Wednesday, July 25, 2012

New York'ta ramazan nasil gecer ? ve Valizimi Kaybeden THY

cami

Merhabalar diyerek basliyorum :), ramazani serif oyle dolu geciyor ki internete pek firsatim olmuyor, New york ta ramazan nasil gecer, anlatmak istiyorum size.

  Bana sorarsaniz Turkiye'den daha zevkli, gucenmesin Tr'dekiler ,ama oyle :), tabii aile ile acilan iftar sofralari haric, onun yeri ayri.

  Iftarimizi camide yapiyoruz, cami de her gun iftar veriliyor tum muslumanlara  acik, Turk'lerin yani sira Arap ve Pakistanli cemaati de var.Aksam namazi kilindiktan sonra yemege geciyoruz, bayanlar bolumu yukarida, erkekler asagi katta, yemekleri asci pisiriyor, arkadaslar servis yapiyor,hepimiz yardimci  oluyoruz yemek servisinde,corba, etli yemek- pilav- salata  her gun cikiyor, masada ise hurma-baklava, meyve ve icecek  mutlaka oluyor.Iftari arkadaslarla beraber yapmak cok keyifli, evden gelen yiyeceklerde oluyor, mesela dun aci biber vardi sirke soslu, bugunde biber kizartmasi :) 
  Iftar ve teravih arasi yaklasik 2 saat , bu arada masalar toplaniyor, temizlik yapiliyor, cay fasli oluyor mutlaka :) derken sohbet basliyor Teravih  namazina yakin, sonrasinda okunan Yatsi ezani ile Teravih namazi eda ediliyor, cocuklarimiz oyun odalarinda oynuyor namaz esnasinda, en sevdigim ozelligi bu camimizin, Tr'de olsam cocuklarimla camiye gidemem kucuk olani ile ozellikle ses olmasin , cemaat rahatsiz olmasin diye,cocuklarda malum iki kisi olsalar hemen sesler yukseliyor.
Olmuyor mu hic cocuk sesi bebek sesi, oluyor  ama tolere ediliyor :)

  Gunduzleri mukabeleler var, katilmak isteyenler icin,Kuran-i Kerim ziyafeti yasamak isteyenler icin.

  


yemekhane



Bayanlarin yemek hanesinden bir kare

  






yemek

Dunun Iftar yemegiydi bu fotograftakiler :)










IMG_4014

Ramazan oncesi Esra ve Seyhan ile blog bulusmasi gerceklestirdik, Timesquare'de, Esra'nin hediyesi bu ayna cok tesekkur ederim buradan tekrar cantamda yerini aldi hemen :))

  * Telefonum tamir oldu , kavustum kendisine :) bu iyi haber.
  *Kotu habere gelince Ailemin arkadasimla bana yolladigi valiz Turk Hava yollari tarafindan kaybedildi, yaklasik 10 gundur ses yok, hala bekliyorum, maddi manevi benim icin degerli burada bulamadigim esyalarla dolu idi ici, on iki senedir ucuyorum Thy ile, her reklamini  gordugumde Times'da gururlaniyordum ama bu olay guvenimi cok sarsti, insallah en kisa zamanda sag salim  bulunur, kavusurum valizime diye dua ediyorum....
 

16 comments:

5n 1k 1ş said...

Oradaki ramazan'ı oyle guzel anlatmissiniz ki benim de orada olasim geldi...

Limon çiçekleri said...

Ne güzelmiş öyle Şeymacığım Ramazanınız.İmrendim..Heleki dünkü yazdığım yazıdan sonra üstüne tuz biber olmuş:)Valizinde bulunur inşAllah arkadaşım..

ZEYNEP said...

Aaaaa çok özendim.Maşallah ne güzel birlikteliğiniz var.Allah bozmasın, bize de nasip etsin.Gerçekten burda teravihe gitmek mümkün değil.Benim üç oğlum var maalesef eşim camiye gidiyor ben evde onlara bakıyorum.Eh onlar büyüyünce artık.Kısmetse tabi.Peki Müslüman olmayanlar nasıl yaklaşıyor Ramazan'a?Ya da farkındalar mı Müslümanların Ramazan diye bir ayı olduğunun ve bu ayda oruç tuttuklarının?Valizinizi bulursunuz inşaallah.Selametle...

havva said...

hayırlı Ramazanlar valiziniz inşaAllah tez bulunur.

ice tea said...

cok hosuma gitti Ramazanda boyle bir ortam bulabilmissiniz hemde yurtdisinda ne guzel.
valizinize de uzulmeyin derim bizim arkadasinda baisina geldi cok bekledi en sonunda bulup veriyorlar yada ucretini veriyorlar ama ben bulunucagini umit ediyorum. hayirli ramazanlar

gunlukcugum said...

Evet amerikada ramazanlar guzel AMA turkiyedeki ezanIn yankilanmasi sicacik pide kuyrugu tatli telaslar inanilmaz guzel.. Ben turkiye ramazani derim.. Insallah tez vakitte valizin bulunur... Birseye ihtiyacin olursa mail yazman yeterli

our twins of N.Y./SEYHAN said...

ne guzel anlatmissin be Seyma'cim...

Valizin bulunmazsa parasini veriyorlarmis. Ama senin beyan ettiginin ucte birini diyorlar. ona gore:) Ama gonul bulunmasini arzu eder, insallah...

New York'tan said...

5n1k1s insallah bir gun kismet olur, orucunu Fatih camiinde acmak :)

Havva'cim cok zevkli ve huzurlu ramazalar burada yazina bakicam birazdan bloglari gezemedim bu aralar.

Zeyneo'cim insallah,teravih namazini camide kilmak gibisi yok evde o huzuru bulamiyorum ben, o yuzden onemli benim icin :))

Yabancilar cevresinde muslumanlar yasiyorsa biliyordur yoksa bilmezler, ama bir de su var sadece ramazan bayrami tum haber ve dergilerde gecer kurban bayrami degil, bildikleri tek bayramimiz o buradakiler icin.

Havva'cim tesekkurler, insallah diyorum :)

Icea tea insallah o kadar cok beklemistim ki,cok uzuldum hala gelmemesine elime.

Emine'cim camide kilacagim teravih namazini sicak pideye tercih ederim inan :)) benim icin onemli , belki bir iki sene cocuklar buyuyunce Tr'de daha zevkli olur insallah .

Seyhan'cim gozlerim ariyor seni camide bir gun iftara gel insallah.
Bulunsun insallah valizim, parasinda degilim inan annemin umre hediyeleri de onun icindeydi. dua ediyorum elimden baska bir sey gelmiyor malesef.

esra yerebakan said...

İnsallah valizin bulunur Seymacim gerçi on gun Cok uzun Bır sure:( Jersey deki camilerde de boyle iftarlar oluyor ama henüz gidemedim malum doktor eşi olmak ve vakitsizlikten sosyallesememe durumu:( Cok istiyorum ama olmuyor ya oncesinde is var ya hemen ertesinde
Bukucucuk hediyeye verdigin deger için Cok teşekkür ederim buluşmaların devamını sabırsızlıkla bekliyorum

Deli Anne said...

ay canım ya, hayırlısıyla bulunsun ve sana gelsin valizin Şeymam.. ve ne güzel sahiden sizde Ramazan..

Burda da benzer birşey yapmaya çalışıyorlar, bakalım inşallah our da bizim de muhabbetle geçer Ramazanımız.

Alice said...

harika gerçekten, çok özendim, orda olmak isterdim. camilerde çocuk odalarının olması ne kadar güzel! türkiyede bir tane bile öyle cami yok. dua edin gelmek isteyenlere de.

sezobigo said...

ayy ne güzelmiş çok hoşuma gitti benimde.
valizin umarım bulunur ne can sıkıcı bir durum ya:(

aylin said...

öncelikle böyle dolu dolu güzel bir ramazan geçiriyor olmanıza çok sevindim uzaklarda...
ve de çok geçmiş olsun umarım bulunur ve sorun çözülür:(

sirinanne said...

Yurt dışından böyle haberler almak çok güzel.

Allah kabul etsin.

hilal said...

sanada hayırlı ramazanlar şeymacım..uzun zamandır bloglardan uzaklaşmıştım..esrayla görüşmeniz beni çok mutlu etti..

opüyorum

deren said...

Hayırlı ramazanlar şeyma,ne güzel anlatmışsın benim de orda olasım geldi:) Burdaki türklerden haberim yok ama bir camimiz olmadığı için birşey yapıldığını sanmıyorum.Bavula gelince ne denli kıymetli olduğunu anlayabiliyorum,dilerim eline ulaşır...