Monday, April 23, 2012

4 Kisilik Kahvalti Masasi oldu mu Bes kisi :) ve (Muhallebili Kemal pasa tatlisi)


      Bugun dort kisilik hazirladigim  kahvalti davetime, misafirlerime kapiyi acarken  arkadan bir sesin  Seyma abla  fazla tabagin varsa  ben de geldim demesiyle  bes kisi olarak devam ettik :)

masam

Sadece peynir ve zeytin olsun istekleriyle  hazirlamaya  calistim,  masada olmayan kereviz salatasi ve arkadasimin getirdigi pogacalar vardi.

yag

Bu corek otlu kalpli tereyaglarini goren misafirim Seyma'nin  tereyaglari bile suslu  diyerek guldurdu bizi  :) ,  tereyagini mikrodalgada erittim, corek otu ile karistirdim, buz kalibina koydum, bu hale geldiler.

tart

Kabakli tart

pecetelik

Yeni pecetelik :)




tatli
Muhallebili kemal pasa tatlisi,cok degisik gelmisti gorunce ,denemek istedim, tarif mutfak hatiralarindan,
 Kemal pasa icin, 3.5 su bardagi su, 3.5 su bardagi seker, orjinal tarifte 1 su bardagi karamelize ediliyor  oyle  yaptim ama bana biraz agir geldi, bir dahaki sefere karamalize etmeden yapacagim. su ve seker kaynayinca kemalpasayi icine atiyoruz, yumusayinca aliyoruz servis tabagina.
 Muhallebisi icin 6 su bardagi sut, 3 kahve fincani un, 1.5 su bardagi seker, malzemeleri kisik ateste pisiriyoruz, iliyinca kaselere paylastiriyoruz uzerine kemal pasalari ilave ediyoruz kalan bosluklara karamel sos( tarife gore pisirdim ) koydum ( Emine vermisti Turkiye'den gelen hediyeler icinde o da vardi, degerlendirmis oldum ).


Aksam uzeri  kalabalik bir gurup cocuklarda dahil, dunkini doldurup kahvelerimizi yudumladik  etrafin saskin bakislari icinde :)) ee  alisik degiller tabii :))

Yarindan  itibaren kermes  calismalari basliyor, kolayliklar  dileyin oldu mu :)

20 comments:

Mutfak dili said...

Kolay gelsin.
Guzel kahvalti olmus..
Eline saglik...

ab-ı hayat said...

Harika bir sofra hazırlamışsın yine,ellerine sağlık canım.Misafir bereketiyle geliyor...

Rabbim yardımcın,kermesiniz bereketli olsun diyeyim::))))



sevgiler...

Fatma said...

yine cok guzel bir sofra Seyma ellerine saglik arkadasim.tereyaglar cok sirin gercekten yeni peceteliginde oyle gule,gule kullan...

baki muhabbetle...

FADİŞ said...

Masa çok güzel görünüyor, tereyağını sunuş şeklin gerçekten güzel. Bu arada muhallebili Kemalpaşa Tatlısını da ilk defa duyuyorum sayenizde:)

Tarkanın Annesi said...

Bayılıyorum senin şu sofra dizaynalarına bak bak içi açılıyor insanın

ikibocekbircicek said...

her postta yeni bir şey hatta bazn ikişey:) kemalpaşada tereyağıda orjinal olmuş...seewgiler

Aslı said...

Sürpriz bir tabak daha koyulmuş masaya :) çok güzel hazırlamışsın Şeyma ellerine sağlık. Tereyağ fikri ve görüntüsü nasılda güzel olmuş ya. Yapıcam mutlaka :)

Allah kolaylıklar versin..

New York'tan said...

Mutfak dili cook teskekur ederim :)

Abi hayatcim aynen oyle ve sagolasin :)

Fatma'cim cok tesekkur ederim .

Fadis ben de yeni ogrendim,muhallebili serbetli tatlilara zaafim var denedim hemen :)

Tarka'nin annesi utandirdin beni :)

Iki bocek bir cicek, misafire denemesem yeni tarifler baska turlu zamanim olmuyor , tesekkur ederim :)

Asli'cim bende cok seviyorum tereyaglarini bu sekil, daha bir ozenli oluyor :)

Bal Kavanozum said...

Şeymacım ellerine sağlık bir nevi profiterol gibi beşey olmuş bu tatlı herhalde:) Hepsi birbirinden şahane tereyağı fikrine bayıldım.

Nilhan - Küçük Mucizem said...

Kolay gelsin ŞEyma. bakalım ben ne zaman senin gibi sofra hazırlayabileceğim?

LaMa said...

"Seyma'nin tereyaglari bile suslu " diyenler cok hakli sekerim:) hele bir de kizlarin olsaydi ,spiderman yakisiklilar yerine, onlarin saci basi, elbisesi nasil olurdu kim bilir:)

our twins of N.Y./SEYHAN said...

Peceteligini iyi gunlerde kullan. cok sirin..:) table runner'i centry'den mi aldin?orda gordum sanki:))
tereyag fikrini cok sevdim. mucit Seyma:) bende yapicam hafta sonu icin:))

esra yerebakan said...

tereyağ harika fikir ellerine sağlık mutlaka bende denemek istiyorum ...hazırladığın her şey çok güzel olmuş ellerine sağlık ...

sezobigo said...

sen bu işi çok seviyorsun yani yemek yapmak ve sunma.yoksa böyle özenli olmanın başka açıklaması yok.
tereyağına bayıldım desem ve mutlaka yapıp havamı atıcam:)

Betül ÖZBİR said...

şahane ya bayıldım ne güzel fikir tereyağı olayı:)

Newyork'tan said...

Bal kavanozum , cok yerinde bir benzetme olmus :)

Nilhan'cim kolay benim yaptiklarim, borek bklava acamiyorum malesef bunlarla oyalaniyorum iste :) sen de yaparsin :)

Lama'cim ne sen sor ne ben soyleyim esim bazen batardik biz diyor sen anla artik :))

Seyhan'cim amazingden almistim :), cook tesekkur ederim.

Esra'cim sagolasin :)


Sezo'cum cook tesekkur ederim canim, inan ozenle hazirlaniyorum seviyorum misafirlerime degisik seyler yapmayi :)


Betul cok tesekkurler :)

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) said...

tereyağı çok orjinal bi fikir ellerine sağlık :)

Red Riding Hood said...

10 parmağında 10 marifet arkadaşım :) Çok güzel bir masa olmuş Şeyma,orda olmak istedim bir an :)

feray said...

Blogunu çok beğendim masan harika ellerine sağlık canım..
Bundan sonra takipimdesin..Sevgiler..

Zerrin said...

merhaba
Ben Kemal Paşalı biri olarak tatlı tarifine bayıldım hiç bu şekilde denememiştim ilk fırsatta muhakkak denemeliyim karamel lezzeti ve muhalllebinin çok yakıştığını düşünüyorum.Biz ya sadece şerbet ile haşlarız kaymak ile sunup yada sütlü şerbet ile haşlarız dondurma ile sunarız.Ellerine kolllarına sağlık. Tesadüfen rasladım bloğuna ve yazdıkların çok içten ve sıcak geldi çoçuklarının isimlerine ve kendilerine de hayran kaldım.Ellerin yüreğin dert görmesin allaha emanet olun şeymacım.