Friday, May 4, 2012

El acmasi tadinda hazir yufkadan borek tarifi ve Hidirellez'e iki gun kala





borek

 Iste kendini el acmasi sanan hazir yufkadan boregimiz,annemden almistim bu tarifi , haftasonu yapmak isterseniz belki, tarifi;

 150 gr tereyag
 1 su bardagi sivi yag
 1 sise soda,  bu ucunu mikserle karistiriyoruz.

  Yufkamizi  seriyoruz , karisimimizi suruyoruz  kenarlarini ortasi bos kalacak sekilde katliyoruz , yaklasik dort parmak kalinliginda , tekrar o kenarlarina da  suruyoruz  karisimdan, kare olan yufkamizin alt kismina  istediginiz harci koyuyoruz ( ben mercimekli patatesli karisim yaptim ve cok yakistirdim ), kenarlarini kivirip rulo yapiyoruz  eger karisim kaldiysa  uzerine suruyoruz, bir gece dolapta  bekleyince tadi daha guzel oluyor, ertesi gun isterseniz yumurta sarisini surup pisiriyorsunuz.Kat kat kiyir kiyir bir borek oluyor ,Afiyet olsun yapacaklara :)







 Pazar gunu Hidirellez, Hz Allah ,Hizir as ve Ilyas as hurmetine dileklerimizi  kabul eder insallah :) ayrica O gun Newjersey'de Turk festivali var,Mirzahan cok istiyor, hevesli kismetse gidecegiz cocuklar icin, neredeyse bir haftadir kapali ve yagmurlu olan hava insallah o gun gunesli olur :))

Herkese mutlu, huzurlu bir haftasonu dilerim.

13 comments:

Nilhan - Küçük Mucizem said...

ben daha önce senin verdiğin unlu böreği yapmıştım ve sonuç mükemmeldi. şimdi sıra bunda. ve kesinlikle katılıyorum yufka börekleri bir gece dolapta beklemeli.ellerine sağlık

dileklerin kabul olur inş. ii haftasonları Şeyma

ikibocekbircicek said...

patats mercimek karışımı ilk kez duydum deneme listesine aldım :)

buarada festivale de inş gidersiniz nede olsa güzel kareler bizimle :)
sewgiler

HEDEN said...

Ellerıne saglık canım,çok güzel olmuşlar.

gunlukcugum said...

Bizde gidicez insallah AMA hava pek acici durmuyor bugunden( AMA borek ic acici)

Taze Anne said...

Derin dondurucuya atacagim guzel bir fikir daha. Cok guzel gorunuyor seyma.

Aygül said...

Hidirellezde gul agacina bebek baglicam:))

Bir Terazi Kizi... said...

Ben tarifini vermeyecksin diye korkuyordum,gercekten ilginc bir tarif cünkü hazir gibi,anneciginede cok tesekkürler bu arada,seninde ellerine saglik,bizde onca güzel günden sonra bugün sogugu aldik yani,sevgiler canim...

nilay said...

Aldım tarifi
Çok da merak ettim
Ellerine sağlık bursa'dan sevgiler

Kuzu said...

Merhaba, kaç tane yufka kullanılması gerekli. Semra

New York'tan said...

ben 3 taneden yaptim Semra artti biraz hazirladigim karisim.

Anonymous said...

Ben Boregin yapilis kismini pek anlamadim :(
Birde borek pismeden once mi pistikten sonra mi kesilecek?
Tesekkurler

New York'tan said...

Isimsiz arkadas :) yufkayi tezgaha seriyoruz, kenarlarindan katliyoruz ice dogru, yaklasik bes parmak diyelim, kare gibi oluyor yufka,ortada bosluk kaliyor, katladigimiz kenarlara da suruyoruz harcimizdan, alt kenarina icimizi koyuyoruz kenarlarini hafif kivirip rulo yapiyoruz,bir gece dolapta bekletip, firina girmeden kesiyoruz.Insallah anlasilmistir, tekrar yaparsam boregi asamali anlatirim insallah.

Anonymous said...

cok tesekkurler,
Resimli gormek daha anlasilir olurdu evet ama bu haliylede anladim cok sagolun :)