Monday, December 17, 2012

Portakaldan Mum yaptik Biz

   
  Mum isigini hep cok sevmisimdir, hava kapali ve yagmurluysa mutlaka yakilir mumluklar bizim evde, aromalilar  tercihim  meyveliler ozellikle :).Uzun zaman once gormustum bu portakaldan mum yapimini, dun aksam denedik, portakali ikiye kesip kenarlarini kasikla gevsettim portakali cikardim,ortasindaki beyazligi( ip gibi olan) kesmeden cikarmamiz lazim,  sonra icine zeytinyagi koyuyoruz az miktarda ve icindeki beyazligi cakmakla yakiyoruz, bu kisim icin ugrasi  ve sabir lazim hemen yanmiyor , biz ugrasamadik icine portakalli kucuk mum koyduk sonra diger portakali sekilli kestik ve uzerine kapattik, portakal kokulu mumumuz hazir , goruntusu ayri guzel kokusu ayri guzel,mutlaka deneyin, karanfillerle susleyebilirsiniz disini onun  aromasinida ilave etmis oluruz.


IMG_7951

Iki gundur  yagmurlu New York'ta hava..



IMG_7946

Connecticut'ta  cuma gunu yasanan katliami hepiniz biliyorsunuz, yaslari alti ve yedi arasinda degisen 20 cocuk ve alti yetiskin olduruldu,Amerika yasta, simdi  senelerden beri tartisilan ama silah lobisi yuzunden sinirlanamayan bireysel silahlanma konusu yeniden tartisiliyor, insallah Obama basarabilir.

Nasil bir gozu donmusluktur ki saldirgan  yaninda getirdigi uc tane silahla ilk girdigi anaokulu sinifinin icindeki cocuklari ve ogretmeni oldurur hem de defalarca tarayarak ve bu da yetmez yan sinifa gecip ogretmenin dolaba saklamayi basardigi cocuklarin bir kismi haric diger cocuklari ve ogretmeni de oldurur, butun bunlar 10 dakika icinde olmus, polisin geldigini duyunca kendi yasamina son veriyor katil, ve oncesinde annesini olduruyor okula gelmeden, silahlar anneye ait bu arada kolleksiyonu varmis annenin.Ben bu ulkede bireysel  silahlanma yasaklanmali yoksa bu katliamlar durmaz diye paylasmistim bazi arkadaslar insanin gozu donmusse ne yapar eder bulur demisti, bulur tabii ama her gozu donenin elinin altinda olmaz bu silahlar en azindan,her gun tartisma var ekranlarda neden oldu . ne motive etti, nasil onlenir gibi...  Hz.Allah cocuklarimizi bizleri bilinen bilinmeyen butun felaketlerden tehlikelerden korusun insallah.


17 comments:

nohuts said...

:) bu sabah senin instagram profilinde gorup bende yaptım seymacım portakallı mumluktan ohhh mis gibi annelerimizin cocuklugumzda portakalkabugunu soba ustune koyup odayı mis gibi kokuttugu gibi koktu odamız :) Amerikadaki aci olaylari buyuk uzuntu ile seyrediyoruz Allaha emanet evlatlarimiz cok uzuldum coook...

New York'tan said...

Ne guzel olmus Nohuts gordum biraz once, kokusu harika degil mi :)

ZEYNEP said...

Amin.Bence de ekmek alır gibi silah alınabilmesi çok saçma.Özgürlüğün de bir sınırı var.
Mumunuz çok güzel.Ben de yağmurlu havaları ve mum ışığını sevenlerdenim.Kendi yağtığım mumluğumun resimlerini yolluyorum size.Sizin portakalı da yapacağım,inşaallah.Sevgilerimle...

ZEYNEP said...

e-mail adresinize gönderdim.

Bir Terazi Kizi... said...

Seyma bende postlarini göremeyince seni Türkiye`de filan sandim! Allah oralarda hepinizi korusun cok korkunc birsey bu! portakalli mumluk okulda yapildi gercekten nefis kokuyor,ama ben kendim denemedim,bir tanede daha yapmam lazim,sevgiler Seyma...

kiymetligunler said...

Rabbim evladlarimizi korusun! Sok oldum ve sana katiliyorum, her evde 5 silah olursa gerisi kolay...
portakkali mum to do listeme eklendi:))

G said...

Allahım böyleleriyle karşılaştırmasın yavrularımızı. korkunç bir olay.

muma da bayıldım ayrıca. deniycem ben de :) sevgiler...

SemraM said...

Oncelikle dualarina amin diyeyim seymacim..insanı ürperten akıl almayacak bir olay..tekrarı olmaz inshAllah..
Portakal fikri de bana eskileri hatirlatti biz de filimizi yaptik..cocuklar bayildi..inshAllah yarin da mumluk yapalim missss gibi kokalim

Mutfak dili said...

Okuloda olan olaya cok uzuldum. Rabbim kimseye oyle bir aci yasatmasin.. Cok zor bir durumdu..

Mum cok tali olmus. Masallah insagram bu sayede isiklandi.:)\
ellerine saglik canim.
Bizde yapacagiz sozde bakalim ne zaman :)

Aslı said...

Bende geçen kış yapmıştım Şeyma, kokusu görüntüsü ne hoş oluyor dimi?
Amerika'nın başındaki en kötü olaylardan biride bu okul baskınları :( tv de izledim çok üzüldüm, bu kadar küçük çocukların olduğu bir okulda bu şiddetin yaşanması insanı mahvediyor :(

Nilhan - Küçük Mucizem said...

İyi ki haber izlemiyorum. GAzete okumuyorum. Allah korusun yavrularımızı.
ben deneyeceğim bu mum olayını. hiç yanmaz bizim evde mumlar.

yağmurdan said...

Merhaba,
Her zaman mum yapımını merak etmişimdir,portakallı mum harika görünüyor, hemen deneyeceğim. Elinize sağlık ne güzel fikir :)

Düşlerimden İnciler said...

Haberleri dinlediğimde tülerim diken diken oldu ,nasıl kıymış çocuklara :(

Mum çok şirin olmuş Şeymacığım :)

Harikalar Atölyesi said...

Çocuklar konu olunca ben tutuluyorum. Haberi ilk duyduğum günden bu yana haber seyretmiyor ve okumuyorum. Allah ailelere sabır versin. Rabbim evlatlarımız korusun.


büşra said...

mumun böylesini ilk kez görüyorum, ben de yapmak istiyorum :)
Allah yavrularımızı korusun..

Zeynep Özmen Ünlü said...

korkunç bir olay yaşandı. hemen tekrarı yaşanmaması için önlem alınmalı.

Kadının Sesi said...

Günahkarların cezasını ne yazıkki masum günahsız çocuklar çekiyor ve bunda onların hiç bir suçu yok.