Thursday, September 27, 2012

Sonbaharin Ilk kahvalti daveti ve Suslu Tiramisu tarifi


masa1

Sonbaharin ilk kahvalti davetini dun gerceklestirdik, okullar tatildi( Ny'un bitmeyen okul tatillerinden :), herkesin evde olacagini hesaba katmamis olup  paniklesemde yetistirebildim hazirliklarimi.


peynir

Peynir tabagimiz,bir degisiklik yapip peynir toplarini denedim, yumusak beyaz peyniri catalla ezip yuvarladim,corek otuna,kirmizi bibere ve kekige buladim.Sert peynirle yaparsaniz icine labne ilavesi ile yumusatabilirsiniz.


sofra4

Mozarellali uzumlerimiz, kalpli tereyaglarimiz.

pasta

Tiramisu, Mutfak dili'nin benzetmesiyle  gelin oldu :), Instagram'da tarifini isteyenler  icin iste tarifi:

Kedi dili Tiramisu
bir paket kedi dili
1 corba kasigi nescafe
1 su bardagi su
4 su bardagi sut
4 corba kasigi un
1 yumurta sarisi
1 su bardagi seker( agziniza cok seker tadi gelmiyor, biz ailecek cok sekerli tatlari sevmiyoruz)
damla sakizi( istege bagli)
labne peyniri yaklasik 200 gr.
Kakao uzerini suslemek icin

Yapilisi:
1.Muhallebi icin, sut, yumurta sarisi,un ve damla sakizini, muhallebi kivamina gelene kadar  pisiriyoruz, pistikten  ilk sicagi gittikten sonra labneyi ilave edip karistiriyoruz, ister mikser ister cirpici ile.ilimaya birakiyoruz muhallebimizi.
2.1 su bardagi su ile 1 kasik nescafeyi karistirip, nescafemizi hazirliyoruz, kelepceli kalibin kenarina koyacagimiz kedi dili biskuvilerinin tek tarafini, neden tek tarafi derseniz, kelepceli kalibi tutmasi icin, nescafeli karisima cok az degdirip batirip, kalibin kenarina diziyoruz,( kenara dizdigim kedi dillerinin boylarindan kesiyorum biraz kaliba buyuk geliyorlar, iceri kivrilmasinlar diye ),kalibin tabanina cok az kremamizi suruyoruz, nescafeli karisima kedi dilinin her iki tarafinida batirip yerlestiriyoruz( kalibin icine koydugum kedi dillerini biraz daha fazla tutuyorum karisimin icinde)
2.muhallebi  bitene kadar bir kat kedi dili, bir kat krema olacak sekilde yerlestiriyoruz, 3 kat yaptim bu pasta icin, tercih size kalmis, en ustte krema olacak sekilde bitiriyoruz pastamizi,bu hali ile  yaklasik 7 saat,en guzeli bir gece dolapta bekletiyoruz, kedi dili, bir gece beklerse, nemleniyor, sertligi gidiyor.Krem santim vardi evde, kremanin uzerine surdum siz koymayabilirsiniz, servise yakin kakaoyu  serpelim muhallebimizin uzerine, kelepceli kalibimizi yavasca cikaralim, kurdalemizi baglayalim, ve pastamiz servise hazir :)

Bu tarifede bakabilirsiniz.



IMG_5541

IMG_5536


Tereyaglarinida boyle buz kaliplarinin icine eritip, koyuyorum, suslu tereyaglarim oluyor :)


 Dunki misafirlerim ilk defa geldiler evime, Tr'den geldikleri icin konu buradaki evlerden acildi, kucuklugunden, dolaplarinin azligindan ( Ny icin konusuyoruz),mutfagim kucuk benim, dolaplarim cok az,mutfak esyasi alirken mutlaka dusunurum,kullandiklarim hep bir takim, ikincisine yer yok evde,gonul bu her gordugunden istiyor :), insallah dua ediyorum Hz. Allah isteyen herkese genis, ferah evler versin, agiz tadiyla,mutlulukla oturalim :)

26 comments:

Nilhan - Küçük Mucizem said...

Şeyma tabaklarına bayıldım. Çok güzeller. Peyniri ben de deneyeceğim.
Tiramisu benim ilgi alanıma pek girmiyor. Olursa affetmem ama ben hiç yapmadım
Çok güzel sofralar kuruyorsun demiştim değil mi :D

Kız Kardeş Derya said...

Sen ne kadar marifetli ve mis gibi sofralar hazırlıyorsun canım vallahi maşallah sana.. Ben Trdeyim ama mutfagım küçük dualarına iiçten bir amin!! Ellerine sağlık sevgiler..

firdevs said...

sofra harika :) ben de tabaklarina bayildim :)) insallah bir gun beni de davet edersin :p

chfashiontrend said...

ne kadar hoş bır masa ..bayıldım ...kalplı olanlar tereyagı sanırım :)harika hepsi...tarıfı deneyeceğim...sevgiler

our twins of N.Y./SEYHAN said...

ellerine saglik... harika gorunuyor:) bu arada tabak ve cay fincanlarini gule gule kullan...

ice tea said...

sofra her zamanki gibi yine harika. peynir toplarini cok beyendim.Tabaklarinida ayrica.

gözlüklüşirine said...

Her şey harika görünüyor, elinize sağlık :) Acıktığım geldi aklıma, en iyisi kalkayım bilgisayarın başından :)

Swotpisces said...

süper bir sofra olmuş, elinize sağlık...

Rabia said...

Hersey harika yeni deniyecek tarifler :)
Yalniz tabaklarin bir ayri guzel markasini istesem ayip olurmu :)
Rabia

Deli Anne said...

hiiii.. pasta gelin gibi olmuş yahu:)

InceBelli said...

Ben gelin tiramisuyu her yerde gorurum ama, hic denemedim.
Aklima su konu takilir.
Kedidilinin dert hali biraz degisik oldugundan, yani normal biskuvi gibi olmadigindan, tabaga alininca yeniyomu:)
Siz sadece bir tarafini islatiyorum demissiniz. Ice , kremaya bakan tarafini mi islatiyorsunuz, yoksa disa bakan tarafini mi
Ay nolur bu derdime bir derman olun, yoksa catlicam meraktan:)

New York'tan said...

Nilhan'cimcok tesekkur ederim :),tiramisu bizim evde cok seviliyor, hafif oldugu icin tercihlerim arasindadir.

Derya'cim seviyorum canim ya boyle ugrasayim, hosuma gidiyor :) Amin insallah cumlemize diyorum .

Firdevs'cim insallah dunya kucuk neden olmasin :)

Chfashiontrend evet tereyag onlar :) insallah memnun kalirsin.

Seyhan'cim ice tea gozluklusirine cok tesekkurler, tabaklarin yeni oldugu cok mu belli yaa :)

swotpiches , Mumine'cim thanks :)

Rabia'cim cok tesekkurler :)), tabaklar lenox.

Ince belli, kedi dili islatilinca yumusuyor kek gibi oluyor ozellikle bir gece beklerse :)

Disa bakan kismini islatiyorum ki kalibi tutsun yoksa yapismiyorlar kelepceli kaliba , insallah yardimci olabilmisimdir :)

dilek said...

yine içim açıldı, maşallah ne güzel bir sofra olmuş...tereyağı fikri süper ilk fırsatta yapmak lazım....sevgiyle:)

sezobigo said...

şeymam süpersin süper ne diyeyim pasta için sağolasın duana da amin diyorum.bu arada o ne güzel tabaklar yahu bayıldım bayıldım ordan mı aldın buradn mı?

neval said...

Sofra her zamanki gibi özenilesi sevgili Şeyma ve umarım tabakların Türkiye'den alınmıştır:)

LaMa said...

hep ayniyorumu yapmakan biktim ama ne yapayim #tutuMasAllah :0 gercekten ic acici:)

esra yerebakan said...

Maşallah hayranlıkla takip ediyorum seni harikasin ellerine saglık ;)

Anonymous said...

Seymacim sofran cok guzel ellerine saglik. Tabaklarin aynisindan ben de alip gonderdim Turkiye'ye:) ins orada beklerim kahvaltiya:) Selamlar...
Beyhan

New York'tan said...

Dilek'cim tesekkurler.

Sezo'cum cnm sagolasin, tabaklar buradan, Tr'de de vardir mutlaka.

Neval'cim cok tesekkurler :), tabaklar Lenox'un, Tr'de vardir mutlaka.

Lama'cim utandirma beni :)

Esra'cim opuldunuz :)

Beyhan'cim cok sasirdim yorumu gorunce sevindim ayrica :),Tr'e donus mu var yoksa, insallah tabii ki senin elinden yapariz kahvaltimizi :)

Mutfak dili said...

Canim ellerine saglik olsun.
Sofra 10 uzerinden 100 olmuş.
Hepsi cok guzel.
Ayrica Gelinimiz cok guzel.
Damat begenmistir eminim :)
Tabaklarini da gule gule kullan.
Peynirli toplara bayildim pratik ve guzel görüntü. Sevgiler hayirli gunler canim


NasılAnne said...

biz de ailece cok sekerli tatlilari sevmiyoruz, denedim ve tadini cok begendik, bu hafif ve lezzetli tarif icin tesekkur ederiz :) yalniz burda bazi markalarin kedidili paketleri 24'lu oluyor. onlardan 2 paket kullanmak gerekebilir. sadece kalibin kenarina 24 tane falan gidiyor cunku, belirtmeden gecemedim...

deren said...

Aman şeyma,Yurtdışında gönlüne göre ev bulmak hayaldir,şimdiki evinden memnunsan hiç yerinden oynama,varsın mutfak dolabın da küçük olsun:)

Newyork'tan said...

Nasilanne begenmenize sevindim,hklisin kenarlarina kedi dili cok gidiyor,benim aldigim paketler 48lik :)


Deren oyle tabii,evimden memnunum sadece mtfagi biraz daha buyuk olsa daha guzel olacakti :)

Anonymous said...

Seymacim bloguna daha once de yorum birakmistim arada kaynadi herhalde. Ziyaret ediyorum seni cok guzel yaziyorsun devamini bekliyoruz:) Tr'ye donuyoruz ins 1-2 ay icerisinde. Orada bekliyorum artik ins. Selamlar...
Beyhan

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI said...

Allahımmmm, biz de bir NY yapsak mı napsak :) Ne iyi olurdu, masaya bak...
Herşey harika...

Acemi terzi said...

baa-yıl-dım ama herşeye bayıldım. tereyağlarına üzümlü mozarellalara gelin tiramisuya hepsine ama hepsine:)