Monday, February 11, 2013

Kar Firtinamiz Nemo-Haftasonu Kahvaltilari-Guvecte Pastirmali Kuru Fasulye


 Kar firtinamiz Nemo cuma gunu New York'a ugradi,once yagmurla basladi aksam firtinaya cevirdi, sabaha kadar yagdi ve cok kuvvetli esti.Ny diger eyaletler kadar etkilenmedi ,CT  MA'da  sokaga cikma yasagi varmis, yollar kapanmis, hala acilmayan yollar var haberlerde izledigimiz  kadariyla.

Biz bekliyorduk kari,ozlemisiz :), kardan adam yaptik ilk yagdigi vakit, aksam 10 civari disardaydik ailecek, zamanlama mukemmeldi,cuma okul sonrasi yagmaya basladi, cumartesi sabah firtina dindi, herkesler disardaydi, pazar gunu cok yumusakti hava,bugunde sabah yagmur yagdi,cogu eridi yagan karin.


IMG_9465

Firtinanin basladigi saatler ..

PicMonkey Collage
Haftasonu kahvalti sofralarimiz boyleydi, bir sabah bol tahilli kucuk ekmekler ve kesilmis yogurttan yaptigim cokelekle kahvalti yaptik, bir sabahta dolapta duran hamurdan yaptigim gozleme esliginde,gullu cuplari yaklasik dort sene once Tr'den almistim, ev kucuk olunca saklamisim koseye, gorunce kullanayim dedim , recellik oldular :)

IMG_9479


Tereyagli patates dilimleri, ekmekleri pisirirken bu iki patateside yaninda pisirdim, soyle bir hastaligim var, firin hic bir zaman tek yiyecek icin calismamali,  mutlaka iki uc mama daha pismeli o sicaklikla :), o gun ekmeklerle beraber muffinler ve patateslerde pisti :), patateslere gelirsek, patatesleri iyice yikayip dilimliyoruz, tuzluyoruz, firina veriyoruz, yumusayinca aliyoruz firindan, dilimlerin arasina tereyagi ve isterseniz  dogranmis sarimsak ve kasar koyuyoruz, afiyetle yiyiyoruz :)

IMG_9491

Cumartesi kahvalti sonrasi solugu burada aldik, cok kalabalikti,kizagini kapan gelmis :)


IMG_9510

Esim ve Ahrar epeyce kaydiktan sonra dinlenmek icin bir agac alti bulduk oturduk, cayda olsaydi degmeyin keyfimize olacakti :))


IMG_9504


Yanaklar al al :)

IMG_9542

Yollar boyleydi..



IMG_3419


Pastirma seven ese ithafen guvecte pastirmali kuru fasulye  :), pastirmayi yemesi guzelde kokusu ne yapicaz :), cig olarak pek tukettirmiyorum, boyle kuru fasulye icinde pisince kokmadik :)) cokta lezzetli oldu uzun zamandir yapmamistim

 .Netten arastirdim tarifler icin, asagi yukari hepsi ayni, fasulyeleri bir gece onceden islattim.Sabah fasulyelerin suyunu doktum ve su ilavesi ile  yumusayana kadar pisirdim, dikkat edelim cok pisirmeyelim cunku sonra firina girecekler o dengeyi ayarlamak lazim, guvecin icinde tereyagi ve sogani soteledim,kahvaltidan kalan domatesleri koydum :) bir kasik biber ve bir kasik domates salcasi ilavesi ile karistirdim, fasulyeleri ekledim uzerine fasulyeleri  iki parmak gececek kadar su koydum ve pastirmalari yerlestirdim, agzini folyo ile kapattim firina verdim yaklasik 20 dakika firinda  pisirdim.Sonuc karli pazar gunumuzu kefiylendiren bir yemek oldu :)


Mutlu huzurlu haftalar olsun hepimize..

10 comments:

our twins of N.Y./SEYHAN said...

Pastirmayi bizim ailede birtek Ben yiyiyorum. Ne cocuklar ne esim agzina surmez:(((( nereden aldin? Nj. H.o.dan mi? Birgun bende kucuk guveclerime kendime pastirmali, onlara etli yapayim:) ellerine saglik seymacim....

fattosh said...

bizde de tek seven benim gecenlerde pisirdigimden kucuk bir tencere ayirip pastirma ile karsitirdim kendim icin :)

New York'tan said...

Esim almis Seyhan,Merve'nindi sanirim,benim cocuklarda yemiyorda onlara fasulye yedirdim,pastirmayi es ve ben paylastik :)

Fatma'cim ben severim ama yiyemiyorum su kokusu olmasa :)

Limon çiçekleri said...

Ne güzel görüntüler böyle Şeymacığım..Patateslere bayıldımda bu diyette bakmak istemiyoruum:))

Deli Anne said...

zevkli annem, becerikli annem, huzurlu annem.. Rabbim nazarlardan korusun seni, sizi, huzurunuz daim olsun:)

sevilay said...

bende çok severim pastırmayı ama çiğ olarak değil:)

Tarkanın Annesi said...

off yemede yanında yat olmuş hepsi

Bir Terazi Kizi... said...

Fasülyen yemede yaninda yat seklinde,ellerine saglik,uzun zamandir yapmiyorum pastirmali...

Aslı said...

Amerika kar altında keşke bizim burayada böyle yağsa. Ne güzel değerlendirmişsiniz Kar'ı.
Ahrar'ı özlemişim ah canım benim ya :)
Kahvaltı sofranız nefis görünüyor Şeyma, patatesi yapıcam çok beğendim :)
Ellerine sağlık.

Ada'lı Günler said...

Tramisu tarifi ararken buldum blogunuzu:) çok da beğenedim. Çanakkaleden sevgiler..