Thursday, October 4, 2012

Basi tatli sonu Sitemli bir yazi bu

Bu hafta evdeydim diyebilirim Ahrar'i okula goturup getirmek disinda bir sey yapamadim, ne programlara, ne de davetlere katilabildim, Ahrar ve ben de soguk alginligi vardi, bitkisel tedavilerle gecirdik sayilir, yagmurlu nemli bir hava vardi bu hafta, camasir bile  kurutamadim :).

leaf

Okul sonrasi park cok yakin ugruyorum bazen, yuruyorum, ogle vakti olunca kuslar sincaplar ve  tek tuk insan karsiniza cikiyor.

berry


toy

Ahrar'in eserleri, okuldayken nasil bir sessizlik evde anlatamam :)

turta


Elmali Turta  ( Mutfak Sirlari'ndan ) Tarifini isteyenler icin;

2 yumurta
1 su bardagi seker
150gr tereyagi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldigi kadar un

Elmali harc icin
5 adet tatli elma
4 kasik seker
1 tatli kasigi tarcin
1 su bardagi cekilmis ceviz ya da findik

Genis bir kapta hamur malzemelerini karistirip, pogaca hamurundan birazcik sert hamur elde edelim, bu hamuru ikiye ayirip biri digerinden buyuk olacak sekilde ayarlayalim.( uzerindeki seritler icin kucuk olan hamur).

Elmali harc icin, elmalarin kabuklarini soyalim, teflon tavada seker ve tarcin ilavesi ile suyunu cekene kadar pisirelim, sogumaya birakalim.

Kelepceli kaliba ayiirdigimiz hamur parcasini oklava ile genisleterek yerlestirelim, elinizlede yapabilirsiniz ben duzgun olsun diye oklava kullandim, catalla tabanina delik acalim.Soguyan elmali harci yayalim.Seritler icin ayirdigimiz hamuru, oklava yardimi ile yarim sanrim kalinliginda acalim, uzun seritler elde edelim, uzerine kare olusturacak sekilde yerlestirelim.180 derece firinda uzerin kizarana kadar pisirelim.

  Elmali turtayi, tarti, kurabiyeyi, keki ,kisaca elmadan yapilan her tatliyi cok severim,bu turta tarifi favorim oldu, Mirzahan okula goturmustu dun snack time icin, arkadaslari istemis cok begenmisler tadini, onayi aldik bir cok kisiden :)


1dilim


IMG_5677
Bu mucverleride fikir amacli paylasiyorum, Mutfak Cin'in de gormustum, mucveri muffin kalibinda pisirmis ben de tart kaliplarinda firinda pisirdim,borek gibi oldu.


  Ve sitemim Turk Hava Yollarina, reklamlarini gorunce internette sinirlerim geriliyor, valizimi kaybettiler 3 ay gecti uzerinden,bulunamadi, tazminat vermeye karar verdiler,valizimin degerinin ucte biri bir rakam, onuda bir aydir veremediler,arkadasim getirdigi icin  valizi o ilgileniyor sagolsun da ben olsam her gun taciz edecegim, gerek maille gerek yuz yuze, AMAN SIZ BUYUMEYIN  REKLAMLARDA ANLATTIGINIZ GIBI AMAN ,SIZ DAHA ELINIZDEKILERE SAHIP CIKAMIYORSUNUZ,  MUSTERINIZLE ILGILENMEKTEN ACIZSINIZ,YAZIK SIZE...

14 comments:

Nilhan - Küçük Mucizem said...

Geçmiş olsun Şeymacım. Tart da nefis görünüyor.

Son reklamı çok sevdim ben ama maalesef geçenlerde benim de sinirlerimi allak bullak eden bir sorun yaşadık THY de. ve o kadar basit yaklaşıyorlar ki olaya, insanın kaş göz yarası geliyor.

MaceraperesT said...

masa örtüne bayıldımmm...örneğini alabilir miyim ki?

firdevs said...

her zaman oldugu gibi fotograflar yine harika :)

Mustafa evde olmadigi zaman bizim evde cok sessiz olabiliyor :))))

valizin icin cok uzuldum :( benim esimde TRden gelirken valizi kaybolmustu . icinde bekledigim siparislerim oldugu icin cok uzulmustum . bir hafta sonra valiz gelince cok sevinmistim . yine de umut kesilmez , bakarsin valizin bulunmus :)

New York'tan said...

Kucuk mucizem inan o istek bende de var hem suclu hem guclu edasindalar :)


Maceraperest masa resmi yok ki hangisi derken legolu resimdekini bahsettigini anladim,ben anlmama ama istersen fotografini cekip mail atabilirim sana.

Firdevs'cim tesekkurler :)

insallah inan bekliyorym bir gun surpriz yapip gelsin diye :)

Deli Anne said...

sonu bütün huzuru aldı:( iyi biliyorum artık kayıp duygsunu:(

sevilay said...

teşekkürler caım tarif için.Çok zor bir durum ya bide ailenin gönderdikleri varmış ya içinde çok üzüldüm:(Maddi değer gelirde diğerleri ne olacak...

deren said...

Sonuna kadar haklısın Şeyma...Evet Thy ülkemizin en büyük şirketlerinden,yurtdışında gurur duyuyoruz ama bu kadar çok dile getirilen hatalarını nedense bir türlü düzeltemiyorlar...Aynı şey rötarlar için de geçerli.Sadece övünmekle olmuyor,biraz daha özen lazım...Eşimin bavulu bir keresinde 4 ay sonra elimize ulaştı biliyormusun,sen yine de umudunu kaybetme.Bu arada bavul üstünde isim -telefon varmıydı?

gunlukcugum said...

Gecmis olsun seyma gozum aradi seni) Kendine iyi bak...
Son paragrafi seni soylerken hayal edemiyorum)) sakin bir insansin ondan)

gunlukcugum said...

Macaraperest ahrarin eserlerindeki ortuyu sordu sanirim seymacim..

LaMa said...

baslikta sitem gorunce sasirdim , senin gibi pozitif birisi kime sitem etmis ki diye:)
valiz kayibi cok acidir, Allah vermesin.
verdikleri para fiz bir miktar sanirim. zaten icindekiler para ile telafi edilemeycek seyler , o kadar emek, sevgiyle hazirlanmis, ABDde yuzler dolar versen bulamayacagin
ay pardon ben de moral verecegime, yangian korukle gidiyorum:)
kurabiyenin sonucunu bekliyorum canim

siyahkuğu said...

Geçmiş olsun canım, havalardan sanırım bende de biraz kırıklık var hastamı olacağım ne?
turtadan bir dilim yesem belki hasta olmam:)))
Annem biz küçükken yazları bize aman okullar açılsa da kurtulsam sizden derdi:)) üç kardeş evi öyle çok dağıtırdık ki:)))

ice tea said...

Can sIkIci br durum anliyabiliryorm bende arkadasla bir kere getirtmisdm kendimce onemli seyler,aytel kursileri okuyup duruyrdum kaybolmadn gelsin diye aklim hep valizimde idi gelene kadar. Kismet diyelm olan mala gelsin canden kayip gitmesinde uzulmeyin..

NasılAnne said...

elmalı turtanın tarifinde un yok mu, ben mi göremedim :)

büşra said...

görseller süper yine :)
sıkma canını, size bir şey olmasın...