Tuesday, September 24, 2013

Evde yumurta bitmisse,kurabiye yapmak istiyorsak yumurta yerine ne kullanabiliriz ?


    Bu kurabiyeleri Ahrar'la yaptik, okula biraz rahatsiz oldugu icin gondermedim,Tr'e geleli uc ay oldu  ve bu Ahrar'in ucuncu ateslenmesi,ailecek cabuk hasta olan bir aile degiliz,boyle  ust uste  hasta olmasi bizi telaslandirdi,donen arkadaslarim bu alisma doneminde yasandigini soyluyor, sukur ki antibiyotik kullanmiyoruz.

    Williams-Sonoma'nin seker kurabiye tarifini denedik  tarifte bir tane yumurta vardi evde yumurta olmadigini son anda farkettim, netten yumurtanin yerine ne koyabilecegimi arastirdim ve gorduklerim karsisinda cok sasirdim :) meger neler varmis yumurtanin yerine koyabilecegimiz..


1 yumurta icin 1/4 cup sekersiz elma puresi  kullanabilirsiniz ya da
                      1/4 cup ezilmis muz( yaklasik 1 muzun yarisi) kullanabilirsiniz  ya da
                      1 corba kasigi keten tohumu ile 3 corba kasigi suyu karistiriyoruz keten tohumu suyu cekene kadar  veya
                       2 corba kasigi su ile 1 cay kasigi sivi yagi karistirip icine 2 cay kasigi kabartma tozunu ekliyoruz , bu karisimda 1 yumurtanin yerine geciyormus,(ben bu karisimi kullandim)

                     Keklerde nasil olur bilmiyorum ama kurabiyelerde benim gibi yumurtasiz kalirsaniz kullanabilirsiniz bunlardan bir tanesini.
                     

cookie


 Mirzahan okula cok cabuk uyum sagladi, korktugum gibi olmadi,endiselerim bosunaymis :), hatta yasadigi olaylar ve diyaloglar gulduruyor bizi, mesela bir tanesini anlatayim,ilk beden dersine girmisler, ogretmeni rahat -hazir ol  komutlari vermis,  oglum anlamamis tabii :) ( Ny'da boyle bir sey gorup duymadigi icin  :),anne herkes bir hareket yapti anlamadim, sonra bakarak tekrarladim dedi :), saga don sola don derkende karistirmis Turkcesini dusunerek yaptigi icin gec kalmis :)Ogretmeni icinizde sagini solunu bilmeyenler var mi diye sormus hatta :)) , simdilik her sey guzel gidiyor insallah hep boyle devam eder.




8 comments:

Deli Anne said...

geçmiş olsun Şeymam.. Ahrar daha küçük olduğu için alışma devresi geçiriyordur muhtemelen bünyesi.. inşalalah çarçabuk atlatır...

Selim geldi aklıma, ilk okula gittiğinde anne hiçbirşey anlamadığım için herkes ne yapıyorsa ben de onu yapıyorum diyordu:)

Huriye Ercetin said...

Gecmis olsun benim size bir sorum olacakti turkiyeye kitchen aid stand mixer goturdum diye yazinizda

Huriye Ercetin said...

Memnun kaldinizmi

Huriye Ercetin said...

Elektirik uyumunu nasil yaptiniz cevaplarsaniz cok sevinirim benimde Annem istiyor daha once goturdugum elektirikli aletlerden randiman anlamamis tik

New York'tan said...

Huriye evet kitchen aid'i getirdim, kullaniyorum, cok memnunum, 450 lilik benim ki adaptoru buradan aldik 1100 watlik, onemli olan donusturucunun iki uc kati olmasi lazim wat olarak, ig'de eklemistim videosunu

aylin said...

sayende bende öğrenmiş oldum aklımda olsun:)
kurabiyeler harika görünüyor.
bu arada çok çokta geçmiş olsun:(

Küçük Mucizem said...

Hoşgelmişsiniz Türkiye'ye.

seolara said...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak Malzemeleri
Etsiz Çiğ Köfte Tarifi
Patatesli Börek Tarifi
Mercimek Köftesi Tarifi
Biber Dolması Tarifi