Thursday, August 2, 2012

Ramazan ve Tatlilari

gul

   Ramazani serif oyle hizli geciyor ki, sahur ve iftar arasini yasarken uzun gibi gelirken gun bitince ne cabuk bitti diyorum.

 Balkonda yetistirdigim gulum, boyle acti, sevindirdi bizi :) oyle guzel kokuyor ki ..



rain

Bu kare bugunden,cok siddetli yagdi,su baskinlari olmus malesef.

milkshake

Evde kararmis muzlarim vardi,kimse yemek istemedi ben de milkshake yaptim,dondurma (vanilyali),muz, biraz sut ve seker ilavesi ile karistirdim blendarla.tadi cok guzel oldu.

ayva

Iftarlari camide yapsakta teravih sonrasi eve gelince tatli krizine giriyoruz :),gecen haftalarda ayva bulmus esim manavda, bir kis boyunca yapmadigim ayva tatlisini yazin yaptim, rengi biraz daha acikti, yuklerken daha koyu cikmis, tarife gelirsek 3 adet ayvamizi soyup ikiye kesiyoruz,cekirdekleri biriktiriyoruz, limonlu suda bekletirsek kararmiyor ayvalar, genis bir tencereye ayvalari kesik kisimlari uste gelecek sekilde yerlestiriyoruz,cekirdekleri esit sekilde koyuyoruz oyuk kisimlarina  sonra iki corba  kasigi seker gezdiriyoruz her ayvanin uzerine, yarim su bardagi suyu ekliyoruz tencereye , su kaynayana kadar harli kaynadiktan sonra kisik ateste  yaklasik 1 saat pisiriyoruz.
 Not. Cekirdek ayvanin rengini veriyor, ne kadar cok cekirdek o kadar koyu renk demek.


supangle

Dun evde iftar yapmaya karar verdik iftara 3 saat kala, pratik tatli yapmam lazimdi, supangle geldi aklima, cocuklar cok seviyor cikolatali tatlari.


Mutlu huzurlu gunler diliyorum hepimize.

7 comments:

Şule said...

Ellerine sağlık canım...özellikle shake çok hain görünüyo ;)

Deli Anne said...

maşallah, maşallah, maşallah:)

LaMa said...

ben de otomatik cikolatali puding makinesi gibi oldum bu aralar, birazdan yine yapacagim:)

sirinanne said...

Ben de çok seviyorum çikolatalı tatları :))

ice tea said...

genelde ayva marmelati yapmak icin kullanirdim bu tarifi de denemek istiyorum cok kolay vede hafif duruyor.

our twins of N.Y./SEYHAN said...

Seyma'cim bende bugun ayva gordum aklima ayva tatlisi geldi, yarin ki misafirlerime yapmayi dusunuyorum, bakalim:) Ama ben ginger ve cinamon stick de koyuyorum, cekirdekleri bende atmam jole kivaminda olmasini sagliyor. Seninkiside cok guzel gorunuyor, ellerine saglik...

Nilhan - Küçük Mucizem said...

bayılıyorum pratikliğine ve yaptığın şeylere. damak tadımız çok uyuyor seninle. ellerine sağlık.