Thursday, February 7, 2013

Ekmek canagi icinde Cesminigar corbasi-Cayli Muffin-Kahvalti ekmegi ve dahasi :)

IMG_9282


Bu sehrin en sevdigim ozelliklerinden biride binalari,eskiler, farklilar, emekliler..


IMG_9273

Turkiye'de alisigiz  renklere evlerde ama bu sehirde oyle nadir ki :), gorunce fotograflamak lazim araba icindende olsa :)


IMG_3227

Uc subat Mirzahan'in dogum gunuydu, onbir yasinda delikanli bir oglumuz var artik bizim :) , Biyik pasta O'nun icin :)


IMG_9262

Hafta sonu kahvaltilariniza degisik bir tarif, orjinal tarifte Italyan ekmegi kullaniliyor, ben cavdar ekmegi ile yaptim, ekmegi carpraz sekilde altini kesmeyecek sekilde dilimliyorsunuz, bir kapta zeytinyagi ve kucucuk dogradiginiz sarimsagi karistirip, ekmegin  uzerinde gezdiriyorsunuz, aralarina mozarella veya kasar dilimleri yerlestiriyorsunuz , firina verip mozarellalar eriyene kadar bekliyorsunuz, o nasil bir lezzettir , o nasil bir ekmektir diyerek, ailecek afiyetle yiyiyorsunuz :)



IMG_9353

Sabah kahvaltisina Mirzahan'in favorisi cayli muffinler, 3 yumurta 1.5 su bardagi seker ile mikserde cirpilir, icine 1 su bardagi cayin demi, yarim su bardagi sivi yag, kabartma tozu, portakal rendesi, 50 gr kakao ve 3 su bardagi un ilave edilir,karistirilir, muffin kaliplarina dokulur, pisirilir,oldukca  yumusak dokulu muffinler  oldugunu soylemeden gecemeyecegim :)


IMG_9400

Narli bulgur salatamizda bugun gelen misafirlerim icin yapildi.


IMG_9394

Bread soup bowls yani ekmek corba canaklari, eksi mayali ekmek yapmistim dun,ikiye ayirdim hamuru, pisirdim, bir tanesinin icini bosalttim, esimin favori corbasi cesminigar corbasi koydum,Instagram'da corba bittikten sonra ekmege ne oluyor sorusu cokca soruldu,yeniyor tabii ki :))


Mutlu huzurlu haftasonlari olsun ...

11 comments:

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI said...

Maaaaşallah, daha ne olsun. Çeşit çeşit.

Deli Anne said...

Şeymam sadece aynı ayda değil aynı günde doğmuş bizimkiler değil mi, geçen sene de bunun bahsini etmiştik.. yemeklere diyecek sözüm yok, al beni eğit biraz üstat:)

Aslı said...

Mirzahan Kova burcumu? merak ettim :)
Doğum günü kutlu olsun, çok öpüyorum onu.
Tariflerin çok güzel nolur banada öğretin ya :) bayılıyorum yaptıklarınıza. Ellerine sağlık.

nohut oda said...

mamalar için uzun bir oyyyyy çektikten sonra,mirzanın yeni yaşını kutluyorum.bıyık pasta şahane..sen iyice aştın mutfakta kendini..
blogun adıda da değişmiş ben gelemeyeli:)

zehra said...

Merhabalar...bende MA de yaşıyorum henüz yeni taşındık- 3 ay oluyor vemalışmaya çalışıyorum.. Yalnız merak ettiğim birşey var : buradaki fırınların çoğu sanırım gazlı benim fırınımda gazlı ve TÜrkiyedeki elektrikli fırınlar gibi üst ısıyı aç kapat vs gibi ayarları yok. Muffin denemesi yaptım ancak üst ısı olmadığı için üstü iyi pişmedi.. Sonra fırını alt kısmında üstünün kızarması için yer olduğunu öğrendi. Ama oda çok hızlı pişiriyor... Muffinler için ne yapabilirim nasıl pişirmemi önerirsiniz? Yardımcı olursanız çok sevinirim . Teşekkürler
Zehra

New York'tan said...

Leyla'cim tesekkurler :)

Mumine'cim evet ayni gun bizim buyukler :)kova burcu ogluslar, cnm ask olsun ya o ne demek :)

Asli'cim evet kova burcu,cok tesekkur ederim, basit seyler yaptiklarim cnm,yaparsin sen en guzelini.

Gulcan'cim tesekkur ederim cnm, bu aralar deniyorum bakalim yeni tarifler, hosumada gidiyor simdilik :), evet cnm ya artik Mirzahan ve Ahrar basligi altinda tarif paylasmak uygun olmamaya baslamisti .

Zehra Merhabalar hosgeldin Amerika'ya, evet Tr'dekilerden farkli firinlar ayar olayi yok benimkide oyle,ama bende tek fahrenayt ayari var,kekleri 350 fah.da pisiriyorum, firinin orta telinde, benim firinda alt ust ayari yok sadece dereceyi arttiriyorum, azaltiyorum.

bittermutfakta said...

Cesminigar çorbası benimde misafir çorbalarımın başında geliyor.Cok ama çoook seviyorum hele hele üzerinde kızarmış ekmekle birlikte süper.Mirzahana mutlu mutlu nice yıllar dilerim.
Sevgiler

merve sevim said...

ellerine sağlık valla ne diyim :)
bu ekmek çorbasını amerikadan gelen arkadaşım öve öve bitirememişti. sen de çok maharifetlisin maşalla :)

merve sevim said...

iyi ki doğrdun tatlım :)
ben de 9 şubatta doğdum :)
kova burçlarını çok severim ..

fem said...

uzuuun bi aradan sonra yeniden merhaba diyorum bloguna iki yıl kadar ara veren bi blggerim eskiden yazıştıgım arkadaşlara haber veriyorum zaten bi süredir instagramda görüşüyor sayılırız orda bi blogger oldugumu yazmamıştım dönüp dönmemekte çok kararsızdım neyse fazla uzattım yeniden beklerim inşallah aaaa bu arada ben FEM baharat hanım igde ise mrzmrc

New York'tan said...

Merve Sevim cok tesekkur ederim :), esiminde favorisi o corbalar, Bnim iki oglumda kova burcu :)

Ayy Baharat hanim sizsiniz demek Mrzmrc, hosgeldin tekrar, blogdan vazgecilmiyor degil mi :)