Sunday, December 2, 2012

Hafta Sonu Ozeti ve Bir Lezzetli Muffin Tarifi

 

Noel yaklastikca New York'ta gorsel solende basladi, Cuma aksami Bryant park civari ve Rockefeller taraflarini gezdik gorsellere bakmak icin,Rockefeller'in onundeki  meshur cam agaci gecen hafta isiklandirildi.Gunduzu kalabalik bu sehrinde geceleri de cok kalabalik bu aralar :)

  Rockefellar'dan bu kare ..

  IMG_7438

Bryant Park'a noel oncesi buz pisti kuruluyor, burada kaymak ayri bir keyifmis, cok uzun kuyruklar vardi onunde.Pistin kenarinda hediyelik esya satan stantlar ve yiyecek stantlari var, bir tanesinde Turk gozlemeleri ve cayi satiliyor, birer tane alip oturduk pistin kenarinda :)(Cep telefonu cekimleri, netlik tam degil malesef.)


IMG_7416


IMG_7442


Rockefeller'in onundeki cam agacinin tepe susu bu, swarovskilerle suslu hem de :)

IMG_7446

IMG_7510

Bu yapraklar bugunden, Ahrar'la ikimiz yuruyus yaptik cok guzel bir hava vardi...

menemen

Gec kalkan insanlara ozenirim bazen, hep erken kalkarim sesten rahatsiz olurum uykum hafiftir , hafta ici zaten  erken kalkiyorum haftasonu azicik uyuyum diye kendimi zorluyorum ama yatagin icinde duvara bakarken buluyorum kendimi :)) bugunde yine oyle oldu  kalk Seyma dedim , mutfaga attim kendimi,evin babasi uyanana  kadar muffin, bazlama ve menemen yaptim.

 Yumurta yemedigimden bahsetmistim daha once, menemenle aram olmadi bu yuzden hic, bu tarifi denemek hep aklimdaydi yumurtalar domateslere karistirilmiyor, icine kiriliyor, yazin konservesini yaptigim  tarla domateslerimle denedim menemeni ,ama nazil bir lezzet oldu anlatamam size, yumurtasini yemesemde domatesli kisimlari muhtesemdi, tarifi Mutfak Cin'inden aldim, mutlaka deneyin ama kirmizi tarla domatesleriyle :)


bazlama

Bazlama hamurunu ekmek makinesinde yaptim, buyuk kolaylik oldu :) bana pisirmesi kaldi, arasina tereyagi ile super ikili oldu :)

muffin

 Muffini cocuklarim cok seviyor, ozellikle cikolatali olanini,Mutfak sirlarindan esinlendim bu tarifi yaparken,Kestane ve cikolata kokusu geliyor firindan piserken , nam nam yani :)

  3 yumurta
  1 su bardagindan bir parmak az toz seker \
   yarim su bardagi sivi yag
   Yarim su bardagi sut
   bir paket kestaneli cikolata sosu(Orjinalinde puding vardi,istediginiz cesit puding kullanabilirsiniz)
  2,5 su bardagi un
  portakal kabugu rendesi
  1 paket kabartma tozu

Yapilisi ; Yumurta ve sekeri , sekerler eriyene kadar cirpalim, sonra sut ve sivi yagi ekleyip cirpmaya devam ediyoruz, kestaneli cikolata sosunu , unu, kabartma tozunu portakal kabugunu ilave edip karistiriyoruz, muffin kagitlarina paylastirip pisiriyoruz,yarim saatte pisiyor,afiyet olsun .

Mutlu Huzurlu Saglikli bir hafta diliyorum hepimize..
 
 




18 comments:

gunlukcugum said...

Kestaneli Cikolatali sosu nerden buldun seymacim? Hepsi nam nam yani)..

Kucuk Dunyam said...

Cok sansli esin var seymacigim erkenden kalkip su guzellikleri hazirliyosun masallah, bende bari hafta sonu rahat birakin uyuyayim modundayim hep :))) Hatta bazen kalkinca esime bir gunde ben kalkigimda surpriz yapinda kahvalti hazir olsun diyorum :((( Cokmu sey istiyorum acaba :))) Cok optum canim ...

hayat simdi guzel.. said...

kekler tam kizimin gozune ve gonlune hitap eder guzellikte:)bugun okuldan gelince supriz mi yapmasam ben de:)
sevgiler

Mutfak dili said...

Seyma`cim eline saglik olsun. Sofranin resmni de koysaydin cook guzledi.
Masallah hamarat olunca insan sanah kalkip ugrasiyor. Saat kacta kalkip yapiyorsun merak ediyorum( cok merakliyim bilirsini:))
Mufini bende yapacagim insallah. Artik ig de mufin gormekten bi hal oldum.. Agzimin sulari akti. :)
Kestane sosunu insalah bulurum bende olmadi pekmez de olur mu acaa?
Opdum canim
Sevgiler..

sirinanne said...

Muffinler harika görünüyor.

Hamuru direkt kagida mi koyuyorsunuz. Yoksa kagitlari da muffin kalıbına mı koyuyorsunuz? Bu isin sirri nedir :)??


Ellerinize saglik.

Fatma Mermer said...

maharetinize hayran kaldım uykusu hafif insanlara çok özenirim (
ee uyumayınca erken kalkan şeyma hanım gibi böyle yol alır ellerinize sağlık nefis olmuş
şannslı ev halkına afiyet olsun
sevgiler

ayça&ihsan said...

burnuma güzel güzel kokular geldi kendimi orda hayal ettim bunları yerken ama hayal uzadı tutamadım yine kendimi century de buldum :)

coletté said...

Harikasın!
Bloğunu bir süredir izliyorum ama yorum bırakmak bu güne kısmetmiş.

Benim de oğlum ve gelinim Amerika'da öğrenciler, sana baktıkça onları görüyorum.

Yemeklerin pek lezzetli anladığım kadarıyla :) Ellerine sağlık!

Mutlu bir hafta dileklerimle...

Aslı said...

Televizyon'da izliyorum Amerika'da ki Noel hazırlıklarını. Ne kadar güzel her yer ışıl ışıl, o koşturmacalar, o heyecan.
Sabahleyin bu kadar aktif olabilmek harika, ne güzel tarifler hele o bazlamaya bayıldım. Ellerine sağlık :)

Anonymous said...

Şeyma Hanım bazlamaç hamuru ekmek hamurundan daha yumuşak oluyor galiba teyzem yapardı arasıra. bir gün bazlamaç tarifini bekliyoruz inşaAllah, teşekkürler güzel paylaşımlarınız için

Anonymous said...

ismimi yazmamışım gogle hesabım kaanmış galiba selametle saadet yamak

Nilhan - Küçük Mucizem said...

bana gözleme deme lütfen :)

Deli Anne said...

Selimin 21 aralıkta tatili başlıyor 15 gün.. eşim diyor ki ben de tatilimi alayım mı, yok alma nereye gideceğiz ki dedim.. sonra dedim aa yoo yo al Amerikaya gideriz uzak ama vizemizin olduğu tek gidilesi yer:)

nohut oda said...

ne beceriklisin yahu valla imreniyorum kıskanma değil artık bu:)
ben sabah kalkacagım mufın yapacagım denemelı ne dıyım:=)

Aicha Dalgic said...

aslinda bana da

yollasaniz harika olur yani :p =)

ellerinizee saglik

ve afiyet olsun :)

çok pratik olmus banada

beklerim

bisous bisous

New York'tan said...

Turkiye'den gelmisti Emine'cim :)

Betul'cum cnm benim senin ikizlerin var, yoruluyorsun normal :))

Hayat simdi guzel yap tabii, sever insallah :)

Samire'cim o gun 8 de kalktim 10 da hazirdi kahvalti :), muffini benimkiler bayiliyor seninkilerde sever eminim.

Sirinanne kagitlari muffin kaliplarina koydum, sonra hamuru koydum icine.


Fatma Hnm maharet degil cnm benimki erken kalkinca vakit degerlendirmece oldu :)

Zehra hnm ask olsun size benim masami birakip century hayallerine daliyorsunuz :)

Insallah bakarsin siz buraya gelirsiniz ya da biz Tr'e geliriz ayni masada gerceklestiririz muhabbetleri:)

Colette cok tesekkur ederim :) memnun oldum,uzun bir donem ogrenci esi oldum,kolayliklar dilerim oglunuza ve esine.

Asli'cim cok renkli buralar noel zamani :)

Saadet hanim tesekkurler, paylasirim tabii en kisa zamanda, evt yumusak bir hamur oluyor hatta makineden biraz zor topladim un ilave ettim :)

Kucuk Mucizem tmm demem :)

Mumine'cim ya ne guzel olur gelin buraya doya doya gorusuruz insallah ,ciddiyim :)

Gulcan'cim sagolasin cnm,evde vaktim varsa mutfaktayim terapi gibi benim icin :),muffinleri dene insallah cocuklar cok sevecektir eminim.

Aicha tesekkurler, ondeki kirmizili olani sana gonderdim :)

balböcükleri said...

her şey çok güzel ama kuru yapraklar üzerinde uzanıyor olmak isterdim.

Kadının Sesi said...

Ekmekler çok hoş görünüyor.