Sunday, February 24, 2013

Cumartesi bulusma sofrasi,Buhara pilavi ve Serbetli Sutlu Tatli

  Cumartesi gunu misafirlerim vardi, ikinci Betul-Seyma-Aysenur (New York-New Jersey-Ithaca) bulusmasini gerceklestirdik, biz gun icinde zaten gorusuyoruz whatsapp sagolsun :)  ama yuz yuze gorusmek cok baska,cok guzel bir gun gecirdik muhabbetli saatlerdi, bilmeyenler icin biz Instagram'dan birbirimizi bulduk:)

IMG_9811

Gelis saatleri 11 den sonrasiydi,yemek agirlikli  olsun istedim uzun yoldan geldikleri icin, Menumde Buhara pilavi, Pacanga boregi, icli kofte ( ikinci kere yaptim hayatimda), manti ( arkadasim sagolsun), salatalar , Zeytinyagli barbunya ve tatlilar vardi.

Buhara Pilavi annemin tarifiyle
500 gr et(Eti bir gece oncesi yogurt-zeytinyagi ve rendelenmis sogan ile terbiye ettim)
2 tane sogan
2 tane havuc
1 kasik salca
30 gr badem,karabiber, kakule 10 adet , 2 adet karanfil, cok az tarcin, kirmizi biber( baharatlar sizin damak tadiniza kalmis)
500 gr pirinc( yaklasik 3 bardak )
tereyagi 2 kasik
4 bardak su


Pirinci suda bekletiyoruz yemege baslamadan iki saat once, tencereye eti koyuyoruz, uzerine gececek kadar su koyup pisiriyoruz, suyunu cekince yemeklik dogranmis sogani, yagi ve salcayi ilave edip kavuruyoruz, sonra 4 bardak suyu,baharatlari( karanfil ve kakuleyi ya cekiyoruz ya da dovuyoruz) ekliyoruz,soganlar pisene kadar pisiriyoruz, et sulu kalacak biraz.

Pilav icin yagi eritiyoruz rendelenmis havucu ilave ediyoruz,kavuruyoruz biraz, sonra etin suyundan ilave edip pilavimizi pisiriyoruz.

Bademleri hasliyoruz,kabuklarini ayikliyoruz, servise yakin tereyaginda kavuruyoruz.

Servis esnasinda pilavi borcama yayiyoruz, uzerine etleri suyunu suzup yerlestiriyoruz  ve en uste bademlerle susluyoruz.

En sevdigim etli pilavdandir, kakule olmadan olmaz diyorum bu yemek.





IMG_9812

Aysenur'un hediyesiydi icinde acma olan bu tabak, fikir olsun diye ekledim :)

IMG_9828

 Tatli ikramlarim,sekerpare Betul'un baklavalari ve bu serbeti sutluydu, Bu tatli IG'de cok istek aldi,kesinlikle deneyin diyorum, sutlu serbetli ama cok hafif,o kadar kolay ki yapmasi, bir cok tarif vardi nette,  Cahide-Jibek'in tarifini yaptim.

4 yumurta
4 tepeleme corba kasigi seker
4 tepeleme corba kasigi un
4 tepelem corba kasigi irmik
kabartma tozu bir paket
portakal kabugu rendesi

Serbeti icin
1 su bardagi seker
4 su bardagi sut

uzeri icin krem santi ve hindistan cevizi

Yumurta ve sekeri cirpiyoruz, diger malzemeleri ekleyip az yaglanmis tepsiye (cok buyuk olmasin, hamuru az cunku )dokuyoruz,180 derecede uzeri kizarana kadar  pisiriyoruz, tatli piserken serbeti hazirliyoruz, 1 su bardagi sut ile 1 su bardagi sekeri isitarak eritiyoruz,ocaktan aliyoruz  sonra kalan 3 su bardagi sutu ilave ediyoruz, firindan cikan sicak keke, soguk sut serbetini dokuyoruz, on -on bes dakika icinde cekiyor serbeti, kek iliyinca krem santisini surup dolaba kaldiriyoruz, bir gece bekleyince tam kivaminda oluyor tatlimiz,  hindistan cevizini serpip servis yapiyoruz.


25 subat  yani yarin Ahrar'in dogum gunu, bes yasina girecegi icin cook mutlu, cok heyecanli :), Hz. Allah hayirli uzun omurler versin hep beraber gorelim insallah.

7 comments:

Enoch and Beulah said...

ben de bu tatli tarifini bekliyordum , icinde sut olan ve revaniyi andiran butun tatlilari cok seviyorum.Allah insallah beni tatli yememk zorunda birakmaz birgun :) sofra cok istah acici gorunuyor , ellerine saglik ..

ikibocekbircicek said...

Uzaklarda böle dostlar çok kıymetlidir muhakkak ...çoook guzel olmuş buluşma ... Buarada hediye poğçalar çok hoş ....tatlıyı muhakkak denicem tam benlik .... Bide ahrar I'n şimdiden doğumgununkutlu olsun Allah uzun hayırlı bir ömür nasip etsin

hayat simdi guzel.. said...

hersey yine harika eline saglik seyma,arkadaslarini kiskandim haniiii:)

Küçük Mucizem said...

Nice nice güzel yaşları olsun inşallah siz sevdikleri ve sevenleriyle.

Sütlü tatlı denenecek.

MAZES said...

ellerine sağılık,süper bir sofra ,sütlüye bayıldım,tarifi aldım.

aylin said...

blogum sayesinde bende öyle güzel insanlar tanıyorum ki bu da beni çok mutlu ediyor.
masa harika dostluk harika keyfiniz bol olsun:)

fem said...

bu tatlı denenecek inşallah :))