Tuesday, January 22, 2013

Veladet Kandili Ve Yumusacik Sandvic Ekmegi Tarifi




Merhabâ ey âl-i sultân merhabâ 
Merhabâ ey kân-i irfân merhabâ 
Merhabâ ey sırr-ı furkân merhabâ; 
Merhabâ ey derde dermân merhabâ, 
Merhabâ ey Rahmeten li’l-âlemîn, 
Merhaba sensin şefîu’l-müznibîn…

   
Mevlut kandilinizi kutlarim, Hz.Allah Peygamber efendimize cennetinde komsu olmayi nasip etsin insallah...

Kandil icin yapilan hazirliklardan biri bu pudingli kek, lezzeti sahane, Rumma'dan aldim fikri ..

kek1


1 dilim

Bir dilim :)



pogaca


Kaymakli Sandvic ekmekler (40firin ekmek'ten)


Malzemeleri

2.5 bardak  un

2  tatlı kaşığı  kuru maya
1 tatlı kaşığı şeker, yarim tatlı kaşığı tuz
1 yumurta
1 paket süt kreması (200 ml)
¼  bardak su


1 yumurta sarısı uzeri icin,

Un,tuz seker mayayi bir kapta karistiralim, yumurta su ve kremayi ilave edelim, hamurumuzu 10 dakika  yoguralim, oldukca yumusak bir hamur oluyor,mayalanma icin hamur  iki katina cikana kadar agzi kapali bir kapta bekletelim.
yaglanmis tezgah uzerinde hamurdan bezeler alarak yuvarlak sekil verelim, tepsiye yerlestirelim.yazar uzeri ortulu bir saat kadar mayalandiralim demis bezeleri ama bu kismi yapmadim ben :), uzerine yumurta sarisi surdum hemen firina verdim, yaklasik 25 dakikada pisti, ama nasil bir lezzettir, nasil bir yumusakliktir anlatamam size, on uzerinden 100 diyorum bu sandvic ekmekler icin :))

ben hamur yogurma islemini ekmek makinesinde yaptim, oyle kolaylik oldu ki bu makine, mutfakta elim ayagim oldu :)

Hayirli kandiller dualarda bulusmak uzere...



9 comments:

fattosh said...

Lemon bars tarifini bulurum umuduyla gelmistim :/ burger ekmegi tarifi ariyordum deniycem bi gun bu tarifide

Saadet Yamak said...

mutlaka süt kreması olduğu için bu kadar leszzetlidir! Ben de mayalı hamurları mutlaka sütle yapıyorumsüt kreması ile hiç deememiştim.. Bir dakika süt kreması yağlı süt değlmi? Kaymakllı sütü çocuklar içmiyorlar bende süzüp biriktirirdei ve hamur yoğururken kullanırdım:) gerçekten çok güzel oluyor...

Ellerinize sağlık sizinde afiye olsun.. Mevlid Kandiliniz mubarek olsun

Saadet Yamak said...

Görüntüleri de harika:) bu arada bir sürü yazım hatası yapmışım affola:)

Deli Anne said...

hayırlı kandillerimiz olsun Şeymam.. kekin denemeye niyetliyim bugün hayırlısı:)

Nilhan Aydın said...

Hayırlı kandiller Şeymacım.
İkisi de nefis görünüyor. muhakkak deneyeceğim.

New York'tan said...

Fatma'cim bende hamburger yapicam bugun cocuklara , leman bars tarifini gormusun Ig'de :)

Saadet yamak, rica ederim :), evet sivi krema Tr'de burada heavy cream diye geciyor, kaymagin girdigi her sey cok lezzetli oluyor zaten

Mumine'cim sanada cnm, insallah ayula bayila yediler benimkiler :)

Nilhan tesekkurler :), sanada hayirli kandiller

hilal said...

Şeymacım sanada hayırlı kandiller..yaptıklarımda bu saatte beni yine açıktırdı:))
ellerine sağlık..sevgiler dualarından bizleride eksik etme olurmu??

Zeynep Özmen Ünlü said...

iyi kandiller. tarifler görüntüler süper.

FADİŞ said...

Kandiliniz mübarek olsun:)