? maşallah çok tatlı..

FADİŞ said...

Allah kabul etsin Umresini annenizin, hacca gitmeyi de nasip etsin inşallah. Çorba değişik olmuş, deneyeyeceğim, oğluş ise süper bir gülüş atmış, öperim:)

birtutamkekik said...

rabbim kabul buyursun canım,anneciğinin umre ziyretini.
bizlerede nasip etsin yaradan..
peçetelere bayıldımm ki beenn:))
puantiye aşkımm depreşti şeymacımm:)
çok hoş bir sofra ve menü olmuş.
emeğine sağlık..
paşa yada maşallahh..
muhabbetle canım..

arzu said...

Bugun yapiyorum, iyiki paylastin canim:)

sevilay said...

eşim sütlü çorbayı hiç sevmez bende bayılırım ama yapılmaz evde:(ama azda olsa deneyeceğim inş.Allah kabul etsin inş şeymacım bizlerede nasip etsin...

kiymetligunler said...

Seymacim, acilen siyah bir masaortusu bulmam ve almam gerekiyor, cok asil bir hava vermis:)) Ellerine saglik, birde oglusu op yerime:))

demetozgol.com said...

siyah her zaman favori rengim dir masa örtüsünde bile çok farklılık yaratmış ve masanız gerçekten çok şık olmuş.ellerinize sağlık. Bu arada Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim http://demetdoganozgol.blogspot.com/

Müge'nin Listesi said...

zevkle izleyecegım bir blog daha :)

bir bloger annesı olaak takıpteyım...bende beklerım