Friday, December 7, 2012

Bugday Cimi mucizesi ve Bir anisi olan Profiterol


Bu aralar evdeyim, cocuklarin okulu, kursu, cami kresi arasinda kosturuyorum bir nevi servis soforu gibi oldum:), evde oldugum vakitlerde mutfakta buluyorum kendimi.

Bugday ciminin faydasini uzun zaman once okumustum, hep bugun alicam yarin yapicam derken bu vakit oldu,artik ertelemeyim diye oturdum bilgisayarin basina, netten arastirdim amazondan organic wheat seed ( bugday tohumunu ) ismarladim, sonra eskiden ilkokulda yaptigimiz gibi su ile islatip filizlendirdim ve sonuc gordugunuz gibi, faydasi saymakla bitmez, ozellikle cocuklar icin , birazini ekliyorum

Dr. İlhami Güneral, buğday çiminin etkisini anlatıyor:
  • Önemli olan bağışıklık sisteminin güçlendirilmesidir. Bağışıklık sistemini güçlendirmek çok da zor bir şey değildir. Buğday müthiş bir kanser ilacıdır. Buğday şırası kanseri önler ve bu önemli bir bitkisel tedavi aracıdır. Buğday çimi, bol klorofil maddesi dışında 100 kadar vitamin, mineral ve besin maddesi içerir.
  • Taze olarak kullanılan buğday çiminde, aynı ağırlıktaki portakaldan 60 kez daha fazla C vitamini ve aynı ağırlıktaki ıspanaktan 8 kat fazla demir bulunur.
  • Buğdayın bir başka özelliği ise kandaki toksinleri nötralize eden maddeler içermesidir.
  • Sıvı oksijenle dopdolu olan buğday çimi, doğanın en güçlü anti kanseri olan ‘laetril’ içermektedir.
Internette cok sayida bilgi mevcut okumak isterseniz, cimler 15 santime ulassin salata icinde ev halkina yediricem insallah.









IMG_7666


profiterol1

Profiterolun anisi coktur bende, kim sevmez ki ayrica, profiterol demek Istanbul pastanesi, arkadaslarla bulusma,dersi asma, soguk ve yagmurlu hava demek benim icin :))

Dun aksam  facede sana mutfak profiterol tarifini paylasmis, gorunce nasil canim cekti :) uzun zamandir yememistim, bir defa denemisligim var  uzun zaman once , tarifi uyguladim pisirdim ama benim su hamurum bildigimiz tas oldu kaya gibi, uzuldum sinirlendim emegime :)  sonra sevgili Aysenur Hunerli bayanlarin tarifini yap mutlaka dedi sagolsun, sabah ilk isim denemek  oldu azmettim ya yapmam lazim :),  yaptim pisirdim sonuc mukemmel, yemege kiyamadim sanatcinin eseri misali bakistik uzun sure :))




profiterol

cookie



Bu elmas kurabiyeyi de Sofra dergisinde gordum benim yemekle ilgili siteleri takip etmemem lazim yazinca anliyorum ki gordugumu yapmak istiyorum :))  tariften tek farki ust kismi icin ben damla sakizli puding kullandim orjinalinde cikolata sosu vardi, valla esim cok begendi baska soze gerek yok :))

Son gunlerden kisa kisa..
 * Cinlilerden hoslanmadigimi daha onceden yazmistim sanirim, insan haklarina pek riayet eden bir millet degil en cok tarifikte beni sinir ediyorlar, yesil isikta musteri bekleyen bir millet,felaket araba kullaniyorlar , nasil ehliyet aliyorlar hala anlamis degilim neyse bu kadar olumsuzluktan sonra bugun Ahrar'i okula birakirken cebimden telefonumu cikardim o esnada cebimdeki para dusmus yagmurda yagiyor bir yandan yanimdan gecen bir sey soyledi ama anlamadim sonra arkadan biri bagirdi moneyy moneyy diy baktim bir cinli getirmis parami bana :)) sasirdim tesekkur ettim .
* Esimle yuruyus yapiyoruz bazen firsat buldugumuzda guzel havalarda, son gunlerde hep tanidik Turk'lerle karsilasiyoruz yolda parkta :) dunya kucuk New York daha bir kuculdu sanki :))
* ve sizlerden ufacik bir rica, haftasonu ozel bir sinava girecek oglum Mirzahan icin dua ,simdiden tesekkur ederiz

Mutlu huzurlu saglikli haftasonlari olsun hepimize..





24 comments:

Nilhan - Küçük Mucizem said...

Başarılar Mirzahan'a.

Buğday çimi ilginçmiş. bildiğimiz buğdayı çimlemek yetiyor mu?

Harikalar Atölyesi said...

Mirzahan a başarılar dilerim.
Ayrıca İstanbul pastanesi diyince merak ettim , nerelisiniz?

New York'tan said...

Kucuk mucizem normal bugday olmuyormus arastirirken okudum.


Harikalar atolyesi Konya'liyim ben ama eminim her sehirde vardir bir Istanbul pastanesi :))

Deli Anne said...

Allah kalemni yazdırsın Mirzahan'cığımızın hayırla:)

Merve said...

merak ettim bugday çimlendikten sonra yiyecek misiniz , yoksa suyunu sıkıp içecek misiniz ?

ayça&ihsan said...

instagramda diamond cookies yazmışsın internette aradım bulamadım :)tarifini yazabilir misin? gel de yazın gidelim istanbul pastanesine hep beraber mirzahana başarılar dualarımız onunla annemlerin selamı var see u

parfümümün kokusu said...

Maşallah yine döktürmüşsünüz :) yalnız New Yorklu tabağınız çok tatlıymış gözümden kaçmadı hani :))
Buğday çimlenmesini bende denemek istiyorum,Rabbim her derdin devası muhakkak veriyor Elhamdülillah ...

Newyork'tan said...

Mumine'cim Allah razi olsun amin :)

cimlendikten sonra yiyicez insallah, sirasinin yapimida var onuda denemek istiyorum Merve.

zehra'cim elmas kurabiye diye arasan sofra dergisinden aldim, ya da ben sana faceden gonderyim linkini.

Ayy cnm insallah ya cok ozledim herkesi heryeri her seyi :)), opuyorum cok cok selamlar

Parfumumun kokusu cook tesekkurler :))

Cok haklisin imtahan etmesin insallah Hz. Allah saglikla ,

Aslı said...

Buğday çiminin bu kadar faydası olduğunu bilmiyordum, bende denicem Şeyma.
Profiterol'a bayılırım ellerine sağlık.
Anneme de söylicem dua etsin, inşallah çok iyi geçer Mirzahan'ın sınavı.

nohut oda said...

her çinli bir değilmiş demek ki :)

kiymetligunler said...

Canim, Rabbim zihin acikligi versin, ama coook zeki iy will be all right diyorum:) Ellerine saglik, tatlilar super gozukuyor!

Sitare said...

ne komik
instagramda tüm bunların resmini görüp
uzun uzadıya anlatılmış halini okumak:)
epeydir bloguna uğramadığımı fark edip utanmak bir de :)

pastaeli-ebru said...

konya'dan merhaba.sizin bloğunuz Mirzahan'ın isminden dolayı ilgimi çekti.Çünkü annemin kızlık soyadı Mirza.İstanbul pastanesinden de bahsedince Konyalı olduğunuzu anladım.Mirzahan A da sınavında başarılar diliyorum:)

aylin said...

bende hünerli bayanların ki ile denemiştim sonuç gerçekten de harika oluyor görüntüde nefis ellerine sağlık:)
bende dergi ve bloglara baktıkça hepsini yapmak istiyorum:)
sevgiler.

büşra said...

Allah zihin açıklığı versin, Mirzahan'a.
buğday çimini ilk kez duydum.
kurabiye ve profiterol harika görünüyor. ellerine sağlık :)

New York'tan said...

Asli'cim cok tesekkur ederim

Gulcan'cim oylede isinamdim ben bunlara habire yere tukuruyorlar desem :)

Kiymet'cim amin, guzel gecti dedi insallah iyi sonuc alir :)

Sevgi'cim :) sen mi ben mi, instagrama sarali bloglara cok bakamiyorum.

Ebru Merhaba :), evet konyali'yim, ne guzel oralardan haber almak, cok tesekkur ederim.

Aylin'cim bir de ne kadar bereketliymis,bir hafat yedik heralde profiterolu :)

Amin Busra'cim cok tesekkur ederim.

gözlüklüşirine said...

Ah İstanbul Pastanesi... :) Siz geçmişte anılar biriktirmişsiniz, biz de şimdi dersane çıkışları anılar biriktiriyoruz oralarda. Profiterol müthiş görünüyor. Ben de denesem becerbilir miyim acabaa :)) Ellerinize sağlık...

Anonymous said...

Seyma merhaba,

Ben ilk kez yaziyorum ama blogunu arada acip neler yapiyor diye merak edip takip ediyorum. Guzel bir blog, ellerine saglik. Bu arada NY'a bir sonraki gidisimde senden tavsiyeler almak isterim cunku hicbir gidisimde tam zevk alamadim. Herhalde havanin soguk olmasindandir. Ama yine gelisim soguga denkgelecek gibi.

Ben yorumu bugday cimi icin yaziyordum aslinda. Ben de yapmak istiyorum. 18 aylik bir oglum var ama su sitede yazanlari bir okuyup bilgilerinle bizi aydinlatir misin?

sevgiler...

Anonymous said...

http://blog.milliyet.com.tr/bugday-cimi-suyu/Blog/?BlogNo=363801

site bu, pardon, unuttum.

New York'tan said...

Merhabalar, tesekkurler blogla ilgili dusuncelerin icin, insallah yardimci olmaya calisirim Ny'la ilgili.
Inceledim yaziyi benim okuduklarimla ayni bilgiler.

Bugday cimini yaptim, netten organik bugday tohumu ismarladim, biraz derin bir kaba su ile isladim, hersu takviyesi yaptim azar azar, sonra resimdeki gibi cimlendiler, kesip yedik, tadi guzel, cocuklarimda yedi, benimkiler ve 1 yasinda bilincli yediler ama siz corbalara ilave edebilirsiniz, oyle yapanlari okudum, sonra bugday cimlrini topraga ekdim ama cikmadi benimkiler, niye oldugunu anlamadim, bugun ku misafirlerim ekmene gerek yoktu onlar buyurdu suladikca dediler.Simdi tekrar tohum ismarlicam tekrar yapicam,devletsahin sitesinde az miktar cimlendirip cocuguna yedirdigini okumustum.

F. Selcen said...

Seyma, tesekkurler cevabin icin ama o sitede salata olarak hic yemeyin bosuna diyor. Icilirse ancak faydasi aliniyormus. Devletsah'in sitesinde de okudum, ona da yazdim. Bakalim ne diyecek. Burada Jumbo Juice'da shot olarak satiliyormus. Bir icip denesek mi? Ne dersin? Bir de ben bizim Orta Asya kulturunde boyle bir sey oldugunu duymustum. Nevruz zamani yaparlarmis. Ahiskali tanidiklarin varsa bir sor. Cok seviyorlarmis bu icecegi.sevgiler...

New York'tan said...

F. Selcen tum bugday cimi yazilarini okudum diye bilirim, bugday ciminde sivi oksijen oldugu icin mutlaka yenilmesi lazim diyor, suyunuda yaptim ben,onuda ictik :) Jumbo Juice iyi fikir :) deneyelim o zaman

F. Selcen said...

seyma, sana bir mail attim ulasti mi? acildi de

Bir Sükut-u Vaveylâ said...

Selamun Aleykum Şeyma Abla (aslında tanımadığım birine hanım diye hitap etmem gerekir farındayım, fakat çok içtensiniz ve benim de içimden geldi.) blogunuzu çok beğendim. Hem tebrik edeyim dedim, hem de bu postu görünce merak ettim, acaba bizim Konya'daki favori mekanımız olan İstanbul Pastanesi'nin o güze profiterolleri mi bahsi geçen profiteroller? :) Bir de sınav zamanım olunca hepsini okuyamadım, o sebeple ig hesabınızın adresi var mı sayfada bilemedim. Paylaşırsanız mutlu olurum. Güzel günler diliyorum.