Sunday, January 20, 2013

Pazar Gezmesi ve Meksika Mutfagindan bir lezzet Seven Layer Tostadas

Aci biberlerle hepinize tatli merhabalar :)

  IMG_8877

Dun  Union Square'de kurulan Organic pazara gittik, Ny civarinda yasayanlar tarla urunlerini, recellerini, keklerini, ekmeklerini, ballarini, kurutulmus otlari akliniza ne gelirse bu pazara getirip satiyorlar.

Bu kurutulmus biber buketleri bu sene moda oldu :), verdigim paraya yazik olmasin hem cicek hem de yiyecek niyetine olsun diye aliyor  alan kisiler sanirim :))



IMG_8878

Bu bal cati bali, ureten kisi oturdugu binanin catisinda uretiyor bu ballari, gazetelere televizyonlara cikmis, meshur olmus epeyce :)



IMG_8879

Bu iplerin cilesi 185 dolar , alip koseye asmak lazim :)

IMG_8881




Hani yapmistim ya bir kac once bugday cimlendirmistim, bu pazarda hazir yetistirilmis satiliyor,suyuda oyle, aldim bir tane :) bu sefer suyunuda icirecegim evdekilere.

IMG_8888

 Pazar sonrasi Strands Books'a ugradik, disarda satilan kitaplari birle iki dolar arasi,her ugradigimizda bir suru kitapla eve donuyoruz, Mirzahan ve benim icin kitap cenneti burasi :)), Ahrar sectigi kitabi incelerken bu karede..

IMG_8862

Bazlama Cumartesi kahvaltisi ozeliydi :), hamurunu ekmek makinesinin hamur yogurma ayarinda yapiyorum, bana pisirmesi kaliyor sadece..

tostadas2


Gecen haftalarda Seven Layer Tostadas yaptim, Turkce'sini bilmiyorum :) Meksika mutfagindan bir tat, Mirzahan resmini gorunce anne please  yap dedi bana,Malzemeler evde olunca yaptik o gun, Instagram'da paylasmistim, istek uzerine tarifini veriyorum, bu arada blogdaki Taco tarifim en populer tarif olmus, bizim gibi Meksika mutfagi sevenler cok sanirim :)), bu tarifte ona yakin bir lezzet..

Tarife  gelirsek,  flour tortilla( un tortilla)sini,firinda biraz pisiriyoruz, sertlisiyor hemen zaten,yakmayalim dikkat edelim, bunlari bir kenara aliyoruz, sonra fasulyeli karisim icin, bir adet sogani yemeklik dograyip zeytinyagina atiyoruz uzerine iki dis dogranmis sarimsagi ilave edip karistiriyoruz cok az kavurduktan sonra kirmizi meksika fasulyelerini( konserve), kimyon, karabiber, kirmizi biberini  ilave ediyoruz, uzerini gececek su ekleyip pisiriyoruz .Pistikten sonra blendirdan geciriyoruz, fasulye sosumuz hazir.

Guacamole sos( Avacadolu ) sos icin, kendi begendigim hali  ile,rondoda  bir adet kirmizi sogani yoksa beyazda olur cekiyoruz , cilantro( maydonaza benzer)yu da dogruyoruz( sevmedigim icin koymuyorum),olgun iki adet  avakadoyu soyup catalla eziyoruz icine limon suyunu ilave ediyoruz, cekilmis sogani , cilantroyu , isterseniz tabasco sos, chile powder ekleyip karistiriyoruz.Yesil sosumuzda hazir( en basit hali ile avakado, sogan ve limon suyu ile de hazirlayabilirsiniz yesil sosu.)
tostadas1

Tortillamizin uzerine fasulyeli sosu suruyoruz, sonra avacado sosumuzu,en uste sour cream(Tr'de yok zannedersem Labne olabilir yerine) suruyoruz.Orjinal tarifte Meksika peynir karisimi serpiliyor ama ben kullanmadim ).Tostadas hazir artik uzerini  suslemek size kalmis, dogranmis domates, biber, sogan,misir, zeytin, bundan sonrasi hayal gucunuze kalmis, bizim malzemeler az cunku Mirzahan sevmiyor :)

tostadas

 Fasulye sos-Avakado sos-sour creamli hali

tostadas3

Seven Layer Tostadas'imiz hazir ..

Mutlu Huzurlu Haftalar Olsun...


6 comments:

Nilhan - Küçük Mucizem said...

Ne güzel bir post bu. Biber çelengi ilginç. yani kuruyunca dökülür onlar. ama bu aralar ben çok tüketiyorum kırmızı biber. kulaklarımdan ateş çıksa da yemekten alıkoyamıyorum kendimi.
Buğday çimini duydum ama denemedim. Bazlamaların süper görünüyor. İçlerinde ne var? tarifini verdin mi daha önce?

biricik huzur said...

yine baktıkça resimlere okudukça yazınızı içim açıldı :) çok ferah pek bi güzel.. biberler çimler ipler mamalar hepsi çok hoş görünüyo:) teşekkür ediyorum güzel dilekleriniz içinde:))

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI said...

Yine fotoğraflara bayıldım...

Aslı said...

Şeyme yazın kırmızı biber aldık bizde. İnan çiçek buketi gibiydi eve gelince vazoya koydum çok hoştu :)

Ahrar'ın kitap okumasını severim ben, canım benim :) ne güzel şimdiden kitap okumayı sevmesi.
Ne kadar ilginç ürünler varmış. Ama yaptıklarına bayıldım, birde benim eniştem Yozgat'lı onlarda çok bazlama yapıyorlar hatta bende yardım etmiştim bir kere.

Ellerine sağlık :)

Aslı said...

Şeyme yazın kırmızı biber aldık bizde. İnan çiçek buketi gibiydi eve gelince vazoya koydum çok hoştu :)

Ahrar'ın kitap okumasını severim ben, canım benim :) ne güzel şimdiden kitap okumayı sevmesi.
Ne kadar ilginç ürünler varmış. Ama yaptıklarına bayıldım, birde benim eniştem Yozgat'lı onlarda çok bazlama yapıyorlar hatta bende yardım etmiştim bir kere.

Ellerine sağlık :)

Feray kaygısız said...

Biberlere bayıldım bak bende kurutunca öyle yapayım iyi fikir.
Bazlama soslanıp süslenince çok güzel olmuş. Ellerine sağlık canım. Kitap kurduna maşallah..