Monday, November 12, 2012

Hafta sonu Central Park ve Pekmezli Elmali Kek


     Kar firtinasini gecirdik hafta ici , uc gundur yazdan kalma gunler yasiyoruz,esime Central park'a gidelim dedim pazar gunu, kirmadi beni sagolsun hava guzel olunca New York'ta  gidilecek en guzel mekanlardan ..


PicMonkey Collageyaprak

Yapraklara hayran kaldik ailecek..



IMG_6851

Biz :)

PicMonkey Collagegol

O kadar kalabalikti ki Central Park, guzel havanin tadini cikarmak isteyen herkes gelmis :)

PicMonkey Collagesato

Gozlem kulesiymis eskiden burasi, manzarasi bir alttaki sagdaki fotograf , O gunun en komik fotosu bu kopege ait :)

PicMonkey Collagegol2

PicMonkey Collageyemek1

E yemeden olmaz tabii :) , haftasonunu en cok sevme nedenlerinden biri de evde yemek yapmiyor olmam,izin kullaniyorum o gunler :))

Cumartesi gunu arkadaslarin elinden lahmacun keyfi yaptik, giderken Un helvasi goturdum, simiti de pazar gunu kahvaltiya yaptim, simit ailemizin favori kahvaltiligi oldu son gunlerde :)

IMG_6910

Bu keki bugun arkadasimin tavsiyesi ile yaptim, pekmezli elmali kek, yumusak ve  cok lezzetli bir kek oldu, siddetle tavsiye ederim, hem cocuklara da pekmez yedirmis oluruz :)

Pekmezli Elmali Kek ( lezzetler.com'dan)
Malzemeler 
3-4 elma
3 çorba kaşığı şeker 
1 çay bardağı pekmez 
1/2 su bardagi yogurt
1/2 su bardağı sıvı yağ 

3 çorba kaşığı şeker 
1 paket kabartma tozu 
1,5 su bardağı un 
2 yumurta
 Kek kalibini yaglayip, hafifce un serpelim, ben kelepceli kalip kullandim ama pekmezler biraz dokuldu piserken, siz normal kalip kullanin isterseniz.

Elmalari ay seklinde dograyip , birbirinin uzerine gelecek sekilde yerlestirelim kaliba ve pekmezi gezdirelim elmalarin uzerine, bir kapta yumurta ve sekeri cirpalim, yag ve yogurdu ekleyelim, kabartma tozu ve unu eleyerek ilave edelim , yavasca karistiralim, elmalarin uzerine dokelim,175 derecede( 350 fah) pisirelim,pisince ters cevirelim, servis yapalim.( pekmez ve elma karamelize oluyor goruntudeki siyahlik ondan).



5 comments:

ZEYNEP said...

Central Park yine muhteşem.Tabi sizin çekimler de.Tatlı çok güzel görünüyor.Elinize sağlık.
Benim üç oğlum var.Sister'ı tutturamadık.İki büyükler bir tane daha kardeş istiyor.Biri kız istiyor,biri oğlan istiyor.Hayırlısı.Belki siz tutturursunuz üçüncüde:)Sevgilerimle...

Nilhan - Küçük Mucizem said...

Gölge fotoğrafınız çok güzelmiş.
Ama beni un helvası vurdu. derhal yapmalıyım. un helvası krizine girdim :D

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI said...

Ne kadar güzel fotoğraflar onlar, canım Central Park görmek istedi :)
Kek de nefis, bunun pekmezsiz olanını yapmıştım bir davette de çok beğenilmişti. Güzel bir tarif.
Nice güneşli günlere...

Aslı said...

Fotoğraflar, o yaprakların görüntüsü harika. Sonbahar'ın bu sakinliği ve güzelliği çok seviyorum. Doğa resmen renk değiştiriyor.

Kekin tarifini alıcam şimdi, çok güzel görünüyor ellerine sağlık Şeyma.

New York'tan said...

Zeynep arkadaslarimin kizlari var sanirim etkileniyor onlardan :))


Kucuk mucizem sevilmez mi un helvasi, benim de favori tatlim :)

Leyla'cim sadesi de guzeldir mutlaka,pekmezli olmasi cocuklar icin bir arti :)

Asli'cim cok tesekkurler :)