Sunday, October 21, 2012

Simit Tarifini Denemek Isteyenler Buraya Gelsin

Evet ilk olarak denedigim ve cok begendigim sizden de istek alan Simit tarifi ile basliyorum

simit1

 Simit ( Mutfak Sirlari'ndan )

Malzemeleri

1 su bardagi su
1 cay bardagi sivi yag
1 cay bardagi sut
1 adet yas maya ( ben 1kasik kuru maya kullandim)
 1 tatli kasigi seker
 1 tatli kasigi tuz
 2 yemek kasigi sirke
 4,5 su bardagi un (3 su bardagi un bana yeterli geldi)
 simitin uzerin icin susam ve pekmez

 zeytin, peynir, kasar, sucuk ici  icin.

Yapilisi;
1 su bardagi ilik suyun icinde, kuru maya ve sekeri karistirip yaklasik 10 dakika bekleyelim,kabin icine unu alalim, ortasini acip hamur malzemelerini ekleyerek yoguralim, oldukca yumusak bir hamur yaptim ve dedigim gibi 3 su bardagi un bana yetti, Amerika'daki unlar Tr'le farkli soyleyim.Yarim saat hamurumuzu dinlendirelim.
 Portakal buyuklugunde bezeler elde edelim, unlanmis tezgahta birer santim acalim, icimizi koyup dikdortgen sekilde kapatalim. Pekmezi su ile karistirip simitleri once pekmezli suya sonra susama batiralim, tepsiye aralikli dizip bir 15 dakika daha mayalandiralim sonra uzeri kizarincaya kadar pisirelim.

 Simdiye kadar simit denemelerim oldu,bu tarifi tek gecerim, Turkiye'dekiler icin cazip degil biliyorum disari cikip alma imkanina sahipsiniz ama  benim gibi cok seven ve burada bu tadi arayan  biriyseniz bu tarif size gore :)



Cuma gunu sabah misafirlerimiz vardi esimin arkadaslari kahvaltidaydi, hava yagmurlu karanlikti , cektigim fotograflar hep karanlik cikmis, acele ile cektim zaten hepsini :), bir de kardesinin Canon fotograf makinesi ile cektigi fotolarin hepsi bulanik cikan kisi olarak tarihe gecmisimdir eminim :)

PicMonkey Collage


PicMonkey Collage1

Iki yeni tat, taze mozarellali salata ve garlic bread ( sarimsakli ekmek), Mirzahan o kadar cok sevdiki uc gundur bu tarifi yapiyorum kahvaltiya :)

biber

Bugun cocuklarin bayramliklarini almak icin disardaydik, ilk defa erkek annesi olarak zevkle alisveris yaptim cunku magazalarin erkek bolumu rengarenk :)

 Yolda gordugum sus biberi buketi, sevdiklerine cicek niyetine goturuyor insanlar sanirim, Instagramda epey taliplisi cikti, sahsen istemezdim bana hediye gelsin bu biberler :))
KIDDOS

My Boys :)

 Bayrama son uc gun insallah...
 

12 comments:

Tuba Taka said...

Allah sımıt tarıfı gelmıs

gercekten sokak sımıtı gıbı oluyormu lezzetı

New York'tan said...

Tuba'cim simit sarayinda satilan icli simitlere cok yakin tadi, sokak simitleri icin biraz daha yumusak kaliyor :)

Fatma Mermer said...

nefis görünüyor simitler tarifi not ettim bu aralar bende yapmayı düşünüyordum teşekkürler canım
hayırlı bayramlar oğluşların çok tatlı maaşalllah:)

ebru said...

merhabalar
simit tarifiniz için teşekkürler,ellerinize sağlık...Benim asıl merakım kahvaltıda sunumda kullandığınız tabaklarınız..Hem kahvaltılıklıklarınızı hemde servis tabaklarınızı nerden aldığınız öğrenebilirmiyim sakıncası yoksa...Şimdiden teşekkürler

ice tea said...

Istah acici nefis bir sofra daha. Sarimsakli ekmeklerin tarifini alabilirmiyiz?

New York'tan said...

Fatma cok tesekkurler :)

Ebru kullandigim tabaklari Century21 dan aldim, Macysde de var tum takim olarak,digerlerini amazing savings, century21, Turkiye ve hediye bazilari, targetta oluyor guzel servis takimlari gecenlerde gordum, burada yasiyorsun sanirim.

Ice tea tesekkurler :) tereyagini (oda sicakliginda)3-4 dis ezilmis sarimsak ile karistirdim, ekmeklerin uzerine surdun, Italyan ekmegi makbul olmasada farketmez, uzerine parmesan cheese serptim yoksa mozarella veya kasarda olur, sonra kiyilmis maydonoz ilavesi ile firinda kizarana kadar pisirdim.

ZEYNEP said...

Tarif için çok teşekkürler.Bekliyordum. Kaydettim.Bayram sonrası hemen deneyeceğim.Sevgilerimle...(Oğlanlar çok tatlı maşaallah,barekallah.Allah bağışlasın:) )

Aygül said...

Seyma ellerine saglik. Ogluslar ne cok buyudu masallah. Ahrar'a bebek hazirliklari yapiyordun o geliyor aklima:)) ilk o zaman okumustum blogunu.

nuran said...

sevgili seyma ellerine saglik..simitini yaptim az once sana dualar ederek yedik bu guzel tarifi paylastigin icin cok cok tesekkur ederim.......selam ve sevgilerimle

New York'tan said...

Zeynep Aygul tesekkur ederim:)

Nuran afiyet olsun, begendiyseniz ne mutlu bizim ev halkida bayildi :)

HİLAL'LE said...

Biber buketi harikaymış :) Simite bayılırım... yurt dışında yaşarken çok özlerdim simit+ ayran ikilisini... Sandy için de allah yardımcınız olsun...
Sevgiler,
Hilal

gulseman said...

Gercekten cok guzel oldu,Allah razi olsun..