Tuesday, June 12, 2012

Yasadigim muhitin insanlarindan kucuk kesitler





IMG_3140

Cocuklar sabah  kahvaltiyi erken saatlerde yapiyor  hafta ici, o vakitte cokta istekli olmuyorlar yemek icin, genelde tercihleri  misir gevregi oluyor ya da  ekmek ustu nutella, Ahrar'in nutella yeme kapsitesi oldukca yuksek,o kasik kasik  yerken corba kasigi ile hem de bizim midemiz kaldirmiyor :), bu ekmegi sabah Ahrar icin hazirlamistim,cok hosuna gitti.Okullar 27 haziran da kapaniyor New york'ta bu arada,daha on bes gunumuz var onumuzde.

 New york ta her ulkeden milletten insan yasiyor, hepsini gozlemleme imkanimiz oluyor haliyle, humanist bir insanim yaratilani severim yaratandan oturu, daha oncede  bahsetmistim benim oturdugum bolge Araplar'in yogun oldugu bir yer, komsularimda Arap  ama Misirli cogu, cok cocuklari var :) en az uc sanirim ustte sinir yok, ikiz binadaki Yemenlinin 8 tane cocugu var mesela, rahat insanlar, yemek dokulmus, batmis cok dert etmiyorlar,bizim gibi titiz degiller, cocukta rahat buyuyor haliyle :), sevdigim bir huylari gorunce  selam vermeleri, ben cok istesem de yapamiyorum ilk onlar veriyor her zaman :).Cinlilerde  var bu civarda ama  sayilari az, bu milletin insanlarini sevemedim,cikarci insanlar, bir evde uc dort aile oturduklarini biliyorum, az para vermek icin, tebrik edilecek ozellikleri erken yatip erken yatmalari, gun agarirken hepsi ayakta, yaslilari sabahin o saatinde parklarda spor yapiyor kendilerine ozgu hareketleri var, hepsi calisiyor  ozellikle yaslilari coplerden plastik topluyorlar, hepsini toplayip  ozel makineleri var oraya atinca  geri donusum parasi aliyorlar, ufak bir miktar ama  ne kadar topladiklarina bagli,  dedigim gibi caliskan insanlar  ve evlerine ayakkabi ile girmiyorlar asla, cevrelerine temizler, kapi onlerini  yikiyorlar  benim burada gorduklerim boyle ama Camii cevresinde lokantalari daha cok oldugu icin kokulari  mide bulandirmaya yetiyor.Envai cesit hayvan var yedikleri , boghh demek istiyorum ..

 Yunanlilarda hatri sayilir sayida bu cevrede,cok benziyoruz birbirimize, yemek kulturumuz neredeyse ayni, zeytinyaginda kavrulan sogan kokusu kesin onlardan geliyordur :)), dinlerine cok baglilar,kendi kiliseleri var mesela. Yahudiler bana yakin degil, bir donem oturdum onlarin arasinda, kapali kutular, kendi iclerinde yasiyorlar, disardan kimseyi kabul etmiyorlar, kendilerine ait okullari, hastaneleri, ambulanslari, bayanlara ozel spor salonlari yuzme havuzlari var, kiz ve erkek okullari ayri,asla beraber egitim gormuyorlar,dini egitim agirlikli okullari.Cok ilginc yasam sekilleri dinlerine sIkI sIkIya  baglilar, et ve sut urunlerini ayni yemekte kullanmiyorlarmis, ayni tencerede  pisirmiyorlarmis,daha bunun gibi  bir cok sey  var, bu bahsettigim yahudiler hasidik olanlar, hep siyah giyinen ve peruk takan bayanlari ve sakalli erkekleri  olan gurup :)

 Ruslara gelirsek bayanlari cok guzel  :)  cook alisveris yapiyorlar hem de en pahalisindan ama ne is yaptiklarini bilmiyoruz pek ortada gozukmuyorlar ,yani elinizle gosterip bu Rus diyemiyorsunuz :)

 Pakistanlilar ve Hindistanlilar  cok caliskan oluyor, cogu guzel yerlerde is alaninda, agir baharat kokulari ve sarimsak  mutlaka onlarin evinden geliyordur :)

   Iste boyle kisaca ozetledim bu civari ve yasayanlari :)

  Yeni bir dizi kesfettim, izlemeye calisiyorum firsatim oldukca, Downton Abbey,titanigin battigi donemde geciyor, zengin bir aile, buyuk bir malikane, bilmis bir kayinvalide, Amerikali bir es, bir suru hizmetci ,uc tane kiz evladin  etrafinda gelisen olaylari ele alan bir dizi, o donem filmlerini seviyorsaniz , bunu da seversiniz eminim :)

   
 Cocuksuz  iki bucuk saatim var hafta ici, bugun esim de evdeydi, beraber yuruyus yaptik :)
  

IMG_3147

16 comments:

fattosh said...

Downton abbey cok guzel bir donem dizisi heyecanla eylulu bekliyorum ..
Guzel ozetlemisin diger milletten insanlari

ikibocekbircicek said...

özetler güzel .. nutellalı ekmekten bile daha çok canımın çektiği çocuksuz yürüyüş karesi oldu :( benim tırtıl yürüse hatta koşsa .. biz arkada o önde sahilde yürüsek ...

Mutfak dili said...

Seyma Hanim cok guzel ozetlemissiniz. Yahudilerin et ve sut urunlerini ayni yemekte kullanmamalarini hatta bunun icin evde ayri iki bulasik makinesi bulundugunu duymustum bizim Amerikali hocadan. Duyuca espiri yapmistim. Hadi disarida birlestirmiyorlar mide de nasilsa birlesiyor ayirsinlar bakalim..)
Cok sacma bulmustum ama onlara gore kural.
Ruslarda cok kapali millet. Ne yaptiklarini demezler. Nazara cok inanir onlar..

Son resim de cok guzel.. Iyi gunler Sevgiler..

Aslı said...

Farklı kültürleri yakinen tanımak, bilmek, görmek harika bence. Sanırım beni en çok şaşırtan Çin'liler oldu, hiç öyle yaşadıklarını düşünmezdim :)

sezobigo said...

hıııı demek öyleler bilgi edinmiş oldum sayende:)
son resim çok güzel ayrıca:)

our twins of N.Y./SEYHAN said...

Cok guzeel ozetlemissin Seyma'cim.
Ayakkabilarin cok sirin:)
Ahrar'in kalp seklindeki nutellali ekmeginden bir isirik alip, kaciyorum:)

kiymetligunler said...

Ozete bayildim ortmenimmmm:)) Ayakkabilar hosuma gitti, bende burdan bakayim:))

ZEYNEP said...

Evet çok iyi bir gözlem olmuş.Bir sürü milleten insanla yaşamak da güzeldir herhalde.İnsanın bilgisini ve hoşgörüsünü hatta kendi milletine sevgisini artırır diye düşünüyorum.Katılıyorum; son kare çok hoş:)

New York'tan said...

Fatma'cim ben de begendim 1. sezondayim henuz :)

Iki bocekbir cicek, az kaldi insallah zaman cok cabuk geciyor :)

Mutfak dili daha neler duydum da buraya yazilmaz:)

Asli'cim cinlileri burada tanisan fikrin cok degisir eminim :)

Sezo'cum sagolasin :)

Seyhan'cim tesekkurler :)

Kiymet'cim esim de bana ogretmen hanim diyor yaaa :)) sagolasin daha guzelleri sizin olsun, spor ayakkabi iste .

Zeynep'cim kesinlikle haklisin ah Turk'um insani diyorsun bazi seyleri gorunce :))

gunlukcugum said...

Keyifle okudum seyma ) ... Ne ilginc bir sehirde yasiyoruz!))

LaMa said...

cami etrafindaki cinlileri bolcaa gordum, sahidim!
bu yaziyi onceden okumus olsam hazirlikli gelirdim. kismet bir sonrakine olsun

firdevs said...

her bulduklarini yiyen cinlileri ben de sevemedim . haklarinda tek bildigim sey yemek kulturleri bu arada :p

cezayirlilerin ve faslilarin baharata ve sarimsaga duskunlukleri olduruyor beni :) yanlarinda gecerken bile baharat kokuyor :p

bizim cocuklarda bir bardak sutle nutellali ekmek yiyorlar . avrupa bebeleri nolcak :p biz okula giderken mutlaka cay icerdik ? :))

birMisafir said...

bahsettigin diziyi cok merak ettim. baktim, bizim burda 2013`den itibaren yayinlanacagi söyleniyor... da, kesin tarih yok tabi. gelmis gecmis en iyi tv dizisi olduguna dair bir sürü yorumlar okudum dün. ödüller almis cok cok :) bende merakla bekliyorum bakalim...
orda yasayan ve yasananlarla alakali izlenimlerini büyük bir mutlulukla ve ilgiyle okudum :) dahasini da bekleri(z)m:) gelip kendi gözlerimizle görene kadar böyle idare edelim artik :))
Allahim tez zamanda,en hayirlisindan, 2-3 sevdigim insanla birlikte NYC`ye güzel bir tatil nasip et sen. AMIN! :D

serin ve yagmurlu almanya`dan selamlar :)

iremmiss said...

çok güzel anlatmışsın. Ah o nutellalı ekmek yok mu gerçekten kalbimi çaldı :)

SemraM said...

Guzel yazi..paylasim icin tesekkurler..ben de nj de kore semtinde oturuyorum..farkli kulturleri gozlemlemek keyifli oluyor..sevgiler..

New York'tan said...

birmisafir insallah diyorum :) gezilecek sehir seversin eminim :)

Iremiss :))

Semra'cim haklisin her cesit milletten insanla beraber yasiyoruz:)

Firdevs sevmezsin inan bana cinlileri :)

Lama'cim senin icin sok olmuatur anliyorum seni herkes oyle oluyor ilk gorunce :)

Aynen Emine :)