Monday, April 22, 2013

Misafir Ikramlari ,Denedigim Yeni Tarifler Misir Unlu kek ve Soslu Sehriye Salatasi


Iki hafta olmus buralara ugramayali, aklimdaydin blogcum ama firsat olmadi :) Cuma aksami misafirlerim vardi onlara hazirladigim ikramlardan biri cilekli yas pastaydi.   bu tarif ile ayni disina gofret yerine cikolata bant yaptim, cikolata bantin nasil yapildigini soran arkadaslarim oldu bir dahaki sefere resimleyip ekleyecegim insallah.



pasta

Burada cok gozukmesede beyaz cikolatadan bant var etrafini saran :)

kurabiye

Acem kurabiyesini ilk defa denedim, mayali hamur olmasi ilginc geldi, tarcin ve cevizi seviyorsaniz bu kurabiyeyi de seversiniz .Tarifi bir sonraki postta insallah :)

salata


Sehriye Salatasini, tarifleri gezerken Ordan Burdan Hayattan blogunda gordum, bildiginiz sehriye salatasi degil diyordu , sosunda hardal ve seker var, yeni tarifleri hep misafirlere denedigim icin kacmaz firsat dedim denedim :),

Iki su bardagi sehriye
Uc su bardagi  sicak su
1 cay bardagi zeytinyagi
1 cay bardagi limon suyu ( iki limonun suyunu kullandim)
Iki corba kasigi seker
iki corba kasigi hardal
yesillikler, maydonoz veya dere otu, yesil sogan, misir, kozlenmis kirmizi biber, kornison tursu , gerisi size kalmis eklemek istdiginiz ne varsa :)

Cok az yag ilavesi ile sehriyeleri kavurdum, suyunu ilave ettim, pilav gibi pisirdim, demlenmeye biraktim sosunu hazirladim, sehriyeler iliyinca sosu ve malzemeleri ilave edip karistirdim.Salatamiz hazir oldu.

pandispanya toplari

Fazla gelen keklerimi buzluga kaldiriyorum, trufflarda ,supanglelerde kullanmak icin,Pandispanya toplari icin  cikolata ganaj yaptim,yaklasik bir kutu kremayi kaynatmadan isittim icine evdeki cikolatalardan ilave ettim karistirdim sonra kek parcalarini ufalayip ekledim ve  yogurdum ele yapismayacak kivama gelince buzdolabina kaldirdim,yarim saat sonra dolaptan cikardim yuvarlak sekil verip  hindistan cevizine buladim, icine ceviz, badem de ekleyebilirsiniz.


ekmek


En son markete gittigimde cavdar unu yerine misir unu almisim ambalajlari ayni renkte olduklari icin karistirmisim :), unu tuketmek icin  misir unlu kek tarifleri ararken, Yemekler Gulcan'dan blogunda rastladim bu tarife, gunun hiti oldu diyebilirim evdekiler cok begendi, kermes calismasina arkadaslara goturmustum onlardanda tam not aldi, tarife gelirsek

3 yumurta
1 su bardagi suzme yogurt ( ben evde mayaladigim yogurttan kullandim)
1 su bardagi zeytinyagi/findik yagi/ sivi yagda ne  kullaniyorsaniz.
1 su bardagi misir unu
2 su bardagi bugday unu
1 paket kabartma tozu
20gr  kuru maya
beyaz peynir , kasar peyniri ( kullanmadim, hemen tuketecekseniz kullanin)
tuz
dere otu ya da maydonoz
uzerine yumurta sarisi

Yapilisina gelince  yumurtalari cirpiyoruz sirasiyla yogurt ve yagi ekliyoruz, cirpmaya devam ediyoruz, unlari kabartma tozunu ve mayayida ekleyip karistiriyoruz, tuz,dere otu ve beyaz peyniri ilave ettikten sonra yaglanmis ya da yagli kagit serilmis kek kalibina ya da borcama dokuyoruz,180 derecede uzeri kizarana kadar pisiriyoruz.

Not.Kek hamuru kivaminda olmali hatta biraz daha koyu oldu benim ki ama cok yumusakti pistiginde.

Yeni bir salata tarifi ogrendim cumartesi gunu davetli oldugumuz arkadasimizda cok lezzetli doyurucu ve degisikti en kisa zamanda paylasmak istiyorum :)

Yiyecek resimli ve tarifli bir post oldu bu :)

Mutlu huzurlu haftalar herkese


5 comments:

cafela mina said...

merhabalar seyma hanim ellerinize saglik masallah yine dokturmussunuz sizi severek insatgramdan facebookdan ve blogdan takip ediyorum :)sizide beklerim http://cafelamina.blogspot.de/
insatgram:smhaisevi

SEVGIYLE KALIN♥

Bir Terazi Kizi... said...

Cok faydali oldu tariflerin,fotograflarda cok hos,hemen yapin yiyin diyorsun yani! öptüm

Aslı Aslı said...

Şeyma inan yaptıklarına bayılıyorum :) Çilekli Pasta inanılmaz güzel görünüyor, hele o tarçınlı-cevizli kurabiye nefis. Ne diyeyim gerçekten çok güzel tarifler ellerine sağlık.

büşra said...

off harikasın yine, evi-mutfağı özlediğimi farkettim. akşamları ancak bir çeşit yemek yapabiliyorum bu aralar :S

STYLE M said...

seymaaaaa ne yaptin sen diettttteyim ;)))
ellerine saglik ne guzel yapmisssin hepsini.hmmm yiyesim geldi