Friday, November 2, 2012

Kasirga sonrasi normal hayata donme sureci..


  Sandy  New York'u vurdu gecti, yavas yavas toparlanmaya calisiyor bu buyuk sehir,benim oturdugum bolgede hic bir sorun   yasanmadi elhamdulillah, elektrigimiz hic kesilmedi, kiyi kesimde yasayanlar cok etkilendi, Tv de gordukleriniz o bolgelere ait,ozellikle New Jersey en agir hasar alan sehir, hala yuzde sekseninin elektrigi yok..
  Subwaylerin sular altinda kalacagini gozumle gormesem inanmazdim,icinden kac kere gectigimiz o tunellerin de agzina kadar su dolu ile olacaginada ..daha bir kac post once Brooklyn koprusunun altinda atli karincada cekilmis fotograflarimiz vardi , tvde sular icinde yuzdugunu gorunce sok olduk,geri donup okuyunca yaziyi ne kadar cok Su kelimesini kullandigimi farkettim ama Kasirganin gercegi bu...

  Okullar ve universiteler bu hafta tatil oldu, metro kismen calisiyor, metro bu sehrin bel kemigi, sehirleri birbirine baglayan mesafeleri  kisaltan bu sehri yasanabilir hale getiren en buyuk faktorlerden birisi. Her gun 4-5 milyon  insani yerin altindan tasiyan Metro yani subway yoksa  onca insanin kullandigi yollardaki trafik New York'ta yasamayi imknasiz hale getirir, ve iste biz de son bir kac gundur  bunu tecrube ediyoruz. Trafik tabir yerinde ise  mahser gibi,benzin istasyonlarinda benzin yok, insanlar saatlerce otobus kuyruklarinda bekliyor, nerede ise Amerika'lilarin cok sevidigi tabir ile Armegedon turu bir hadise ile karsi karsiya.Umidimiz, sistemin yeniden islemeye   baslayip hayatin rutine donmesi ... (Ilk defa bir yazimda esime ait cumleler var ,son cumleler kendisine ait  :))

Kasirga oncesi Central Parka gitmistik agaclardaki renk cumbusunu gormek icin ..








cent6



cent4


cent2



cent1





cent3j


Kasirga sonrasi sali gunu disari ciktik, cevredeki hasari ,neler olup bittigini ogrenmek icin, denize dogru yaklastikca yollarda devrilen agaclari gorduk..



r storm storm1 storm3

 Arabayi fazla kullanmiyoruz malum benzin sIkIntisi var Ny'da,denize yakin bir markete gittigimiz gun gorduk bu tekneyi,yollari asip gelmis,okyanus nasil yukselmis anlayin bu resimden, gidecegimiz marketide su basmis, giris kapaliydi,mallerin hepsini disari cikarmis atiyorlardi.
  storm7

11 comments:

our twins of N.Y./SEYHAN said...

Seyma'cim bizler elh. coook sansliydik... Ama cevremizde o kadar cok aile var ki elektrigi hala olmayan, gazi olmayan, evi 2. katta olmasina ragmn esyalari evin icinde yuzer durumda olup, evini kullanamayan. cok degil, daha 10 ay oncesi manhattan beach'ten bir ev bakmistim. o mahallenin fotograflarini gorunce sok oldum. inanamadim! Tuylerim diken diken oluyor her haber izleyisimde. kucuk capli bir tsunami gibiydi. bu aksam arkadasin esi diyordu ki; sularin normalde 17 feet yukselmesi bekleniyordu. cok sukur ki oyle beklenen olmadi. Ama can kaybinin 100'e yakin oldugunu bilmek... 42 times sguare deki metro istasyonuna dalgicin tuple daldigi fotoyu gordun mu? metrolarda farede kalmamistir artik:)
Allah'im yasadigimiz coook buyuk bir felaketti. rabbim hepimizi butun insanlari, butun canlilari korusun felaketlerden, afetlerden... Ege'm bu aksam soruyor: "anne beni ne zaman havuza gotureceksin?" diye. oglum yok bana sudan bahsetme kotu oluyorum diyorum.

Nilhan - Küçük Mucizem said...

Çok geçmiş olsun Şeyma. Rabbim beterinden korusun.

Şule said...

çok çok geçmiş olsun...Allah bir daha yaşatmasın,zor durumda olanlara da yardım etsin inşaAllah...

ice tea said...

Gecmis olsun neyseki atlattiniz.Zor gercekden Allah yardimcilari olsun maddi manevi kayip icinde olanlarin.

ZEYNEP said...

Çok sevindim az hasarla atlatıldığına.Geçmiş olsun.Dün bizim burda aniden fırtına çıkmıştı.Çamaşırlarımı balkondan zor aldım.Bir dakika içinde tüm elbiselerim ıslandı.O anda aklıma siz geldiniz."Ben bu kadarcık şeyden ürktüm.Onlar kasırgada ne yaptılar acaba?" dedim.Allah Teala cümlemizi afatından korusun.Tekrar geçmiş olsun.Sevgilerimle...

** ZEL ** said...

Büyük geçmiş olsun Şeymacım.
Rabbim her türlüsünden korusun inşAllah..

Bir Terazi Kizi... said...

Duydugumdan beri sadcee aklimda sen vardin,cok merak etmeme ragmen hemen oturup yazamadim iste,cok sükürki zarar görmediniz,Allah tüm ordakilerin yardimcisi olsun,en korktugum seydir dogal afetler,hepsi Allah`tan,kendinize iyi bakin Seymacim öptüm seni...

ikibocekbircicek said...

çoook çooook geçmişler olsun ....

nohut oda said...

şeyma neyseki oralarda değilmişsin çok şükür..

hayat simdi guzel.. said...

Gecmis olsun mevlam daimafet ve belardan korusun bizleri ins....

hayat simdi guzel.. said...

Gecmis olsun mevlam daimafet ve belardan korusun bizleri ins....