Saturday, May 25, 2013

On dort yillik New York hayatimiza bir virgul koyduk, Turkiye'ye Merhaba diyoruz :)


  2000 yilinin Eylul ayinda esimin master-doktora programi icin  geldik esimle New York'a on bes gunluk evli cift olarak, vize gumruk olayini hallettikten sonra valizleri alip kapidan ciktik,uzaktan Turk olduklarini anladigim  elinde balonlarla iki arkadas bize dogru yaklasti, sicacik hosgeldinleriyle karsiladilar beni, sonra hep beraber esimin  bekar evine gittik :), yemekleri de yapip gelmis dusunceli arkadaslarim, Ny hayatim baslamis oldu boylece...

  Ny'a alismam kolay oldu, dil sorunum yoktu, arkadaslarim vardi, camimiz vardi,gezdim, kesfetmeye calistim bu ulkeyi, 2002'de Mirzahan dogdu, hic zorlanmadim buyuturken, hic bir seyden eksik kalmadim :), 2008'de Ahrar katildi aramiza dort kisilik bir aile olduk, bu ulkede doktora yapmak zor, beni doktora yapan veya esleri yapanlar en iyi anlar, maddi manevi sizi yoran bir olay,buradan tavsiyemi yapayim bekarken yapin evli cocuklu hic kasmayin  kendinizi :)

  Son bes ayda surpriz gelismeler oldu,esim Ny'da  uzun sure ogretim gorevliligi yaptiktan sonra Tr'den is teklifi aldi, donus fikri hep vardi ama bu teklife kadar ciddi dusunmemistik, Turkiye ziyareti yapti kisin  ve kabul ettik teklifi,ayni anda Ny'dan da guzel bir teklif geldi kismet iste :) tercihimiz Turkiye oldu artik yeter dedik,ailelerimizden, sevdiklerimizden daha fazla uzak kalmaya gerek yok,bir amac icin gelmistik, yaptik ve bitti.Arkadaslarimizla paylastik sasiran cok kisi oldu  nasil bir imaj cizdiysek Ny'ta hep kalacak gibi :)), mutluyuz heyecanliyiz, saskinlik var, benim on uc sene  bitecek esimin on yedi, yaz aylarinda bir ay tatil gibi Tr ziyaretini saymazsak uzak kaldik her seyden, yeni ulke, yeni sehir yeni ev ( bu arada  yeni gelin evi doseyecegiz geyigini yapiyoruz arkadaslarla :),zorlanacaksiniz  diyenler,cabuk alisirsiniz diyenler,neden donuyorsunuz Ny birakilir mi diyenler, iyi ki donuyorsunuz diyenler her turlu yorumu aliyoruz, evet New York guzel bir sehir,severek yasadim, gezdim, kozmopolit,bana cok sey katti , cok sey ogrendim,farkli kulturler tanidim, dilimi gelistirdim, yasayarak ogrendim hepsini,ilk evim,cocuklarim, kiz kardesim gibi dostlarim bu ulkede oldu, omrumun ucte biri bu ulkede gecti :),ayrilik kolay degil ama degisiklik cocuklarim ,esim ve  benim icin artilari daha fazla ve kendi ulkemde olacagi icin rahatiz, kendi adima zorlanacagimi dusunmuyorum,genelde Tr'de insana az verilen degerden bahsediyorlar bana, burada herkes el ustunde mi arkadaslar, disardan nasil goruluyor bilmiyorum ama buranin kaymagini yiyenler en tepedekiler, digerleri inanilmaz calisiyor, hayat zor, saglik sistemi berbat, saglik sigortasi pahali, zaten sehir olarak pahali bir sehir,metroda sizin onunuze atlayip oturacaginiz koltugu kapan Cinlileri mi arasiniz yoksa kazayla carptiginiz zencinin size diklenmesini mi, hayat burada Park slope'da ki  brown stone evinden cikip kapisinin onundeki bisikletine binip yesillikler icinde yol alip, marketten kese kagidi icinde alisveris yapan kisilerden ibaret degil , onlar flimlerde oluyor  genelde:)) simdiye kadar hic bir olumsuzlugunu anlatmadim blogumda ama bunlar gercekler ve dahasi var tabii en basit hali bunlar, Turkiye'deki evlerin zenginligi yok bu ulkede,yasayanlar cok sanslisiniz , yiyeceklerden bahsetmiyorum bile, insallah kismetse artik bizde yasariz o guzellikleri, mutlaka zorlanacagimiz taraflar olacaktir ama alisiriz cabuk kabulleriniz esimde ben de :)

  Su an icimdeki tek endise Mirzahan ve okulu, Mirzahan egitim hayatina cok iyi basladi, iyi bir okula gitti  ozel bir sinifta okudu, orta okul giris sinavlarinda Brklyn'nin en iyi okuluna ilk tercihi ile girdi,gecen hafta geldi sonuclar, cok sevindik ailecek bekliyorduk zaten, simdi bu basarili cocuga iyi bir okul bulma arayisindayim, onun zorlanmasini, uzulmesini istemiyorum,Turkcesi guzel ama Tr icin yeterli degil,bu kisim beni zorluyor, donen arkadaslar cocuklar cabuk alisiyor uc ay icinde halleder diyorlar, bunlari duyunca rahatliyorum, insallah gonlumuze gore bir yere yerlestiririz.Ahrar anaokuluna gidecegi icin sIkIntimiz yok o konuda.

  Herkesin donus hikayesi farkli, yasadigi hayat ve beklentileri farkli, o yuzden iyi ki donduk ya da niye donduk sahislarla alakali bir durum diyorum, insallah Hz.Allah herkesin gonlune gore versin,kimseyi aldigi kararlardan dolayi pisman etmesin.

  20 haziran donus tarihimiz, Ankara'da donecegimiz sehir :)

 Annem geliyor insallah hafta ici, onunla hem gezecegiz hem de toparlanacagiz, ev esyasi goturmuyorum zaten, sadece mutfak esyalarimi getiricem ilk etapta zorlanmayim diye :)

Ny'la bagimiz kopmaz bizim  akrabalarimiz ,dostlarimiz, camimiz burada, cocuklarim cifte vatandas, egitim hayatindaki tercihleri burasida olabilir,sIk ziyaret ederiz insallah :)

Sizlerden dua  istiyorum bu surecte, insallah yasadigimiz tecrubeleri paylasmak istiyorum dondukten sonra faydasi olur belki donme dusuncesi olanlara.

   Ve 2005 yilinda Ny'da basladigim blog hayatima, 2013 yazi itibariyle  Turkiye'de devam etme dilegiyle..



salon

Esimle gurur duydugum, calismalarinin  emeginin karsiligini aldigi Lincoln Center, yetismis biri olarak insallah bundan sonra kendi ulkesine en iyi sekilde  hizmet etmeyi nasip etsin Hz. Allah.



blue

 Doctor SHK ve oglanlari :)



42 comments:

Dilek said...

çok şaşırdım ama allah hayırlısını versin inşallah ,pişman etmesin. ben da ankara da yaşıyorum hangi semtte oturmayı düşünüyorsunuz acaba?okul konusunda haklısınız ama burdada güzel özel okullar var, size uygun eminim çıkacaktır içlerinden.

NasılAnne said...

realist ve pozitif terazi bakışı :) sevdim.. fazla duygusallık insanın gerçekleri görmesini engelleyebiliyor, böylesi daha iyi.. hepiniz için herşey hep yolunda gitsin inşaallah, tebdil-i mekanda ferahlık vardır...

Hayal Sepetim said...

Türkiyede yaşamak en güzeli

Hayal Sepetim said...

Demek ki sizin için hayrılsı böyleymiş. Türkiye de şartlar gayet iyi. Benimde eşim orda yaşıyor 2 ay önce evlendik benim vize başvurumu kabuş etmediler. Şimdi eşim iş bulunca gelcek İnşallah. Bende Ankaralıyım ama sevmiyorum orayı bakalım eşim nerde iş bulursa bizde orda yaşıyacağız inşallah

ZEYNEP said...

Buyrun,hoş sefa gelin,inşaallah.Allah Teala her konuda yardımcınız olsun.Yolunuzu açsın.Biz de öğretmen bir aileyiz.Sürekli yer değiştirdiğimiz için biliyorum.Biz kendi vatanımızda gezdiğimiz halde artıları eksileri oluyor.Zaten hiçbir şey tam iyi yada tam kötü değildir.İlla ki zorlukları fakat bunun yanında Allah Teala'nın bahşettiği kolaylıkları olacaktır.Kararınız hayırlı olsun,inşaallah.Taşınma işlerinizde de kolaylıklar dilerim.

Swotpisces said...

ne mutlu size, gururla okudum...:)

firdevs said...

Simdilik New York'ta yasayan ... diye baslayan blog basligindan anlasiliyordu bir gun doneceginiz:) ne yalan soyleyeyim sizin adiniza cok sevindim , birazda kiskandim galiba :) Fransa'yi seviyorum aslinda .Ama bizim ulkemizin tadi ve sicakligi yok.Elbet guzel dostluklarda var , ama ailem olmayinca kendimi hep yalniz hissediyorum.Bizde donmeyi dusunuyoruz.Insallah esimin isindeki bekledigimiz degisiklik olunca , arkama bakmadan kacacagim bu ulkeden :))))

Cocuklar bencede cabuk alisirlar.Bizim cocuklarda Turkce konusuyorlar , ama dedigin gibi Turkiye'ye gore yetersiz.Ama cabuk alisirlar bencede.Anaokuluna baslarlarken hic fransizcalari olmadigi halde 1 yilda ogrenmislerdi.Zaten bildikleri bir dili bir kac ayda cok rahat gelistirebilirler .

Her sey istediginiz gibi olsun insallah.

gelismelerden habersiz birakma :))

hilal said...

RABBİM her şeyi hakkınızda hayırlı eylesin ....yaşayıp görmek en güzeli olacaktır demekten başka bir şey gelmiyor aklıma:)

sedeff said...

Allah yardımcınız olsun, ben de kolay alışıcağınızı düşünüyorum, şimdiden hayırlı olsun :)

MaceraperesT said...

hakkınızda hayırlısı diyorum. özellikle de Mirzahan için.

bir şeyi merak ettim. eşin anladığım kadarıyle TR bursu ile doktora yapmamış orada doğru mu? benim orada tanıştıklarım genelde MEB bursu ile falan yapıyorlardı da.

Nihan said...

Allah gönlüne göre versin canım, herşey yoluna girer.kolaylıklar dilerim..

Selin Berra said...

Sizin gectiginiz donemlerden biz de gectik ve bir yil once Ankaraya yerlestik.

Selin Berra said...

Ogrenmek istediginiz her konuda tecrubelerimi paylasabilirim.Blogumu artik guncellemiyorum ama cok iyi bir takipciyim.Sizi de tesaduf eseri anne ve bebisinin linklerinde gorup takipciniz olmustum.Zorlu bir surecten gecip sonra insallah alisacaginizi tahmin ediyorum.Allah saglik ve guc-kuvvet verdigi surece herseye alisiliyor.

Deli Anne said...

Şeymam benim gözlemlediğim sen ve siz iç huzurunu yakalamış insanlarsınız, dağ başına da gitseniz mutlu olursunuz inşaallah... o yere göğe sığmamak
insanın kendinden kaynaklanıyor aslında..

Her iki tarafta olmanın da artıları eksileri vardır muhakkak, kusursuzluk aramıyoruz ki zaten... iyi olsun inşaallah herşey..


Deli Anne said...

ha bir de benim bir iddam var; Avrupada gördüğüm şu, buralar ölmüş ağlayanı yok bence... şimdilik üstü örtülüyor ama yakında daha çok çıkar kokusu.. ve bir öngörüm var, çok yakın bir gelecekte herkes Tr ye dönmek isteyecek:)

Selin Berra said...

okul konusunda da endiselenmenize hic gerek yok cok guzel ozel okullar var.Yerlesim bolgesi olarak da komsuluk acisindan herkesin cok memnun oldugu ve ici de gayet guzel nevbahar konutlari ve park ciftlik konutlarini tavsiye ederim.Alisma surecinde komsularinizin size cok faydasi oluyor hem sizin icin hem de cocuklar icin bir de kesinlikle site ortaminda yasamanizi oneririm.Ozel okullarda da Samanyolu,Yuksel Sarikaya,Hasan Tanik duydugum basarili ve ahlaki acidan cocuklara cok guzel egitim veren okul isimleri.Eger ozelden sormak istedikleriniz olursa didem_altun@yahoo.com dan mail atabilirsiz.

Bir Terazi Kizi... said...

Seyma aglattin beni,zaten cok doluyum,senin adina ne kadar cok sevindigimi asla tahmin edemezssin,halamin kizi Izmir`den memleketimiz olan Polatli`ya döndü,sanki kendim tasindim o kadar mutlu oldum! Bu arada Polatli diyorum dikkat et!
Yani Ankara Polatli! Insallah seninle tanismak bir izinde kismet olur,sana kolayliklar diliyorum ,hem sana hem cocuklarina cok rahat bir alisma süreci diliyorum,annecigine ve sana selamlarimi yolluyorum,bence üstüne baska bir sey daha düsünme,Türkiye ve sizin icin en iyi karar benim acimdan.sevgiler.

Enoch and Beulah said...

Allah hakkinizda herseyin hayirliisni versin , benim esim kabul etse Turkiye de yasamayi ben de bir dakika durmam . bazen bana kiziyorlar ama hep bu ulkenin olumsuz yonlerini anlatiyorum diye ama oyle fimlerdeki gibi degil seninde dedigin gibi :) benim neredeyse dunyayi dolasmis bir kizkardesim var ve diyorki; hic bir ulke , hicbir konuda Turkiye ile kiyaslanamaz :)

Limon çiçekleri said...

Inan çok sevindim sizin adınıza.Rabbim kısmetinizi bahtınızı açık etsin..

gunlukcugum said...

9yildir tanıyorum seni seymacim inanıyorum Ankara'da guzel gunler geçireceksin ..dönenler icin yaptıgım tek dua Rabbim aratmasın buraları gidenlerden dinlediğim kadarıyla burada eşi ticaret veya serbest meslek yapanlar Türkiye'deki is ortamından rahatsız ..sizde olmaz üniversite de idi zaten..bir digeri akrabalık iliskilerinden dertlenenler..boyle birsey olacagina ihtimal bile vermiyorum)mirzahan eminim Türkiye'de de başarılı olucak hic dert etme..burda nasıl hic İngilizce bilmeden başarılı oluyorsa Türkiye'de (türkce biliyor ) dahada başarılı olur eminim !
kader kısmet hersey bir vakit var gelince donecez bizde insallah ) hersey gönlünce olsun ...

New York'tan said...

Dilek tesekkur ederim,site ici guvenli bir yer ariyoruz,tavsiyeler ve arastirmalar uzerine yeni mahalle taraflarini dusunuyoruz su an icin,esim bizden once gidecek,gezecek ,biz gelince buldg evlerden bbirini tutariz diye dsunuyorum.

Nasilanne Evet tipik Terazi :),cok tesekkurler, amin insallah

Hayal sepetim,hayirlisi olsun sizin icin, ben severek kaldim bu ulkede ortamim guzeldi aileye ozlem disinda zorluk olmadi elhamdulillah ama cocuklar daha fazla buyumeden donmek istiyorduk, kismet bu seneye oldu.


Zeynep cok tesekkur ederim, aynen oyle ikisininde kendisine gore eksisi artisi var, onemli olan gittigimiz yerde mtl olabilmek


Sedef Nihan,limon cicekleri cook tesekkur ederim :)

Macaraperest esim ilk masterini meble yapti, devlete geri odedi,sonra diger master-doktora programini kendisi odedi.

Firdevs'cim cok tesekkurler cnm,yurt disindakinin halini kaderdaslar anlar,insallah sizinde hayirlisiyla gerceklessin,donun Tr'e.


Selinberra cok tesekkurler tavsiyeler icin, evi site ici dusunuyoruz bizde cocuklar icin ozellikle Nevbahar konutlarini bir cok arkadasimizdan duyduk,su an netten arastiriyoruz,yeni mahelle taraflarinda evler yeni ve hep siteler,buyuk ihtimalle o taraflardan tutacagiz ilk basta,okul icin ayrica tesekkurler samanyolu ve atlantik okullarini arastirdim digerlerini bilmiyordum onlarida ekledim listeye :), ihtiyacim oldugunda mutlaka mail atarim sagolasin :)

Serpil'cim insallah cnm cok memnun olurum, artik Tr'de bulusmuz oluruz :), insallah darisi tum isteyenlere olsun.

Sibel'cim cok haklisin saglik sistemi rezalet bu ulkede, eski hastaneler, doktordan hemen randevu alamayis vs vs,insallah seninde gonlune gore olsun her sey.

Mumine'cim sagolasin haklisin ailemle her yerde yasarim mekan farketmez :),avrupa yazina cok guldm ,esimde ayni syleri soyluyor ekonomik yonden, artik Parlayan yildiz Tr :))

Emine'cim cnm benim cok tesekkrler insallah hepimiz icin hayirlisi olsun, darisi sizlere artik :)



Dilek said...

ben batıkentte oturuyorum buralarda hem okul imkanı (özel ve devlet)çok seçenek var ev olarakda sizin aradığınız kriterlere uyan site içi güvenliğ parkı sosyal alanları bulunan evler var inşallah bana yakın bir yerlerde oturursunuz da tanışma imkanımız olur(:

Biricik kızımız Zeynep Sude'miz... said...

Sizin kadar uzun bir yaşantım olmasa da ben de 3 aylık evliyken, eşimin yüksek lisansı için ABD,Missouri de gittik ve 2,5 sene kaldık. Ordayken burayı çok özlüyorduk.. Şimdi Türkiye'deyiz.. Çok şükür mutluyuz ama oraları özlemiyor da değiliz :) benim de kızım ABD'de doğdu.. Ne de olsa oralarda hatıralarımız var. Orada olmasakta gönül bağımız var..Sizin için de inşallah hayırlısı olur..İlk geldiğinde insan biraz afallıyor ama Türkiye bir cennet..Çabuk toparlanıyor. İstediğin zaman oralara gidebilecek olmak insanı rahatlatıyor..İnşallah herşey istediğiniz gibi gider..herşey gönlünüzce olsun..

FADİŞ said...

Hayırlı uğurlu olsun inşallah yeni hayatınız, sevgiler:)

Aygül said...

Seymam sana ve guzel ailene Rabbim herseyin en guzelini nasibetsin ins. Her degisimde mutlaka bir uyum sureci oluyor. Bu elbette cok normal. İnsan ayni apartmanda baska daireye bile tasinsa bir surec aliyor alismak. Ama sukur ki insanlar unutmaya ve alismaya musait:)) bu da allahin bize bir lutfu:)) senin gibi sosyal ve pozitif biri en kisa zamanda bir duzen olusturacaktir ins. En guzeli ailelerinize yakin olacaksiniz:) ogluslari opuyorum. Kolay gelsin

bittermutfakta said...

Hayırlı olsun tüm ailenize:)
Sevgiler

gülizar said...

Öncelikle hakkınızda hayırlısı olsun. İnşaallah gönlünüze göre ev, okul ve arkadaşlar bulabilirsiniz. Amin.

balböcükleri said...

yazını okurken direk çocukları düşündüm.küçük oğlan alışırda büyük nasıl olur alışma süreci diye. okulu arkadaş çevresi.bir bocalama mutlaka olacak ama kendine sıkıntı yapma.sonuçta kendi ülkeleri kendi kültürleri.

Aslı Aslı said...

Sanıyordumki Amerika'da hayat daha kolay, yazdıklarını okuyunca her yerde zorluklar var dedim.
Hayırlısı olsun Şeyma sen mutlusun ve eminim burada da çok mutlu olursunuz :)
Allahtan kolaylıklar diliyorum...

Harikalar Atölyesi said...

Herşeyin hayırlısı, vatanımızda eminim çok daha güzel günler sizi bekliyor olacak.
Şimdiden hoşgel(in)diniz diyorum:) Sevgilerimle...

yumy said...

ankara dan merhabalar

daha önce ny la ilgili kısa bir yazışmamız olmuştu ankara ya geleceğinizi okuyunca çok şaşırdım. umarım sizin döndüğünüz gibi ben de bir gün yurt dışına temelli dönebilirim ne diyelim hayırlısı.:)

sezobigo said...

hayırlı uğurlu olsun canım ama öyle içten gelmek istediğini nedenlerini yazmışsın ki senin ruhun çoktan burda:)hoşgeldin sefa getirdin.

Saadet Yamak said...
This comment has been removed by the author.
New York'tan said...

Saadet Yamak anlayamadim ilk basta cunku yorum silmedim hic, sonra bir alttaki posta baktim yorumunuz orada :),niye siliyim ki guzel dileklerinizin oldugu bir yorum :)

Saadet Yamak said...

Aaa ben buraya yazmıştım, göremeyince üzüldüm açıkçası. Yanlışlık yapmışım demekki farketmedim. Esas şimdi özür diliyorum mahçup oldum. :)

büşra said...

Aaaa hadi hayırlısı olsun inşallah, yaşamınızın bundan sonrası çok daha güzel olsun inş.
Ben de Ankarada'yım, görüşmek nasip olur inşallah :))

F. Selcen said...

Allah hakkinizda hayirlisini versin. Insallah sizin icin guzel olacaktir. Hic endiselenmeyin. Unutma, her ne olursa olsun, ulkene kendi vatanina gidiyorsun, iyisiyle de kotusuyle de bu vatan bizim. Sevgiler...

ayşe kılıçarslan said...

yazınız heycanla okudum taşınacak olmanızada sevindim bizim vatamızın taşı toprağı hiçbiryere değişilmez çabuk alışırsınız inşallah kolaylıklar dilerim...

En İyi Yemek Siteleri said...

Merhabalar,
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri

aylin said...

Bizim karisik ulke gundemimizde kacirmisim ben bunu o kadar alismisim ki oradan ses vermene :) cok sevindim ne olursa olsun insanin kendi ulkesi gibi yoktur bakma bizim ulke insani izledigi filmleri gercek hayat zannediyor:) ulkem ne guzel birde kiymet bilseler allaha sukurler olsun bakma sen son donemdeki kargasaya az biraz insani koca ulke gibi gosteriyorlar:) gozunuz korkmasin saglikla huzurla yasamayi nasip etsin esininde basarilarinin devamini dilerim ki arkasinda senin gibi bir es guzel anne varken daha cok gururlanirsin:) sevgiler

homeworkpando said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Yusuf ve Yunus`un annesi said...

maasallah ne guzel turkiyeye donmeyi bu kadar istediginiz icin Allah nasip etti demek . bizim oyle bir luxsumuz simdilik bir orda bir burdayiz ama Turkiyede degiliz ;(

bern de 2 cocuklu bir blogger Anneyim blogunzu yeni buldum aslinda cok ilginc yazilairniz var okumak keyifli tebrik ederim